שרה בן דוד האיש שאחראי על מהפכת לימוד הרמב"ם היומי - סרוגים

האיש שאחראי על מהפכת לימוד הרמב"ם היומי

זיו הדזל, הוא מנכ"ל פרויקט הרמב"ם היומי, מי שנולד ביפו, הגיע למקצוע הקריאטיב במקרה ממש, פועל היום כדי שיותר ויותר אנשים יעסקו בהלכות הרמב"ם, ויקיפו את כל התורה שבעל פה מדי יום

האיש שאחראי על מהפכת לימוד הרמב"ם היומי

זיו הדזל, הוא מנכ"ל פרויקט הרמב"ם היומי, מי שנולד ביפו, הגיע למקצוע הקריאטיב במקרה ממש, פועל היום כדי שיותר ויותר אנשים יעסקו בהלכות הרמב"ם, ויקיפו את כל התורה שבעל פה מדי יום.

מיפו לרמב"ם

"נולדתי ביפו, לפני 38 שנים, למשפחה מסורתית-ישראלית-טיפוסית" מתחיל זיו לגולל את מה שהפך לימים לסיפור חייו.

"השכונה בה גדלתי הייתה מעורבת, תושבים יהודים וערבים שהשתדלו לשמור על יחסי שכנות תקינים עד כמה שאפשר. למדתי בתיכון עירוני ז' ביפו, שהיה מיועד לתלמידים יהודים וערבים. היו לי בכיתה חברים ערבים. מציאות הזויה שהשיא היה לימודי תנ"ך בכיתה עם ערבים…"

"התקופה הייתה הסכמי אוסלו, הכול היה בחסות המסר שהשלום אוטוטו בפתח והרגשנו את יונת השלום באוויר", הוא מספר. "לפעמים, אחרי פיגועים, הייתה אווירה טעונה. היחסים היו קונקרטיים עם כבוד הדדי והרבה חשדנות.

הכרתי את אישתי בעבודה

"עם השחרור מהצבא חיפשתי עבודה… חברת כח אדם הציעה לי לעזור בהכנות לכנס מיוחד של חברת עלית… לאחר מספר ימים של עבודה זמנית פנה אלי ארז ויגודמן עם הצעה שלא תיאמן: 'נראה לי שאני צריך עובד כמוך, צעיר, רעב ורענן – בוא תעבוד איתנו על בסיס קבוע'. זו הייתה סייעתא דשמיא ענקית. מאז ובמשך שבע שנים עבדתי בחברה, כשאני צמוד למנכ"ל, כעוזר אישי למנכ"לי הקבוצה ארז ויגודמן, גיורא בר דעה ועפרה שטראוס. התפקיד כלל ניהול פרויקטים חוצי ארגון משלב הקונספט ועד לביצוע."

לא רק פרנסה השיג זיו במקום העבודה, אלא גם את שותפתו לחיים. "את רעייתי, עדי, זכיתי להכיר שם, היא הייתה מתנחלת מנצר חזני שבגוש קטיף ואני בחור צעיר מיפו…. באותן שנים החל בי בתהליך פנימי של חזרה בתשובה. ההיכרות עם עדי, גרמה לי להתקרב לריבונו של עולם. התחלתי לדבר עם הקב"ה ולערוך התבוננות פנימית עמוקה."

(צילום: עופר עמרם)

התחנה הבאה – ייעוץ אסטרטגי קריאטיבי

"לאחר שבע שנים של עבודה אינטנסיבית בחברה החלטתי כי בשלה השעה להקים חברה משלי, שתתעסק בייעוץ אסטרטגי קריאטיבי עסקי. החברה, אגב, פועלת גם כיום. זה הבייבי שלי.

"לאחר שנים של שנות עשייה ופיתוח עסקי של החברה, הרגשתי שגם הנשמה רוצה את שלה. באותם ימים הגיעה לאוזניי הבשורה של פרויקט הרמב"ם היומי, והוצע תפקיד מנכ"ל הארגון. חיפשתי לעסוק בקודש, ולא רק בפרנסה וזה מאוד התאים לי. הכרתי קצת את מפעל הרמב"ם היומי שהינו בעצם לימוד משנה תורה, פרק אחד ביום. מקיף את כל התורה".

לטובת אלו שלא מכירים, תרחיב קצת איך זה עובד

"מדובר בתוכנית ייחודית שפותחה כדי לאפשר לכלל הציבור להקיף וללמוד את כל התורה כולה באמצעות 'משנה תורה' – הסדרה עוסקת במכלול הנושאים התורניים והיא מהווה מעין סיכום של התורה שבעל פה כולה. אלו הספרים היחידים בכל ארון הספרים היהודי שמקיפים את כל חלקי התורה בשלמות, אבל באופן תמציתי. מדובר באוצר של חוכמה. הרמב"ם הוא עמוד השידרה של ההלכה היהודית, והיחיד שהקיף את התורה בצורה כזו. אין נושא שהרמב"ם לא פסק או דן בו.

הוא חי לפני כ – 850 שנה והשלמות, הסדר והשיטתיות שלו – מעוררים השראה. זהו ה"ספר", למי שרוצה להכיר את כל התורה, להקיף את כולה, ולגעת וללמוד את כלל הנושאים ללא יוצא מן הכלל.

למה כדאי להצטרף לתוכנית?

"מי שמצטרף לתוכנית מקבל לביתו את ספרי הלימוד במהדורה מיוחדת ומבוארת בידי הרב שטיינזלץ. במהדורה קיים פירוש תמציתי למילים קשות ומונחים הלכתיים סבוכים עליהם מתבסס הרמב"ם. בנוסף, יש התייחסות מפורטת לדברי הרמב"ם שנפסקו להלכה ולדעות החולקות עליו והכול בשפה קולחת שהופכת את הלימוד לחווייתי ושווה לכל נפש".

במה הפרויקט הזה שונה למשל מהדף היומי או המשנה היומית?

כאמור, הרמב"ם מקיף את כל תחומי התורה כולל נושאים שקשורים לעתיד לבוא (בית מקדש וכו'), את הרמב"ם כיף ללמוד, כל שבועיים מתחלף נושא (83 נושאים בפחות מ3 שנים), והמשנה תורה כתוב בעברית צחה וברורה.

בנוסף, אנו ברמב"ם היומי שוקדים כל העת על הנגשת הלימוד, איננו מביאים רק ספר ואומרים ללומד…"תסתדר"

אנו מלווים אותו לאורך כל הלימוד – מקבלת ההחלטה ללמוד עד שהוא מסיים ומקיף את כל התורה

כל לומד מקבל ערכה ובה: דיסק המכיל שיעורים יומיים לשמיעה המועברים על ידי הרב חיים סבתו (שיעור עד 20 דק'). סרטון יומי קצר (90 שניות) לצפייה המעביר מושג מהפרק היומי (הסרטון מועבר לסירוגין ע"י עודד מנשה, גולן אזולאי, ישי לפידות, נתי רביץ, דן שפירא ועוד).

בנוסף, המנויים מקבלים את תקציר הפרק בווצאפ מידי יום. (כרשימת תפוצה ולא כקבוצה). אחת לשבוע נהנים הלומדים מדפי חזרה ועיון ומניוזלטר שבועי המכיל תכנים על הפרק ותכנים להעשרה.

ובנוסף אתר האינטרנט החדש והאפליקציה רווים תכנים המותאמים לכל אדם.

יש גם חברותא אונליין

איך הלומד הממוצע יכול להתמודד עם פרק קשה במיוחד?

לומד שמתעוררת קושיא במהלך הלימוד יכול לפנות לחברותא אונליין המשיבה לכל שואל.

למי מתאימה התוכנית? האם כל אחד יכול?

"התוכנית, מתאימה לכל אדם בישראל – צעירים ומבוגרים, אברכים ואנשים עובדים- לכול". כיום יותר מ 80 אלף (!) איש נוטלים חלק במיזם, בכל הגילאים, מכיתה ב' ועד 120.

ללומדים החדשים מציע זיו: "חברים יקרים, מחזור חדש ברמב"ם היומי יוצא לדרך וכל אחד מכם מוזמן לבחור את הדרך שלו להתחבר לתורה. מכל מקום, בכל זמן, בדרך שנוחה לך! זה הזמן לקבל על עצמך לימוד יומי ולהיכנס לשנה תורה ומתוקה!"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
הרמב״מ היומי
ירון | 10-09-2017 2:00
מי שהנהיג את לימוד הרמב@מ היומי הוא הרבי מלובביץ
2
הרמב״מ היומי
ירון | 10-09-2017 2:03
מי שהנהיג את לימוד הרמב״מ היומי הוא הרבי מלובביץ
3
נהדר שגם בנושא כזה
ההולך לדרכו | 09-02-2018 12:13
הולכים אחרי מנהיג העם הרבי מחובביץ שקבע את תקנת לימוד הרמבם. ומאז שדרות שלמות הולכות אחרי חבד (כמו שהלכו בעניין תפילין, עניין קירוב, שליחות והכי חשוב שגם ךתי מתחילים לדבר על משיח). אז קצת צניעות לא תזיק ולהביא דבר בשם אמורו