אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

שלכם בפנים? רשימת קווי האוטובוס השנואים בישראל

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל, פרסם את דוח תלונות הציבור לרבעון השני של 2017. כצפוי קווי האוטובוסים מגוש דן ומירושלים מככבים ברשימת הקווים הבעייתיים ואיפה נמצא הקו שלכם? 

שלכם בפנים? רשימת קווי האוטובוס השנואים בישראל
  (מרים אלסטר/פלאש90)

ארגון צרכני התחבורה הציבורית בישראל "15 דקות", פרסמו את סיכום נתוני הרבעון השני לשנת 2017. בהשוואה לרבעון הקודם, היקף התלונות על אי ביצוע נסיעות בזמן זינק מ-35% ל-41%.

חברת 'דן' פחות תשמח לשמוע שמהנתונים שפרסם הארגון, עולה כי קו 82 מתל אביב לפתח תקווה שמופעל על ידה, "מככב" בראש הרשימה של הקווים הגרועים בישראל. עקב התלונות הרבות של הנוסעים, על אי ביצוע נסיעות ואיחורים קבועים.

אחריו ברשימה של האוטובוסים הבעייתיים, נמצאים קו 19 של אגד ו-605 של חברת נתיב אקספרס. במקום הרביעי קו 90 של חברת מטרופולין מהרצליה לתל אביב, ואחריו שוב ניתן למצוא את הקווים של אגד 249 ו-6.

במקום השביעי שוב נמצא קו שמפעילה 'דן', הפעם קו 189 מחולון לתל אביב, בו מדווח עומס מתמיד. אחריו נמוך יותר ברשימה נמצאים הקווים: 347 של חברת מטרופולין, קו 66 של דן ו-168 של קווים.  במקומות שסוגרים את העשירייה השנואה נמצאים הקווים 38, 419 ו-501 שמפעילה אגד ובמקום העשירי קו 289 שוב של דן.

רוב התלונות מגיעות מירושלים 

מהדוח של תלונות הציבור, עולה כי הקווים הבעייתים נמצאים בעיקר בגוש דן ובירושלים, שם הביקוש לתחבורה ציבורית גבוה במיוחד. עוד עולה מהדוח כי חברת "אגד", עלתה בכ-60% יותר תלונות מהרבעון הקודם בעיקר באי ביצוע נסיעות בזמן, 57% מהם מאזור ירושלים.

עלייה של 89% בכמות התלונות על אי ביצוע נסיעות נרשמה גם אצל חברת "דן" וב"קווים" – עלייה של 84%. הארגון הסביר כי הבעיות נובעות בעיקר ממחסור של 3,500 נהגים והצורך בהוספת נתיבי תחבורה ציבורית.

מנכ"ל 15 דקות, גיל יעקב, אומר: "הדו"חות של 15 דקות הם הנתונים היחידים כיום המציגים את המגמות בתלונות הנוסעים בתחבורה הציבורית בישראל. לצערנו, משרד התחבורה לא מפרסם את נתוני התלונות המגיעות אליו, הטיפול שלו בתלונות אטי ואורך למעלה מחצי שנה, ואופן קבלת התלונות מיושן ולא מתאים למאה ה-21. אנו חושפים את נתוני התלונות מדי רבעון כדי לעודד את כל הגופים ללמוד אותם ולהשתמש בהם".

מחברת דן נמסר בתגובה: "הדו"ח מדבר בעד עצמו בכך שמציין את הבעיות הרוחביות המשותפות לכל המפעילים ובכל הארץ: המחסור החמור בנהגים (3,500), מחסור בנתיבים שמורים לאוטובוסים, חוסר אכיפה בנתיבים לתח"צ, עומסים קיצוניים באזורים שבהם מתבצעות עבודות הרכבת הקלה שמונעים מאיתנו לעמוד בלוחות הזמנים.

דרוש קוסם מיומן כדי להפעיל תחבורה ציבורית טובה בתנאים כאלו. נהגים רבים מסרבים לעבוד בגוש דן בגלל התנאים הקשים שגוררים גם כעסים (מוצדקים) מצד הנוסעים והתמודדות אין סופית עם פקקי תנועה וקהל מתוסכל. "

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו