הפתרון היצירתי של המח"ט הסרוג לשירת נשים - סרוגים

הפתרון היצירתי של המח"ט הסרוג לשירת נשים

במהלך טקס שנערך בחטיבת גבעתי עלה חשש אצל המח"ט הסרוג כי חייליו החרדים יאלצו להאזין לשירת נשים. לאחר דין ודברים הוא נקט בפתרון יצירתי שמנע זאת מהם

author-image
הפתרון היצירתי של המח"ט הסרוג לשירת נשים
  פתרון יצירתי. בר כליפא (צילום: דובר צה"ל)

בשבוע שעבר נערך בחטיבת 'גבעתי' אירוע חטיבה הכולל גם חלק אומנותי ובו שירת נשים. בחטיבה משרתים מאה חיילים חרדים ומפקדיהם תהו מה לעשות איתם בזמן הטקס. לאחר דין ודברים הוחלט כי תינתן להם זכות הבחירה וכל אחד יחליט האם ברצונו להשתתף בטקס או לא.

למרבה ההפתעה, רק 8 חיילים מתוך 100 לא רצו להשתתף באירוע כדי שלא יאלצו להיחשף לשירת הנשים. אלא, שלמח"ט הסרוג החדש, דדו בר כליפא, היו תכניות אחרות לחייליו החרדים, ורצונו שלא לגרום להם לעבור על איסור הלכתי הביאו אותו לנקוט בפתרון יצירתי.

על פי הדיווח ברדיו 'קול ברמה', בתחילה, חשבו המפקדים להושיב את החיילים החרדים במקום שבו לא יעוררו מהומה אם ירצו לצאת במהלך הטקס, אלא שבסופו של דבר הודיע בר כליפא כי קיבל אישור מאכ"א והרב הצבאי הראשי, לקיים עם החיילים החרדיים שיחת היכרות, בזמן שהחיילות שרו במקהלה מעורבת.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מסלול תומר, מסלול גיוס לחיילים חרדים, מקיים מדיניות אליה התחייב צה״ל כלפי המתגייסים לשורות המסלול, לפיה לא ישתתפו באירועים בהם מתקיימת שירת נשים. ההגדרה לגבי מיהו חרדי לגיוס לצה״ל קבועה בחוק וצה״ל פועל לאורו".

הפתעה נוספת עלתה כאשר חלק מהחיילים מחו על הצעד שנועד למנוע מהם שירת נשים. אחד החיילים החרדיים אמר: "לא היה אכפת לנו להשתתף בשירת נשים, אבל פתאום הודיעו לנו שאנחנו צריכים ללכת עם בר כליפא לשיחה בבית כנסת סמוך. אותי באופן אישי זה עצבן, כי אם לא אכפת לי להגיע לטקס, אז למה הצבא מוציא אותי משם כשיש שירת נשים?".

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "מסלול תומר, מסלול גיוס לחיילים חרדים, מקיים מדיניות אליה התחייב צה״ל כלפי המתגייסים לשורות המסלול, לפיה לא ישתתפו באירועים בהם מתקיימת שירת נשים, על מנת לאפשר לכלל חיילי המסלול לקיים את אורח חייהם ואמונתם.

"במקרה הנ״ל ולאור המדיניות עליה התחייבנו, ועליה אנו מקפידים, בשגרת היום באימונים וכן בעצרות ובאירועים, התקיימה עבור החיילים במסלול פעילות מופרדת ומותאמת בהשתתפות מפקדיהם אשר כללה בין היתר גם שיחה עם מפקד החטיבה".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
למה רק לחיילים החרדים?
דתי מתוסכל | 17-08-2017 10:13
יש איזה תחושה בציבור שרק החרדים מקפידים על כל ההלכה והדתיים לא, כאילו הכיפות הסרוגות הם לייט כאלה. למה הוא לא נתן פתרון יצירתי לכל החיילים הדתיים? למה רק לחרדים? צריך להפסיק עם המחשבה הזו שחרדים מקפידים יותר מהדתי"ל, אין שום סיבה שזה יהיה ככה
שואלים אתם מתי יבוא החופש לעולם
אלקנה | 08-10-2017 10:38
ואני מגחך, משום שאין כל חופש במסגרת צבאית, ואין כל חופש במסגרת דתית. אני קצין חילוני, ומי שייצא לי משירת נשים ללא אישור, ואני לא אנפיק אישור כזה, יחטוף שבת. לא מתאים? אל תתגייסו. לא צריך חיילים סוג ב' בצה"ל. דתיים בלאי. אינכם בעלי משמעת
צודק.דת זה עניין אישי מאוד. ועובדה שהיו
| 17-08-2017 11:59
חרדים שכן רצו לשמוע שירת נשים .אולי זה לא מפריע להם ולא בגלל שהם לא דתיים מספיק וכן יש סרוגים שהם חרדים יותר מהחרדים.מתי יבוא החופש לעולם?.
2
לא הבנתי את התגובה של
| 17-08-2017 14:04
החיילים עצמם. הם רוצים לעבור על איסור?!
3
זה רק מראה עד כמה הם חרדים
י | 17-08-2017 18:45
כל העניין הזה רק מראה שמטרת הגיוס היא לא בטחון והגנה על הארץ אלא חילון והחזרה בשאלה של החרדים . הצבא מביא אותנו למצב שרבנים יפסקו שזה שעת השמד וצריך למסור את הנפש שלא להתגייס לצבא