מתנדב בכיתת כוננות? מהיום תוכר כמשרת מילואים - סרוגים

מתנדב בכיתת כוננות? מהיום תוכר כמשרת מילואים

בצו חדש של ועדת חוץ וביטחון, הוחלט היום כי כי השירות בכיתת כוננות ביישובים, ייחשב כשירות מילואים. התקנה תאפשר לחברי כיתות הכוננות לזכות בזכויות, הטבות ותגמולים המגיעות לאנשי המילואים

author-image
מתנדב בכיתת כוננות? מהיום תוכר כמשרת מילואים
  (צילום: עידו ארז)

עם פתיחת מושב הכנסת החדש, התחדשו הבוקר (שני ) גם דיוני ועדת חוץ וביטחון, בראשות ח"כ אבי דיכטר, במהלכם אושרו  פה אחדצווים ותקנות הנוגעים לשירות המילואים. שני הצווים בהם דנה הוועדה, עוסקים בשירות במחלקת הגנה יישובית (כיתת כוננות) כשירות מילואים, בעקבות מסקנות עבודת מטה שערך צה"ל בנושא מערך ההגנה המרחבית.

סא"ל אייל יוסיפסקו, ראש ענף תכנון כח אדם מילואים, הסביר כי עבודת המטה ערכה מיפוי והסדרה של כלל כיתות הכוננות ביישובים אשר גזרות פיקודי צפון, דרום ומרכז, והוחלט כי נכון יהיה להפעילן מתוקף חוק המילואים ולא חוק השמירה, כפי שנעשה היום, בכדי לאפשר את המסגרת הצבאית לפעילות.

"מסגרת זו", אמר יוסיפסקו, "תאפשר את הסדרת כח האדם, שיטת ההפעלה ומודל אימונים וכשירות מסודר ככל יחידה צבאית. מבחינת אנשי כיתות הכוננות הדבר יאפשר להם ליהנות מזכויות אנשי המילואים בכל הקשור לתגמולים, הטבות וכן הכרה כנכה או חלל צה"ל בשל פגיעה במהלך הפעילות", הוסיף סגן האלוף.

כמו כן, בתיקון צו שירות המילואים (מטרות הקריאה לשירות מילואים) הוסיפו את השירות בכיתת הכוננות לרשימת המטרות שלשמן ניתן לקרוא לחייל מילואים לשירות מילואים.

בתיקון צו שירות ביטחון (קביעת מקצועות ותפקידים לעניין פטור משירות ביטחון מחמת גיל) הביא לכך שגיל הפטור משירות מילואים לבעלי התפקידים במערך ההגנה המרחבית ימשיך לעמוד על 49, כפי שהיה עד ה-30 ביוני 2017.

התיקון לתקנות שירות המילואים (חובות חיילי המילואים) הוסיף  מסירת כתובת דואר אלקטרוני לרשימת הפרטים שחייל המילואים חייב למסור ליחידתו.

נציגי אגף כח האדם של צה"ל בדיון הבהירו לשאלת חברי הכנסת, כי "מדובר בכלי נוסף מסל הכלים שיש לשמירה על קשר עם אנשי המילואים, ומי שאין לו דואר אלקטרוני לא יידרש לכך, כשם שמי שאין בביתו טלפון קווי אינו נדרש למסור מספר זה. כדוגמה לשימוש בדואר אלקטרוני, צווי מילואים לא ישלחו ישירות בדואר אלקטרוני, אלא תישלח הודעה כי צו מילואים ממתין באזור האישי של איש המילואים באתר המילואים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו