פסק חדש : לעתים יש להתיר לאשה לטבול עם ראסטות - סרוגים

פסק חדש : לעתים יש להתיר לאשה לטבול עם ראסטות

הרב עדיאל אסייג מכולל 'ארץ חמדה', קובע במאמר בשנתון תחומין ל"ז, היוצא ע"י מכון 'צומת' כי טבילה של אישה עם ראסטות בשיערה, יכולה להיות כשרה – בנסיבות מסוימות

author-image
פסק חדש : לעתים יש להתיר לאשה לטבול עם ראסטות
  (צילום: שאטרסטוק)

הרב עדיאל אסייג מכולל 'ארץ חמדה', קובע במאמר בשנתון תחומין ל"ז, היוצא ע"י מכון 'צומת' כי טבילה של אישה עם ראסטות בשיערה, יכולה להיות כשרה – בנסיבות מסוימות.

בדרך כלל קובעת ההלכה כי הראסטות חוצצות מהתורה או לכל הפחות מדרבנן לכן אין להתיר לטבול עם ראסטות. אולם הרב אסייג, מחדש כי במקרים שבהם הרב הנשאל יודע שאם לא יתיר לאישה לטבול עם הראסטות ייתכן שלא תטבול כלל, וכן במקרים מיוחדים כגון בבעלת תשובה שהמניעה לטבול כך עלולה להרחיקה ולגרום לכך שתפסיק את תהליך חזרתה בתשובה, יש מקום להקל בדוחק ולטבול עם הראסטות.

לבדוק לפני הטבילה

הרב אסייג קובע כי במקרים אלו צריכה האישה לנקות את הראסטות היטב ולעיין שלא נדבקו בהם לכלוכים שגם בעלי הראסטות רגילים להקפיד על קיומם. ובנוסף יש להקפיד כי תשהה מעט יותר מהרגיל בתוך המים, זאת על מנת שיוכלו המים לחדור כמה שיותר פנימה.

ראסטות הן קבוצות שערות המסובכות, קשורות או ארוגות זו בזו. ישנם גם מקרים שבהם כדי ליצור את הראסטות משתמשים בחומרים שונים על מנת להדביק את השערות זו בזו. לאחר יצירת הראסטות, כדי שלא יתפרקו אלא יחזיקו מעמד לאורך זמן, נדרשים בעלי הראסטות שלא לחפוף את שערם למשך תקופה מסוימת. כמובן שלאחר בניית הראסטות לא ניתן לסרוק את השערות ולהפרידן זו מזו. הדרך היחידה להתיר את הקשרים והסיבוכים היא לגלח את שערות הראש.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
יכול להיות שכן מותר לטבול עם רסטות
| 03-09-2017 1:37
כמו שמותר לטבול עם לק שלם על הציפורן.