מחדר קטן ב'מכון לב' לאקזיט של 230 מיליון דולר - סרוגים

מחדר קטן ב'מכון לב' לאקזיט של 230 מיליון דולר

כבוד למגזר. ד"ר יעקב זרם, עם עוד שני שותפים הקימו לפני 35 שנה בחדר קטן ב'מכון לב' חברת הדמיה בשם אופיר. מהר מאוד התרחבה החברה ואתמול נמסר כי החברה נרכשה על ידי חברה אמריקאית בסכום של 230 מיליון דולר. רק לפני שנה זכה ד"ר זרם לתואר 'עמית כבוד' של המכון.

מחדר קטן ב'מכון לב' לאקזיט של 230 מיליון דולר
  אקזיט מוצלח. ד"ר יעקב זרם (אבי חיון)

אתמול (ב') דווח לבורסה כי חברת אופיר אופטרוניקה הישראלית, תימכר לחברת ניופורט האמריקאית תמורת 230 מיליון דולר.

אופיר אופטרוניקה הוקמה ב־1976 והיא עוסקת בפיתוח, ייצור ושיווק מוצרים לשוק המערכות האלקטרו־אופטיות בעזרת שלוש חטיבות: אופטיקה, פוטוניקה ותלת־ממד.

את החברה הקים ד"ר יעקב זרם יחד עם שני שותפים אפרים סקמסקי וד"ר אפרים גרינפילד בחדר קטן בקמפוס "מכון לב", זו הייתה החברה הראשונה שהוקמה בבית הספר הגבוה לטכנלוגיה (בג"ט). בהמשך הדרך, התרחבה החברה ויצאה מתוך הקמפוס אל העולם העסקי.

כיום אופיר אופטרוניקה הינה חברה עתירת ידע גלובלית המעסיקה כ-600 עובדים אשר שני שלישים עובדים בירושלים ותורמים לכלכלתה של העיר. "אופיר מתמחה בעיקר באופטיקה מתקדמת להדמיה,  מכשירים למדידת לייזרים; ומערכות מדידה של גופים תלת ממדיים למשל, הדמיית שינים לצורך הכנת שתלים דנטליים.

הכנסותיה של אופיר בשנת 2010 הסתכמו בכ־107.8 מיליון דולר לעומת 101.6 מיליון דולר ב־2009. הרווח הנקי עמד על 7.6 מיליון דולר לעומת 7.9 מיליון דולר בשנת 2009.

עמית כבוד של בית הספר הגבוה לטכנלוגיה

כיזם וכאחד ממקימי החברה, כיהן ד"ר זרם, מלבד תפקידו כמנכ"ל ויו"ר הדירקטוריון של "אופיר", במגוון תפקידים בכללם כמנהל שיווק ומכירות וכמנהל פיתוח עסקים. על חלקו במכירת החברה יקבל זרם, 24 מיליון דולר וימשיך לנהל את החברה.

קודם להקמת "אופיר" השתלב ד"ר זרם גם בעולם האקדמי, בתחילה כמדריך ובסוף כמרצה בכיר במחלקה לאלקטרו–אופטיקה של מכון לב. כיום מכהן ד"ר יעקב זרם בוועד המנהל ובחבר הנאמנים של בג"ט.

פרופ' נח דנא פיקארד נשיא בית הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים מסר "התרגשתי מאוד לשמוע שחברת אופיר אופטרוניקה ש"נולדה" כחברת סטארט אפ אצלנו במכון לב הופכת לחברת ענק בינלאומית. המהלך של ידידי ד"ר יעקב זרם, אשר זכינו בו כחבר בוועד, מציב את תחום הנדסת האלקטרו-אופטיקה בקדמת הבמה העולמית."

"בזכותו של ד"ר זרם מוביל מכון לב את תחום האלקטרו-אופטיקה במדינת ישראל, ולמכון לב בפרט אשר בוגריו נמנים עם מאות העובדים של חברת אופיר אופטרוניקה ."

על פועלו ותרומתו של ד"ר יעקב זרם העניק לו בית  הספר הגבוה לטכנולוגיה בירושלים אות "עמית כבוד" לשנת תש"ע.

ד"ר יעקב זרם מקבל את התואר מידי פרופ' נח דנא-פיקאר וח"כ זבולון אורלב. (אבי חיון)

מוצרי חברת אופיר

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
תורת השמות
מישהו | 12-07-2011 11:11
למנכ"ל חברת אלקטרוניקה יקראו זרם, למנכ"ל חברת אינטרנט יקראו האקר. ממש מקורי...
2
כל הכבוד, שיהיה הצלחה רבה סעוד תחומים רבים
איתן | 12-07-2011 11:33