בניגוד להנחיות, שופט העליון נכח בטקס היובל - סרוגים

בניגוד להנחיות, שופט העליון נכח בטקס היובל

לאחר שהשופטת נאור אסרה על שופטי בית המשפט לפקוד את האירוע כמייצגי בית המשפט אותו הגדירה "פוליטי", השופט סולברג, תושב גוש עציון, הגיע לאירוע עצמאית וכאדם פרטי. לשכת הנשיאה: "הדבר הובא לידיעתה והיא אישרה על כך"

author-image
בניגוד להנחיות, שופט העליון נכח בטקס היובל
  (קרדיט: צילום מסך מתוך סרטןו)

כשבוע לאחר הטקס לציון 50 שנה להתיישבות שנערך בגוש עציון, נחשף הבוקר (שלישי) בגלי צה"ל כי השופט מבית המשפט העליון, נועם סולברג שגר בסמיכות למקום האירוע, דווקא נכח בו-, זאת למרות החלטת נשיאת העליון מרים נאור לא לשלוח נציג לטקס בשל היותו "פוליטי" ו"שנוי במחלוקת".

הסיבה לכך היא, שהשופט סולברג, תושב גוש עציון, פקד את האירוע כאדם פרטי ולא כמייצג את המערכת, בידיעתה של נשיאת העליון נאור שאישרה לסולברג לנכוח בטקס כאדם פרטי, ולא כנציג המערכת באירוע אותו הגדירה כשנוי במחלוקת. על כן, העובדה שהגיע לאירוע במסגרת הזו לא עוברת על ההחלטה של הנשיאה לא לשלוח נציגות רשמית של בית המשפט לטקס.

כזכור, מספר שבועות פני אירוע חגיגות היובל, התקבלה בקשה ל"השתתפות נשיאת בית המשפט העליון, כבוד השופטת מרים נאור, או נציג מטעמה באירוע שמארגן מטה ההסברה לחגיגות חמישים שנה להתיישבות ביו"ש", כך נמסר במכתב. כתוצאה מהפנייה, נענתה הרשות השופטת והחליטה כי "כבוד השופט ניל הנדל התבקש על ידי הנשיאה לייצג את הרשות השופטת באירוע

אלא, שמספר ימים לפני האירוע המדובר, החליטה נשיאת בית המשפט העליון השופטת מרים נאור, בשם הרשות השופטת כי לא ישתתפו באירוע הממלכתי של מדינת ישראל לחגיגות היובל ביהודה, שמרון, הגולן ובקעת הירדן שהתקיים בגוש עציון, זאת בשל טענתה של נאור כי "האירוע קיבל משמעות פוליטית ובית המשפט לא רצה לקחת צד בנושא".

השופט בדימוס אליקים רובינשטיין הגיב הבוקר לפרסום ואמר: "אין בזה שום רע – הוא הלך על תקן תושב המקום ולא נכנס לתכנים ספציפיים". השר יריב לוין, מנגד, עקץ: "יש להודות לנאור שלא מנעה מתושב גוש עציון להשתתף בטקס".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו