ליברמן: "לשחרר את אזריה, הוא חייל מצטיין" - סרוגים

ליברמן: "לשחרר את אזריה, הוא חייל מצטיין"

שר הבטחון, אביגדור ליברמן, סבור שיש לשחרר לאלתר את אלאור אזריה שקיבל עונש מאסר לאחר שהואשם בחיסול מחבל מנוטרל, ועקץ את ח"כ מועלם בעקבות החוק לביטול ההתנתקות

author-image
ליברמן: "לשחרר את אזריה, הוא חייל מצטיין"
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

שר הבטחון, אביגדור ליברמן, סבור שיש לשחרר לאלתר את אלאור אזריה שקיבל עונש מאסר לאחר שהואשם בחיסול מחבל מנוטרל.

בתדרוך שהעביר לכתבים התייחס ליברמן לבקשת החנינה שהגיש אזריה  לנשיא ריבלין: "פנייתו של אלאור אזריה הגיעה דרך לשכת הנשיא למשרד הביטחון, ואני מדגיש שאני רוצה לפחות לבטא את דעתי האישית. בסופו של דבר מדובר בחייל מצטיין, ומדובר במחבל שבא לרצוח חיילי צה"ל. אני חושב שכולנו מודעים לכך שגם אלאור אזריה בעצמו, גם משפחתו, שילמו מחיר כבד. אני חושב שכל הפרשה, גם פוגעת בחוסן הפנימי של החברה הישראלית כולה, וגם פוגעת בצה"ל. לכן, לפחות לפי תפיסתי, צריך להשאיר את הפרשה הזו מהר ככל האפשר מאחורינו. לכן דעתי תהיה ברורה מאוד, מעולם לא הסתרתי אותה, לשחרר אותו לאלתר. אני לא בקיא בכל הפרוצדורות, מה מצופה, מה הדרך. אני לא בטוח שכולם במערכת הביטחון באותה דעה, ויחד עם זאת אני חושב שאחרי כל כך הרבה זמן, אחרי שהחייל עצמו ומשפחתו שילמו מחיר, יש לשחרר אותו לאלתר. זו עמדתי כשאתבקש להעביר אותה לנשיא המדינה.

כשנשאל האם הוא תומך ביוזמת דוד אמסלם מהליכוד, וכנראה רה"מ, להגביל חקירות משטרה של רה"מ מכהן, אמר ליברמן: "גם כשהייתי בדרך לכאן נוכחתי על המחלוקות הפנים קואליציוניות גם בנושא הזה וגם בנושא של אחוז החסימה וכך הלאה. אני לא חושב שזו דרך נכונה להתחיל ללבן את כל חילוקי הדעות בקואליציה מעל גלי האתר. אני בסופו של דבר מחויב לקואליציה, אני חושב שאנחנו צריכים ללבן בפנים, כן כן, לא לא. אבל לנהל את כל הוויכוח הזה בחוץ זה לא עוזר לאף אחד, זה מחליש את הקואליציה ולכן אני בהחלט ברמה העקרונית חושב שצריך לגבש חזית פנימית, קודם כל. ועמדתי תהיה ברמה האישית, אני תומך בחוק אבל אני חושב שכדאי פה קצת להרגיע ולעשות דיונים פנימיים".

בהתייחסו ליוזמת נתניהו להוריד את אחוז החסימה, אמר ליברמן: "לא צריך לראות הכול בהקשר הזה של תרגילים. יש כמו תמיד לכל מטבע שני צדדים, יש נימוקים בעד, יש נגד, אני חושב שדבר כזה צריך להכין קודם בפנים, לדבר עם כל השותפים הקואליציוניים, להכין את זה ואחר כך לצאת לדרך. אני מקווה שגם בחוק הזה אנחנו נצליח לגבש. אני הבאתי את החוק הזה, זה חוק פרי יוזמתי ואני חושב שלמרות שזה פרי יוזמתי צריך את הדבר הזה להכין ולשקול היטב. לאף אחד אין שום הכרח להפיל קואליציה שהיא קואליציה יעילה, קואליציית ימין, ואני חושב שכל מי שייתפס כאחראי על הפלת ממשלת ימין הוא גם ישלם את המחיר. אני כבר ראיתי את תנועת התחייה בזמנו ומה התוצאה מכל ההתכתשות הפנים-קואליציונית".

שר הבטחון התייחס גם לחוק ביטול ההתנתקות של שולי מועלם ואמר כי מדובר בחוק פוליטי ואלקטוראלי בלבד: "צריך להתייחס לזה במסגרת הכותרות והניסיון להתבלט תקשורתית. יש חלק גדול מהחוקים, ומי כמוך מכיר, שהם אלקטוראליים בלבד ויש חוקים מהותיים, זה חוק אלקטוראלי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
גם אתה חייל מצטין רק תחליט מי אתה
איש | 23-10-2017 22:29
שר ביטחון של מדינת ישראל או מועמד ישראל ביתנו בפריימריז או מועמד הנמפלגה בבחירות או סתם ליצן פוליטי כמו בנט ביטן ורגב תחליט מהר הבחירות בפתח
2
לשחרר את אלאור הוא חייל מצטיין. והוא לוחם צה"ל
איריס | 28-10-2017 9:42
שפעל בזירת פיגוע. גם אם טעה לא צודק לעשות לו מה שעשו לו זה מפחיד את לוחמי צה"ל מסרס אותם. וזה אי צדק משווע לאלאור. ליברמן טוב שהבעת את דעתך והמלצת לשחרר אותו טוב מאוד !!!!!!!!!