לא קל להשגה, כן משמח; כושר גופני וסיפוק עצמי - סרוגים

לא קל להשגה, כן משמח; כושר גופני וסיפוק עצמי

במקום לאחל לעצמי שיהיה לי קל, התחלתי לשאוף שאהיה שמחה. הקלות היא בונוס, ולא תמיד מתאפשרת, אך השמחה היא תוצאה של בחירה. שמחה היא אורח חיים. זו גישה

לא קל להשגה, כן משמח; כושר גופני וסיפוק עצמי
  כושר; מאמץ שעושה טוב (צילום: שטארסטוק)

כשאני פוגשת חברה והיא נראית טוב מתמיד, אני מתעניינת מה חדש אצלה, מה זו האנרגיה השופעת ושביעות הרצון שנודפת ממנה, וכשהיא מספרת לי: ״התחלתי לעשות כושר, זה מדהים״, אני מבינה אותה כל כך.

פעילות גופנית גורמת לסיפוק עצמי

להיכנס למסגרת של אימוני כושר, זה אומר להתחייב. בנוסף למטלות היומיומיות, לשעות העבודה ולעומס הכרוך בחיי משפחה, כשאנו קובעות עם מאמנת אישית, או רוכשות מנוי למועדון כושר, אנו מוסיפות לעצמנו מחוייבות נוספת. לכאורה, עוד לחץ בחיים העמוסים ממילא. אך למרבה הפלא, דווקא המסגרת הדורשת מאיתנו להתמיד, גורמת לנו לסיפוק. נשים שמקפידות על התעמלות באופן קבוע מספרות שהאנרגיה שלהן גבוהה מתמיד, שהן מספיקות הרבה, שטוב להן עם הגוף והמראה שלהן, גם אם אינם מושלמים, ובעיקר ששביעות הרצון מעצמן ומהחיים עולה.

לעשות את הדבר הנכון

מחוייבות אינה דבר קל. בטח כשמדובר בכושר, דבר הדורש התארגנות מראש, ולעיתים גם השכמה מוקדמת וסידור בייביסיטר לילדים. מדוע, אם כן, פעילות גופנית גורמת לנו לשביעות רצון וסיפוק?
התחושה שאת משקיעה בבריאותך, הפיזית והנפשית, ואיכות החיים שעולה, מלמדות אותך שאת עושה את הדבר הנכון. ההשקעה מתגמלת אותך ברובדים שונים בחייך. אז למרות שהאימון ׳נוגס׳ בעוד שעה משעות היממה הקצרה ממילא, את יודעת שמדובר בהשקעה שמחזירה את עצמה.

הדבר הנכון (צילום:שטארסטוק)

קלות היא בונוס, שמחה זו גישה

אנו מאחלות לעצמנו ״שהכל יבוא בקלות״, שהכל יסתדר ובמהירות, כמו שאנו רוצות. לאחרונה התחלתי לחשוב שייתכן וזה לא האיחול הטוב ביותר שנוכל לאחל לעצמנו.
מה הקלות מביאה איתה, בעצם?
הקלות מביאה איתה נוחות, אך מנגד מרגילה אותנו לקבל דברים כמובנים מאליהם.
אמנם דברים מסתדרים במהירות, אך זה לא בהכרח מבטיח שנהיה מרוצות.
הקלות מרפדת לנו את החיים, אך כשנעשה מורכב או קשה, עולה בנו תרעומת, כיוון שלא התרגלנו להתמודד.
אז בעת האחרונה, במקום לאחל לעצמי שיהיה לי קל, התחלתי לשאוף שאהיה שמחה. החיים מזמנים התמודדויות שונות. הקלות היא בונוס, ולא תמיד מתאפשרת, אך השמחה היא תוצאה של בחירה. שמחה היא אורח חיים. זו גישה.

שמחה זו גישה (צילום:שטארסטוק)

החגים, השמחה וההתמודדות

על חג הסוכות נאמר ״זמן שמחתנו״, אך בד בבד עם הארוחות המשפחתיות, הצחוק שמתגלגל והמוזיקה שמתנגנת, החג הנו זמן מאתגר. לרבות מאיתנו מדובר בתקופה שלוחצת על נקודות רגישות, על כל מה שבא כל כך בקושי, בטפטוף איטי שמוציא מן הדעת. ואנו נוטות לחשוב ״מדוע זה כל כך קשה?״ ״למה כל כך לאט?״ ״איך זה ששום דבר לא בא לי בקלות?״ ״מתי החיים שלי ייראו כמו שאני רוצה?״
אנו יכולות לעשות כמיטב יכלתנו. להשתדל להתקדם ולהניע את עצמנו לשינוי, אך אין לנו את היכולת לחולל ניסים. אנו יכולות לדחוף ללא הפסקה, אך שום דבר לא יזוז. ישנם דברים שלא תלויים בנו. ההתמודדות שלנו נתונה לבחירתנו, והשמחה – פנים רבות לה.

מאחלת לכולנו חגים שמחים,
שנרגיש את היש
נחיה בשלום עם האין,
ושכל חסר בחיינו יתמלא.

שנה של שמחות!

היה כיף להיפגש פה כל שלישי.
אני יוצאת לחופשת לידה, ועל כן טור איזון גופנפש לא יתפרסם עד להודעה חדשה.
נשתמע..

===========================================================================

הכותבת: אלישבע אריה-בן חמו, מדריכת ספורט, מחברת את עולם הפיטנס לחיי היומיום

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו