אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

בגלל מרכז הרב? הרב שטרן לא הוזמן לטקס של הר המור

ישיבת 'הר המור' תחנוך הערב את מבנה הקבע שלה. בעוד הרבנים הראשיים לישראל והרב שלמה עמאר הוזמנו, דווקא מקבילו הרב אריה שטרן המזוהה עם הציונות הדתית, לא הוזמן

בגלל מרכז הרב? הרב שטרן לא הוזמן לטקס של הר המור
  (צילום: נעם רבקין פנטון/ פלאש90)

הערב (שלישי) צפוי להיערך טקס חגיגי בו ייחנך מבנה הקבע של ישיבת 'הר המור' בירושלים. מי שלא הוזמן לאירוע החגיגי הוא רבה האשכנזי של העיר, הרב אריה שטרן, שבניגוד למקבילו הספרדי, הרב שלמה עמאר, שכן הוזמן, מזוהה עם הציונות הדתית.

על פי הדיווח באתר nrg, הסיבה לכך שהרב שטרן לא הוזמן היא העובדה שהוא שייך ל'מרכז הרב', שם אף כיהן כרב, שבינה ובין ישיבת 'הר המור' שורר נתק אידאולוגי ופוליטי מתמשך.

כזכור, ישיבת 'הר המור' נוסדה בשנת 1997 על ידי הרב צבי טאו, שפרש מישיבת 'מרכז הרב' עם רבנים נוספים. "מרכז הרב", נוסדה על ידי אביה הרוחני של הציונות הדתית, הרב אברהם יצחק קוק, לפני קרוב למאה שנה. היא בעצמה נחשבת לשמרנית, אולם הרב טאו סבר כי איננה שמרנית מספיק ולכן החליט להקים ישיבה משלו המובילה קו שמרני יותר אך ממלכתי.

במודעה שפורסמה לקראת האירוע מופיעים רק שמותיהם של הרב הראשי יצחק יוסף והרב הראשי דוד לאו, כאשר אפילו שמו של הרב טאו עצמו לא מופיע בה.

גורמים בסביבתו של הרב שטרן מסרו בתגובה לידיעה כי "הרב מקיים קשרים עם כל חלקי עם ישראל. והאמת והשלום אהבו".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
40 תגובות - 22 דיונים מיין לפי
1
זה נקרא ממלכתי?
| 22-08-2017 8:51
2
היו ונשארו פלגנים
משה | 22-08-2017 9:14
סוג של גנטיקה מובנית כנראה
3
אולי זה קשור לקרבתו לצוהר?
א | 22-08-2017 9:54
אולי זה קשור לפגישתו יחד עם אנשי צוהר, עם מנהיגים רוחניים פלסטינאצים לאחר עלילת דומה, בה אותם פלסטינאצים השפילו אותם (עפ דבריו). אולי זה קשור לזה שחתם על מכתב תמיכה בשבכ לאחר שעינו את נערי ישראל עינויי אינקווזיציה? אולי...
4
תתבישו!!!!
איזה שטויות!!! | 22-08-2017 10:02
הרב שטרן הוזמן לאירוע!!!! סתם אתם רוצים לעשות פרובוקציות!. ודרך אגב-הרב טאו לא הקים ישיבה חדשה, אלא המשיך את השתלשלות הדרות מהרב לרב צבי יהודה וישירות לרב טאו! המור- המשך מרכז הרב......
הוא לא הוזמן
מאור | 22-08-2017 16:49
מי שאמר לך שכן הוא זה שמשקר
5
לאט לכם
אריק | 22-08-2017 10:12
אז אם לא צוין השם שלו בהזמנה זה לא אומר. חוץ מזה שלשים את האצבע שזה בגלל מרכז זה בכלל לא נכון. הראיה- הרב חיים שטיינר הוזמן.
6
מה הביא להקמתם
יאיר | 22-08-2017 10:13
אז מה הביא להקמת ישיבת 'הר המור'? הרב דוד חי הכהן נשאל באתר ישיבה, מהם הבדלי ההשקפה בין 'מרכז הרב' ל'הר המור'? ישיבת מרכז הרב חינכה ללימוד אמונה ושותפות פעילה בכל בנין הארץ ומאבק על כל חלק ממנה, פתח הרב הכהן את תשובתו, ישיבת הר המור מסתפקת בלימוד חשוב אך איננה שותפה פעילה במאבק על הארץ, שלא כפי שנהג הרציה זצל שלמד ולימד אך גם פעל ללא הרף. לענד אין שוני ממשי בלימוד, והוא מתבטא בעיקר בהדרכה מעשית. נכון שהרב צבי יהודה הכתיר את חלקם כרמים אך רוב תלמידיו הבוגרים לא מקבלים את דרכם. הרב דוד חי הכהן הוסיף כי נכון שסגנון הדברים משתמר שם בצורה בולטת יותר, אך דרכו המעשית של הרציה נמשכת בישיבת מרכז הרב, והיא הנחשבת בעיני רוב רובו של הציבור כממשיכת דרכו של הרציה. עם כל האמור, הדגיש הרב הכהן, יש ערך רב לישיבת הר המור, ורוב הציבור כואב את כאב הפרישה שנראית כלא מוצדקת והשפעתה קשה מאוד על כל נאמני תורת ישראל ואוהבי עמם וארצם.
הרב הכהן צדיק וחכם
מרכזניק | 22-08-2017 15:34
ומבין בניגוד לאחרים שהאינטרנט זה לא המקום לומר את כל הביקורת שיש לו ודל
7
חבל על השקרים של אתר סרוגים שגורמים לשקרים בציונות דתית
אברהם | 22-08-2017 10:26
יש להצטער שהרב לא הוזמן וקשה להבין למה. אך חבל שבאתר סרוגים כותבים שקרים לגבי סיבת הקמת ישיבה הר המור. אכן השיבה לא הוקמה כי ישיבת הרב איננה שמרנית מספיק אלא משום הבדלי גישות בין שני ראשי הישיבות על הדגשים בלימודים התורניים. כותבי הכתבה הזאת גורמים לפירוד בעם ישראל בגלל השטוייות האלה של שמרנית יותר ושמרנית פחות שהופכות על ידי טיפשים לפירוד בתוך הדתיים הלאומיים (ליברלי, חרדלי, דל). עם ישראל אינו זקוק בפירוד אלא באיחוד
8
תתביישו לכם שאתם מרבים פילוג.
| 22-08-2017 10:26
עיתונות בשקל
9
סרוגים הפך לצהובון. פשוט בושה
| 22-08-2017 11:02
10
סתם להוסיף שנאה
| 22-08-2017 11:05
איזה שטויות אתם מדברים. סתם להוסיף שנאה בעם ישראל ובציבור הדתי. יש אהבה גדולה בין רבני ישיבת הר המר והרב שטרן
11
לכל הקוניקים מהתגובות
מאיר | 22-08-2017 11:36
אבינועם קוטשר העוזר של הרב אריה שטרן כתב במפורש בפייסבוק (על הכתבה בrg) שהם לא הזמינו בגלל זה. הוא גם דיבר עם כמה מראשי הישיבה. די לדמיונות. קשה באמת להבין איך שהאידאלים הגדולים מגיעים לכדי מעשה מתגלת פלגנותכם שוב ושוב. מה היה קורה אם הרב סתיו היה מקבל עוד כמה קולת. גם אז הייתם שמים את הרבנים הראשים בראש המודעה?
שאנשים לא יבללו את המוח, הרב שטרן השתתף בחנוכת
עדו | 27-08-2017 1:06
בית כנסת בעיר העתיקה בירושלים ביחד עם הרב אבינר ועוד רבנים המזוהים עם הר המור ורקדו באהבה וחיבה שם, להר המור הוא לא יכול ללכת, כי הוא מלמד שם ולא רוצה לריב, וזאת היתה הדרך הכי טובה לדעתו לצאת מן המחלוקת.
12
אנשי הר המור הם " ממלכתיים " רק שכדאי
מאור | 22-08-2017 12:24
הם לא הזמינו את הרב הראשי האשכנזי לירושלים אבל כן את הרב הספרדי , מיום הקמתה של ישיבת הר המור הם חבורת פלגנים ורודפי מחלוקת
מאור אני יאיר לך, הרב שטרן מלמד עד היום במרכז
יוחאי | 27-08-2017 1:02
והוא לא רוצה להכנס לויכוחים מיותרים לכן כדי להוציא אותו מזה לא הזמינו אותו, ולמרות זאת חמישה רבנים אחרים ממרכז, כן הגיעו.
אמאלה איזה תגובות מזעזעות.... דור שלא יוד מה זה
אני | 23-08-2017 11:55
כבוד תורה... לא שאני מצדיקה, אבל מקורה פה? מדובר בישיבה גדולה ורבנים גדולים? ה' ירחם עלינו
13
חשיפה: בניגוד לפרסומים הרב הוזמן!
0 | 22-08-2017 13:02
אבן שזרק חמאר אחד לבור, עשרה חכמים לא יצליחו להוציא. אם אין לשון הרע תחת הכותר 'חדשות המגזר' אז לא חייב להמציא אפשר פשוט לוותר.
מישהו מוכן למצוא תיעוד לאירוע?!?
מתרכז בעיקר | 22-08-2017 20:19
ראיתם איפהשהו?
לא נכון הוא לא הוזמן
יודע | 22-08-2017 15:31
משיחה אישית
הרב לא הוזמן לא בכתב ולא בע"פ לא באופן ישיר או בשליחות
אחד שודע | 22-08-2017 15:00
אף שחלק מרבני הר המור היו בין תלמידיו. כמו תמיד מי שלא מסכים בדיוק בדיוק בדיוק למה שהם חושבים הרי הוא פסול. רוממות הרבנות הממלכתית בגרונם וחרב בחרמות בידיהם
14
רה"י הר המור אמר לי שהיה שמח להזמין את כל רבני מרכז.
תלמיד בהר המור | 22-08-2017 13:06
רק לא רוצה לפגוע בהם
אותו ראש ישיבה
יעקב | 27-08-2017 10:05
משקא בפרצוף
אז אסביר לך:
אריאל | 23-08-2017 14:42
משום מה, כשהחליט לפני עשרים שנה להקים את המוסד בראשו הוא עומד, לא היה אכפת לו לפגוע ברבני הישיבה ובעומד בראשה. עצם קיומו של המוסד הזה - הוא הפגיעה הגדולה ביותר בהם. לכן הוא לא רוצה להזמין אותם, בטענה כאילו הוא רוצה לשמור על כבודם. ואתה עוד קונה את זה...
יפה באמת מצידו שהוא לא רוצה לפגוע בהם...
אריאל | 23-08-2017 2:22
תוכל בבקשה להסביר למה בדיוק הם יראו בהזמנה כזו פגיעה?
15
בניין הקבע
עומד מהצד | 22-08-2017 13:12
אירוע מכונן
16
לא מבין איך תלמידים של איש השלום הכללי
| 22-08-2017 14:03
ומחבר אורות התשובה הם הם אלה שלא מאוחדים. כואב הלב איך זה קורה?
17
לשון הרע ללא תועלת.
אלי | 22-08-2017 14:13
סתם לשון הרע ללא תועלת!!!!!! מור הרב מרדכי שטרנברג מראשי ישיבת הר המור הוא מחותן למור רב אריה שטרן.
זה נורא ולא יעזור בושה וחרפה לאנשי הר המור
שש | 23-08-2017 0:49
ואולי בגלל שהרב שטרן יודע ללמד גמרא טוב יותר מהרב טאו שנראה שלא לימד גמרא אי פעם
נו אז מה?
גדליה | 22-08-2017 16:46
יש אלפי מחותנים שלא מדברים
18
הרב שטרן מגדולי הציונות הדתית
יהודי | 22-08-2017 21:22
הרב גדול בתורה ובהלכה וגאון היזהרו בדבריכם ותיתבישו איזה אנשים היזהרו בתלמידי חכמים, פשוט צריך לתת קול על הבושה ומי שלא יצעק כאילו מסכים . היעשה כזאת בישראל זה חילול ה' גמור איך יעשו זאת לרבה של ירושלים?
עד מתי ?
יהודי פשוט | 23-08-2017 13:53
מן הבוכים , מן המוחים ומן השמחים (יהודי פשוט ) שמחים להגדיל תורה ולהאדירה מוחים על כבוד תלמידי החכמים ששולחו מן המחנה בוכים - עד מתי , עד כמה ועד איפה תימשך המחלוקת כמאמר הפסוק 'ובני קורח - לא מתו/ ! וד' הטוב יכפר בעד והוא רחום יכפר
19
אנשי הר המור מתרחקים מידי יום מדרכו של הרב קוק והרצ"י
אלי | 23-08-2017 1:22
כאשר הכרתי את הרבנים והתוודעתי לפלגנות שהם מובילים, התרחקתי מהם כמו מאש! פשוט לא האמנתי כמה רבנים חשובים וגדולים הם פוסלים רוממות המחלוקת בגרונם ובמעשיהם. בושה בושה בושה! אנשי מחלוקת, אנשי פלגנות, אנשי ריב ומדון, אנשי סקנדלים, השמצות והתקפות הם כבר מזמן לא חלק מהציונות הדתית חבל
מה אתה היית רוצה שהם יעשו? יריבו על קירות? כמו
יוסף | 27-08-2017 1:00
בפונוביץ? מה גם שהרבנים קיבלו מכתבי פיטורים מישיבת מרכז..
בני קורח
מוחה ובוכה | 23-08-2017 13:52
מן הבוכים , מן המוחים ומן השמחים (יהודי פשוט ) שמחים להגדיל תורה ולהאדירה מוחים על כבוד תלמידי החכמים ששולחו מן המחנה בוכים - עד מתי , עד כמה ועד איפה תימשך המחלוקת כמאמר הפסוק 'ובני קורח - לא מתו/ ! וד' הטוב יכפר בעד והוא רחום יכפר
20
בוכים, שמחים ומוחים
בני קורח | 23-08-2017 13:51
מן הבוכים , מן המוחים ומן השמחים (יהודי פשוט ) שמחים להגדיל תורה ולהאדירה מוחים על כבוד תלמידי החכמים ששולחו מן המחנה בוכים - עד מתי , עד כמה ועד איפה תימשך המחלוקת כמאמר הפסוק 'ובני קורח - לא מתו/ ! וד' הטוב יכפר בעד והוא רחום יכפר
21
מבלבלים במוח. אפיל הרב פילבר הוזמן. אלא-
די כבר | 23-08-2017 18:13
הרב שטרן עודנו קשור ואף מעביר שיעורים באופן די קבוע במרכז, אז כדי לא לסבך אותו מצד אחד עם סירוב להר המור ומצד שני פגיעה מצידו ברב שפירא- לא סיבכו אותו. האחרונים שנכנסים לשטויות האלה זה הר המור. מה שלא לשם שמיים לא ייכנס שם. וסרוגים- צהובון בושה, סמרטוטים שמחפשים אקשן. אלה גורמים לכל הבעיות
הר המור
אריאל | 25-08-2017 11:18
משקרים ללא בושה
סרוגים רק רוצים מחלוקת
יפה מאוד | 24-08-2017 14:35
אתה צודק וסרוגים סתם רוצים אקשן, הייתי שם וראיתי שם לפחות חמש רבנים ממרכז, אז ילאה תפסיקו לרדוף את הר המור, אבל בסדר כבר התרגלנו שרודפים את הר המור בכל נושא, גם שנלחמים על הכותל על צהל, גם כשתוקפים מישהו שטעה ושגה ואמר דברים נגד צהל ושהרב תוקף אותו צועקים עליו ולמחרת הם מדברים כמה צריכים להלחם באנשי נטורי קרטא שנחמים בצהל, וכן במלחמה על הכותל, על האקדמייה החרדית, תמיד יאמרו שזה בשביל אינטרסיים וכדו' אבל למורנו ורבנו הרב צבי ישראל טאו שליטא לא איכפת מכל הקשקושים האלה, אז תמשיכו לקשקש בכף הרי לרב טאו שליטא לא איכפת מה אומרים עליו. שנתראה בעוד שמחות של ישיבת הר המור.
22
זה לא כל כך המקום...
שירה | 23-08-2017 22:20
אני חושבת שגם אם לא הזמינו וגם אם הזמינו, לא משנה מה קרה, כל הדיון פה זה סתם חילול ה', לשון הרע, פגיעה בתלמידי חכמים ולא מועיל! אני חושבת שכדאי שתשאירו את העניין לאנשים שצריכים לעסוק בזה... לא מזלזלת חס ושלום באף אחד/אחת, אני אומרת את זה לטובתכם האישית, ולמנוע מכל הגולשים לקרוא את הדברים האלו. וזה לא שאני קשורה לישיבת הר המור(יש לי אחים במרכז הרב) ומגוננת עליה, אני מאוד מעריכה את שתי הישיבות וחושבת שצריך לכבד את שתיהם לא משנה מה הדעות שלכם עליהן, פשוט בגלל הרבנים הגדולים שיש שם וכל הבחורים הצדיקים שלומדים שם ובגלל שהמקומות האלה הם מקומות של תורה... בתקווה שתתייחסו ולא תזלזלו, תודה.