הרב שלמה אבינר: "נסיעה לאומן אינה מצווה" - סרוגים

הרב שלמה אבינר: "נסיעה לאומן אינה מצווה"

רב הישוב בית אל מצטרף לדברי רבה של ירושלים ומותח בקורת על הנוסעים לאומן: "הטענה היא שהנסיעה לאומן מוציאה מהגיהינום, אז מי שמצער את אשתו מכניס עצמו לגיהינום"

author-image
הרב שלמה אבינר: "נסיעה לאומן אינה מצווה"
  (צילום: אברמי צמח - דוברות ארגון נקדימון)

ביקור בקברי צדיקים אינו מצווה לא מדרבנן ובוודאי לא של תורה אלא מעלה, ומשום זה מרן הרב קוק אמר שלא יוצאים לחו"ל להשתטח על קברי צדיקים (שו"ת משפט כהן ס' קמז). ודע שארץ ישראל יותר קדושה מאומן. ומנהגו של הגאון הרב שלמה זלמן אוירבך שהיה עומד מול הר הרצל ואומר: אלו קברי צדיקים שמתו על קידוש השם, מה לי לנסוע למרחקים.

לכן לך למערת המכפלה. מי שילך למערת המכפלה, ויוכל גם לתת ח"י גרוש לצדקה, חזקה עליו שאברהם אבינו יסייע לו. אבל כיוון שאין מערת המכפלה ברוסיה, רבי נחמן אמר מה שאמר על קברו. רבי נחמן היה אדם גדול, אבל אברהם אבינו היה יותר גדול.

כבר לפני הבטחת רבי נחמן להוציא את אלו שייפקדו את קברו, זכינו שאברהם יוציא אותנו מגיהינום. אברהם אבינו יושב על פתחו של גיהינום ואינו נותן לאדם מהול להיכנס שם. איננו צריכים לחפש תחבולות חדשות כדי להינצל מגיהינום. וכי לא די לנו בדברי רבותינו הקדושים, התנאים והאמוראים, אשר לימדונו שקיום מצוות התורה הוא שמציל מגיהינום?

ומה עם אשתך?

בחגים אדם צריך להיות עם משפחתו. זה דבר אנושי פשוט. התורה מצווה עלינו 'ושמחת בחגך' וההלכה מבהירה כי אדם צריך לשמח את אשתו וילדיו בחגים, אבל גם בלי התורה היינו מבינים את זה.

לפני שאדם מוסיף כל מיני מדרגות בקדושה, הוא צריך למלא את חובתו האלמנטרית כלפי בני אדם. האדם שהוא חייב לו הכי הרבה זו אשתו וכמובן גם הילדים שלו. בגמרא מסופר על רבי אליעזר שאמר "משבח אני את העצלנים שאין יוצאים מבתיהם ברגל" (סוכה כז, ב).

לכן דבר אחד צריך להיות ברור – אדם לא יכול לנסוע למרחקים, בלי שאשתו רוצה. אין הכוונה אשתו מסכימה, בלית-ברירה, אלא באמת רוצה ומעוניינת בכך.  אני מכיר באופן אישי מקרה מזעזע שבו אשה התחננה לבעלה שלא ייסע לאומן. הוא אמר שהוא לא ייסע ומשדה התעופה שלח סמס שהוא ממריא לאומן.  אם הטענה של חסידי ברסלב היא שהנסיעה לאומן מוציאה מהגיהינום, אני משוכנע כי מי שמצטער את אשתו זה מכניס את עצמו לגיהינום. אז מה עשינו בזה?

לכן, מי שמחפש הצלה מגיהינום, ההצלה היא בארץ ישראל ולא באומן.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
16 תגובות - 13 דיונים מיין לפי
1
תודה רבה. יפה מאוד
| 21-08-2017 10:10
2
גם אין מצווה להיות בישיבה תיכונית/הסדר בימים נוראים
מאן דאמר | 21-08-2017 10:14
נער בן 14 צריך להיות עם אבא בבית הכנסת ולא בישיבה מרוחקת בפנימיה, דבר שגורם פגיעה בחינוך הבנים עגמת נפש למשפחה ולנערים שמנסים להשתחרר בכל דרך. ובכל זאת כך אתם עושים במגזר הדתי לאומי כבר עשרות שנים. אנא כב' הרב ודתיים לאומיים נוספים תפסיקו לחנך אותם בכל שנה מחדש - זה עניין ברסלברי פנימי ובהרבה המקרים הנשים עצמן שולחות את בעליהן לשם. תפסיקו להטיף ולחנך ולהתנשא - זה לא עניינכם. ואם כבר- זכרו שיש חטוטרות כאלה גם על הגב שלכם (כמו שציינתי למשל).
3
תכל'ס
שקד | 21-08-2017 11:30
תכל'ס יש לעשות על פי ההלכה שנפסקה כבר מפני שנים שאין לצאת מן הארץ חוץ ממטרות מסוימות שנפסקו בהלכה. מי שצריך להתבייש זה אנשים שאומרים תתבייש בלי שום סיבה וטיעון כנגד! יישר כח משה ירקון.
פתאום כולם דבקים בהלכה שאין לצאת מן הארץ? צבועים
מאן דאמר עצבני | 21-08-2017 14:38
כמה מכם נמצאים עכשיו בחופשה בחו"ל? כמה חזרו רק השבוע? כמה במטוס בדיוק עכשיו? כמה סתם נסעו לטייל? כמה יוצאים בחגי ישראל לשייט באניות טיולים? או סתם בערי אירופה? כולל בסוכות (אהמממ יש סוכות במלון הכל כלול בבולגריה?) ומה עם פסח (זמן שבו יצאנו ממצריים אנשים יוצאים לערוך סדר בחו"ל???) ואתם מטיפים לברסלברים איזו צביעות.... תעשו לי טובה תבטלו את כ-ל החופשות השנתיות החצי שנתיות השליש שנתיות והרבע שנתיות שלכם בחו"ל וכל ה"רילוקיישנים" כדי "להתאוורר" באמריקה אה... ושכחת את "טיולי הבר מצווה והבת מצווה" (רגע הרי יש מצווה שלא לצאת מהארץ אז מקבלים עול מצוות בעבירה על מצווה? לא מוזר קצת? בקיצור חבורת צבועים אל תבלבלו את המוח לאנשים שיוצאים לשלשה ימים בשנה או שנתיים ורבים מהם דלי אמצעים.
4
הרב אבינר אתה לא עושה מספיק טוב את התפקיד שלך
רוצה רק צדיק אמיתי | 21-08-2017 11:58
כבוד הרב, אתה ממחזר את אותם טיעונים כל שנה . ואף אחד לא מקשיב לך כל שנה המספר רק גדל . ופעם היו רק חרדים עכשיו כל שנה מגיעים המון דתיים לאומיים כל הציון מלא בכיפות סרוגות ומתחיל להיות ממש צפוף . כדאי שתתחיל להיות קצת יותר יצירתי . כבר אין לנו מקום לזוז באומן ... כל הזמן הביקוש עולה ויותר ויותר קשה להשיג כרטיסי טיסה . יש המון תורים בשדה תעופה ... אנחנו בונים עליך וזה המאמר שאתה כותב ? תתאמץ קצת יותר כבוד הרב
קשקוש מקושקש זה מה שאתה כותב ידידי
יגאל | 21-08-2017 22:38
שולחן ערוך פוסקים ראשונים ואחרונים עד אין ספור במעלת ההשתטחות על קברי צדיקים במיוחד בראש חודש ואף יותר בראש השנה. תעשה גוגל, לא קשה
5
וטיול של כל הנוער לחול לפני ואחרי הסדר מותר ?
סרוג לפני הסדר | 21-08-2017 15:36
מעניין שרבני הציונות הדתית יוצאים נגד ציבור שנוסע ללמוד ולהתפלל בקברי צדיקים . תוך הקרבה ומסירות נפש ולעומת זאת לטיולים של בילוי לפני הסדר ואחרי הסדר כשניתן למצוא את כל הנוער בגאורגיה ובהודו . על זה רבני המזרחי לא מוצאים לנכון לכתוב פוסטים !! פוסטים שכאלה רק מוכיחים את הצביעות של רבני הציונות הדתית המייצרת דתלשים בכמויות מסחריות. אולי קצת נסיעה לצדיק יסוד עולם היתה מקרבת את נעריכם ליהדות ומונעת את החילון הנוגס בחברה הדתית לאומית
6
מין מצא את מינו
זה שאינו יודע לשאול | 22-08-2017 20:52
גם תקנון הצניעות הוא לא מצווה וגם להימנע מנישוקים וחיבוקים עם בני דודים ואחיות זה לא מצווה ..חשבתי שהרב אבינר יבין לליבם של הרבנים שמצווים לנסוע לאומן -הרי מי כמוהו מומחה בפיברוק והמצאת מצוות יש מאין בגלל שיעמום וחיפוש ריגושים או שו"ת בנוסח הרב אבינר שהיה יכול להועיל לרבני ברסלב : איפה כתוב שצריך לנסוע לקבר של צדיק? הרב אבינר הברסלבי:לא כתוב אבל מופיע בשו"ע ובפסוקים נוספים שחובה לכבד תלמידי חכמים וכבר פסק מרן שחובה לנסוע לקברי צדיקים עיין שו"ת הרבי הצדיק של דורנו מברסלב
7
מעניין
אבי | 23-08-2017 21:25
מעניין אם הרב יגיד את אותם טענות גם על מי שיש לו מילואים בראש השנה או בכל חג אחר. מרה קורה אם אשתו לא מסכימה שהוא ילך??
8
"רב" צבוע שאינו יודע הלכות!
צ | 24-08-2017 20:14
הוא עצמו הרי ידוע שיצאו עליו רינונים, פותח פה על רבינו הקדוש!! שצוה לנסוע אליו!! וגם ההלכה היא שמותר ומצוה לצאת מהארץ לקברי צדיקים! האיש אינו יודע הלכה! בדיוק כמו שאינו יודע הלכות נדה והכשיל רבים באיסורי כרת
9
מותר לצאת מא"י לחו"ל לצורך השטתחות על קברי צדיקים.
גד | 24-08-2017 20:15
כך פסק השדי חמד
10
בנים ובנות ביחד מותר, רק לנסוע לצדיק אסור
צביעות | 24-08-2017 20:24
להצביע לבנט שיתמוך ברפורמים מותר, לראות סרטים מותר, ללכת לא צנוע מותר --- רק לנסוע לרבינו הקדוש אסור?
מצאת על מי לאמר שטויות כאלו
חוזר בתשובה | 05-11-2017 1:30
אם היית קורא מאמר אחד(!!) של הרב אבינר על כל אחד מהנושאים שהזכרת לא היית יכול ומעיז להגיד מה שאמרת
11
רב אמיץ
נדביה | 29-08-2017 6:09
ב"ה שיש עדיין רב שלא מפחד לומר את האמת הפשוטה שכבר נעדרת על התופעות הקרובות לעבודה זרה כאשר שוכחים הלכות פשוטות ועוד יותר גרוע מידות פשוטות . אם אותם מגיבים היו חיים בתקופת ירמיהו הם היו רצים להשתתף בזריקתו לבור.
12
הרב אבינר ת״ח יקר ונבון, אבל בעניין אומן כותב מחוסר הבנה
יהודה | 05-01-2018 9:01
הייתי שמח מאד לו היה מתאפשר לי לנסות להסביר לרב בהזדמנות מעט מעומק הנושא. אני לא מבטיח שזה יהיה קצר וקולע כמו המאמרים של הרב עצמו אבל חושבני שבלי ספק יהיה בכך כדי לגרום לו לשקול מחדש את הדברים.
13
חוסר ידיעה
efraim | 11-12-2018 17:11
ראש השנה עוד לא הפך ליום חג.הוא יום הדין.וכשיש משפט בודאי שצריכים את עורך הדין הטוב ביותר.הברסלבים קשורים לצדיק רבי נחמן ומאמינים להבטחתו.ואם לטענת הרב לא צריך את הצדיק כי אברהם אבינו כבר בפתח בגהינום אז אומר שכמו ששבת שומרת על מי ששמר שבת כך אברהם אבינו בודק את הברית למי ששמר את הברית (שזה כל ענינו של רבינו כידוע..תיקון הכללי וכו)