בוארון לנתניהו: "מה שהיה בעמונה נמחק כלא היה" - סרוגים

בוארון לנתניהו: "מה שהיה בעמונה נמחק כלא היה"

יו"ר מטה המאבק בעמונה אביחי בוארון מגיב על אמירתו של נתניהו בכנס התמיכה: "אין עמונה. עמונה נחרבה לפני חצי שנה ומי שנושא באחריות של זה, הם רה"מ ושרי ממשלתו"

בוארון לנתניהו: "מה שהיה בעמונה נמחק כלא היה"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

אביחי בוארון יו"ר מטה המאבק בעמונה מגיב לדברי נתניהו שהזכיר את עמונה כהישג שלו.

אתמול (ד') במפגן התמיכה של הליכוד בראש הממשלה אמר נתניהו "אנחנו לא בצרות, יש לנו מזרחיים ויש אשכנזים, יש לנו ותיקים ויש עולים חדשים, יש לנו חילוניים ויש לנו דתיים, יש לנו את עמונה ויש לנו את דימונה", כפרפרזה על דברי יו"ר העבודה אבי גבאי שאמר: "נדאג לדימונה לפני עמונה".

הבוקר, התראיין בוארון לתכנית דקלסגל בגלי צהל ואמר: "אני הולך להפתיע אתכם", אמר בוארון לירון דקל ועמית סגל, אני לא נולדתי בעמונה, נולדת וגדלתי בנתניה. אני בהחלט מזדהה עם האמירה הזאת של רה"מ כי זאת אמירה שמבטאת מכנה משותף אמיתי בין היושבים בפריפריה החברתית הגאוגרפית לבין אלה שנמצאים בישוב היהודי ביהודה ושמרון. זה מכנה משותף של חיבור למסורת, אהבת מולדת ושל חיבור ליהדות.

כמי שרגל אחת שלו נטועה בפריפריה ורגל שנייה ביהודה שומרון אני ברמת העקירון דווקא מאד מתחבר לאמירה הזאת."

נזכיר

"מה שהיה בעמונה נמחק כלא היה"

הבוקר, 188 יום לאחר החרבת הישוב עמונה, למפונים אין עדיין ישוב חדש לעבור אליו, והם עדיין גרים באכסניית הנוער בעפרה. "בעניין הספציפי של עמונה, מה נאמר? עשה לנו קווצ' בבטן. למרות החיבור העמוק שלנו לפריפריה, בעניין הזה של עמונה, אין עמונה. עמונה נחרבה לפני חצי שנה ומי שנושא באחריות של זה, זה רה"מ ושרי ממשלתו שיכלו לפתור את הבעיה ובמקום יישוב פורח שמוריק ונבנה בדם וביזע ודמעות ובאהבת אין קץ למולדת ולציונות, אהבה מהסוג שיש בפריפריה, מה שהיה בעמונה נמחק כלא היה."

"והיה מי שיגיע היום לעמונה, יחשוב שמטאור פגע ביישוב הזה או שהוא עבר הפצצה. אנחנו תושבי עמונה מאז אותו פינוי ספונים יותר מחצי שנה בלי פתרון קבע."

תזכורת – 188 יום ואין ישוב קבע לעמונה

אנחנו מלאי ביקורת על מה שהיה בעמונה

על האמירה שקהל הפעילים הרב שהיה אתמול באירוע ילך עם נתניהו גם אם הוא יגיד דברים הפוכים אידיאולוגית, השיב בוארון: "גם כשהוא עושה דברים הפוכים אידיאולוגית אנחנו לא הולכים איתו. אנחנו מלאי ביקורת על כלל מה שקרה בעמונה. יחד עם זה מי שנמנה או מונה את עצמו על המחנה הלאומי או על מחנה הימין, חי בתחושה שיש פה איזה שהוא ניסיון לא בריא, לא נכון, לא בא בטוב בתחושה הכללית להחליף שלטון בישראל. לכן אני לא בטוח שזה ביבי, עם כל כבוד והערכה לרה"מ, ויש הערכה וכבוד. אני לא חושב שזה רה"מ אלא התכנסות של השבט.

בעוד התייחסות לעמונה אומר בוארון: "יש הערכה לרה"מ, אבל הוא הורה לראש לשכתו לפטור את כל העיכובים ביחס ליישוב החדש, יומיים אחרי זה רה"מ ביקר בביתר ואמר שהוא הולך לבנות יישוב, למחרת ביום שישי הוא שלח סרטון וידאו שבו הוא אמר: 'אני פותר את כל הבעיות'. נכון להיום, העבודות תקועות".

"יש פה מאבק של הימין ושל רה"מ שיש בו קסם אבל לא יכול להיות שפעם אחר פעם הוא התחייב שוב ושוב לציבור הרחב שהוא הולך לבנות יישוב חדש ביהודה ושמרון ובסופו של דבר כבר חודש העבודות תקועות והוא יכל לפתור את זה בשיחת טלפון אחת עם שר האוצר כחלון. כנראה שזה לא מספיק חשוב. אנחנו הרגשנו שוב פעם שעושים עלינו סיבוב".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נתניהו ראש ממשלה הכי טוב לימין תראה מה הוא נתן לבית אל
יואל חנוך | 10-08-2017 12:19
בצו של בית משפט כראש ממשלה הוא פינה את 5 הבנינים בשכונת האולפנה שנבנו בניגוד לחוק ותוך כדי התעלמות מצוי הפסקת עבודה שניתנו מהמנהל האזרחי מתוך אחריות ולאחר שאנשי ישיבת בית אל סיכמו לפינוי בהסכמה הוא נתן להם הטבות מפליגות שכונת קראוילות קומפלט כולל מחסן לכל בית מזגן בכל חדר תשתיות וגן שעשועים בנוסף בנה להם 5 בנינים חדשים 30 דירות עד המפתח הגדיל לעשות ובנה להם ישיבה חדשה וגדולה פי כמה ממה שהיה להם וכל זה אך ורק כדי לרצות את המנהיג שלהם שסחט אותו כדי לקבל את כל ההטבות האלו שלולי קבלתם היה קורס כלכלית ביחד עם המוסדות שלו תכלס נתן להם מעל 120 מליון ש"ח הכל על חשבון המדינה בלי שהוציאו שקל מהכיס אז אנא ממכם תסתכלו על האמת בעניין ותבינו שאין שום ראש ממשלה שיתן כאלו הטבות להתיישבות אם הייתם רוצים גם אתם הייתם סוחטים אותו כמו שעשו אנשי בית אל והוא היה נותן לכם
2
ביבי הרס את הליכוד ואת הימין
צביקי | 10-08-2017 14:51
מגיעים לנו מנהיגים נקיי כפיים
3
עמונה נחרבה אחרי הסכם הפינוי בבית אל
מעשה רב | 10-08-2017 16:06
שם כולם ראו שתמורת כסף למוסדות וישיבה חדשה מפנים בהסכמה שכונה בארץ ישראל
4
עמונה נלחמו למען ארץ ישראל ויזכו להקים יישוב
למכבי הקודם | 11-08-2017 15:35
בבית אל דאגו לכיס של המוסדות ולכן חוץ מביזנס לא יצא להם כלום גם את בניני דריינוף הוא מכר בתמורה לישיבה חדשה