תכירו: זה המחליף של הרב שלמה ריסקין - סרוגים

תכירו: זה המחליף של הרב שלמה ריסקין

הרב ד"ר קנת' ברנדר, סגן נשיא ישיבה יוניברסיטי, נבחר לנשיא החדש וראש הישיבה של רשת אור תורה סטון, ויחליף בקיץ הבא את הרב שלמה ריסקין, מייסד וראש הרשת בשלושת העשורים האחרונים

תכירו: זה המחליף של הרב שלמה ריסקין
  (צילום: גרדון אלינסון/פלאש90 ויח"צ)

חילופי גברא היסטוריים ברשת אור תורה סטון. הבוקר (רביעי) הודיעה הרשת על בחירתו של הרב ד"ר קנת' (כתריאל) ברנדר, סגן נשיא לענייני אוניברסיטה וקהילה של הישיבה יוניברסיטי, לנשיאה החדש של הרשת. הרב ברנדר יחליף בחודש יולי 2018 את הרב שלמה ריסקין, אשר ייסד את הרשת לפני 34 שנים ושימש כנשיאה וראש הישיבות שלה. הרב ריסקין ימשיך לקחת חלק בפעילות הרשת ובקידום חזונה. הרב דוד סתיו, ימשיך בתפקידו כיו"ר עמית של הרשת.

הרב ברנדר הוא בעל תואר ראשון והסמכה לרבנות מישיבה יוניברסיטי, ותואר ד"ר לפילוסופיה מאוניברסיטת פלורידה אטלנטיק. כמו כן, הוא בעל הסמכה מיוחדת של "מכון פועה" והרב מרדכי אליהו זצ"ל בתחום האתיקה הרפואית, טכנולוגיות פוריות והלכה. הרב ברנדר משמש גם כחבר ארגון הפדרציות היהודיות של צפון אמריקה, המאחד מנהיגי וראשי קהילות יהודיות מארה"ב וקנדה, שמטרתו לקיים שיח סביב נושאים המאתגרים ומשפיעים על הקהילות, היהודיות וכן לפעול מול בכירים בממשלות ישראל וארה"ב.

הרב ברנדר כיהן בתפקידו כסגן נשיא הישיבה יונברסיטי ב -12 השנים האחרונות, וכן שימש כדיקן המרכז לעתיד יהודי ולימד רבנות בסמינר התיאולוגי ע"ש הרב יצחק אלחנן (RIETS) של המוסד. בין היוזמות שהוביל וקידם במהלך השנים במוסד, ניתן למצוא את תוכנית הבוגרים ללימודי תלמוד מתקדמים והתוכנית לפרשנות המקרא לנשים, המעניקה אפשרות לנשים למלא תפקידי מנהיגות בקהילות יהודיות, מתן הכרה אקדמית רשמית לישיבות ומדרשות בארץ לצורך עידוד נוער יהודי להגיע ללמוד שנה לפחות בארץ לאחר סיום לימודי התיכון ועוד. כמו כן, פעל הרב ברנדר במרוצת השנים לקידום יוזמות להכשרת זוגות רבנים בשטח ולפיתוח מנהיגות חזקה. הוא סייע לפתח פלטפורמות להפצת התורה, לרבות “YU Torah”- פלטפורמת התורה הגדולה ביותר בעולם היהודי וסדרת הספרונים “Holiday To Go”, שהופצה ברחבי העולם היהודי. אחד הנושאים הקרובים לליבו במהלך השנים היה יצירת הזדמנויות לסטודנטים להיות מעורבים בחברה וקידומה, הן ברמה המקומית בארה"ב ובארץ והן ברמה הגלובלית בשירות הקהילות ברחבי העולם. פרויקט הדגל שהוביל בתחום זה הינו הקמתה של הקרן החברתית-יזמית "קרן ניל", המספקת מענקי מימון לסטודנטים המעורבים בסטארט-אפים המעניקים שירותים לקהילות יהודיות בפרט ולחברה בכלל.

"הרב ברנדר הוא האדם הנכון ביותר להנהיג את הרשת", מציין הרב שלמה ריסקין. "אני בטוח שהוא יוביל את הרשת להישגים רבים ומשמעותיים, ויקדם למחוזות חדשים את החזון העומד בבסיסה – להאיר ולהדגיש את החשיבות והרלוונטיות של היהדות והתורה בישראל ובתפוצות".

"לכבוד הוא לי להצטרף לרשת 'אור תורה סטון' אותה ייסד הרב ריסקין בשיתוף מיטב אנשי ההלכה והחינוך למען העם היהודי בארץ ובעולם", אומר הרב ד"ר ברנדר. "החזון, ההישגים והמהלכים פורצי הדרך אותם הובילה הרשת מאז הקמתה, ימשיכו לשמש אבני דרך חשובות ומשמעותיות עליהן נמשיך לשמור ולקדם, ואני נרגש מההזדמנות לקדם ולהוביל יוזמות חדשות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו