הרב שלמה אבינר: "המפגינים שחוסמים כבישים מסכנים חיי אדם"

בעקבות חסימות הכבישים בשבועות האחרונים, נשאל הרב שלמה אבינר האם זהו מהלך מותר הלכתית והשיב בדיוק כפי שהשיב על חסימות כבישים כשנשאל בזמן פינוי ישובים

חמש סיבות שבגללן אסור לחסום כבישים
  (צילום מסך מתוך כיכר השבת)

בעקבות חסימות הכבישים בשבועות האחרונים, נשאל הרב שלמה אבינר האם זהו מהלך מותר הלכתית והשיב בדיוק כפי שהשיב על חסימות כבישים כשנשאל בזמן פינוי ישובים.

בזמן פינוי ישובים, נשאל הרב שלמה אבינר פעמים רבות על חסימת כבישים ככלי הפגנה. הוא תמיד ענה שלא צריך לחסום כבישים משום כמה נימוקים, שכל אחד מהם מספיק:

א. הכל צריך להיעשות באופן חוקי.

ב. למה שהמפגין יפריע לאדם שלא עשה כלום?! ובמיוחד בדרך לעבודה או בחזרה מהעבודה. המפגין סתם מצער בני אדם. מסכנים אותם האנשים. אף על פי שיש הטוענים שזה מאבק לגיטימי וכולם חוסמים כבישים, זה לא משכנע.

ג. אולי ברכב יש רופא בדרך להציל חיים או אדם בדרך לבית החולים. המפגין מסכן חיים ממש. הוא גם מסתכן כי הוא עלול להידרס, ואין היתר להסתכן לשם הפגנה.

ד. השוטרים צריכים לטפל במפגינים במקום לטפל בפושעים.

ה. בכוח, שום דבר לא הולך במדינה הזאת, חוץ מדברים זוטרים של מה בכך. אם דעת הקהל היא נגד, לא יעזור שיבואו חמשת אלפים איש להפגין. אם המשטרה רוצה לפנות אותך, אז זה מזכיר את בית הכנסת של גוש קטיף ,שחמישה שוטרות היו מוציאות בת , אחת אחרי השניה, אך אם רצתה, יכלה לפזר קצת גז מדמיע ואז כולן היו יוצאות בן רגע. אבל בסך הכל השוטרים נוהגים בעדינות.

בסיכום: אין לצער אנשים, אין להכניס שוטרים במצב שצריכים לטפל ביהודים בכח. רבנו הרב צבי יהודה כבר הגדיר את תנאי המאבקים הציבוריים: בלי הרמת ידיים, בלי עלבון ובלי שנאה (לנתיבות ישראל א במאמר "את אחי אנוכי מבקש").

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
מוזר
שמואל | 20-10-2017 13:34
כי הגאון הרב צבי טאו קרא כמה פעמים לחסום כבישים וכפי שאני יודע הרב הוא תלמידו
2
לזכור שרב אבינר שיתף פעולה בזמן גוש קטיף.
מנדל | 20-10-2017 13:45
לא אמין בכלל. לכן, למרות שאני אישת נגד חסימת כבישים אבינר אינו האיש הראוי לטףטף מוסר. שיעשה חשבון נפש ולבקש מחילה מגרושי גוש קטיף
לא נכון
אבישי | 31-10-2017 10:25
אתה יכול להתווכח עם דעותיו, אבל לא צריך לומר שהוא שיתף פעולה בזמן הגירוש: הוא התנגד נחרצות לגירוש, אבל גם התנגד לפעולות של חסימת כבישים וכדו' למען המאבק. בעיניי זו דווקא עקביות נכונה, שלא רק כשמדובר בעניינים של החרדים, אלא גם במאבק על אי, הוא נאמן לאותם כללים שהם הנכונים לדעתו (גם אם אתה לא מסכים לדעה זו).