קובי אוז ואודהליה ברלין: רשימת הזוכים בפרס לתרבות יהודית נחשפה

קובי אוז ואודהליה ברלין: רשימת הזוכים בפרס לתרבות יהודית נחשפה

לאחר שבשנה שעברה זכו שולי רנד ורחל קשת בפרס לתרבות יהודית, משרד החינוך מפרסם היום את רשימת הזוכים בפרס השנה, בניהם ניתן למצוא את: סולן טיפקס, קובי אוז והיוצרת הסרוגה אודהליה ברלין

סולן להקת טיפקס זכה בפרס לתרבות יהודית
  (צילום: רונן אקרמן)

פרס שר החינוך לתרבות יהודית, ניתן ליוצרים בתחומי התרבות היהודית: ביצירה מתחום התיאטרון, קולנוע, מוזיקה, מחול, ספרות ושירה. במטרה לבטא את הוקרת עם ישראל ליוצרי התרבות היהודית.

היום פרסם משרד החינוך את רשימת הזוכים השנה בפרס על שם השר אורי אורבך ז"ל. לאחר שבשנה שעברה זכו שולי רנד ורחל קשת בפרס לתרבות יהודית, הזוכים השנה בתחום המוסיקה הם- קובי אוז ואודהליה ברלין.

"כמי שנולדה אל תוך עולם המוזיקה היהודית, השכילה אודליה ברלין בבגרותה ליצור מוזיקה יהודית חדשה ונשית" הסבירה הועדה על הבחירה בברלין כזוכה השנה. את סיבת זכייתו של סולן להקת טיפקס, קובי אוז נימקו בכך" "קובי אוז הוא יוצר מוביל של מוזיקה ייחודית ישראלית המקשרת בין ישן לחדש, בין מזרח למערב. יצירתו עטופה בסגנונות מוזיקאליים שונים ועוברת דרך תבניות חברתיות שמשתקפות בכישוריו. היא מעניקה קומה נוספת של רלוונטיות לתרבות היהודית ישראלית המתחדשת".

בנוסף לכך הכריז משרד החינוך על זוכים בפרס גם בתחום הספרות. בו נבחרו השנה המשוררים מירה קידר ויונדב קפלן .

את הבחירה במשוררת והסופרת מירה קידר, שזכתה כבר בעבר בפרס אקו"ם על "מורביות של תאנה" קובץ שירה הראשון וספר הפרוזה, "אחד מאלף". הסבירו השופטים: "כמשוררת וסופרת ותיקה המיטיבה לרקום בעדינות הווה ועבר, חול וקודש, פרט וכלל, מהווה קדר מודל והשראה לכותבים צעירים רבים המבקשים ליצור ספרות עברית עכשווית עם שורשים יהודים עמוקים".

גם המשורר והסופר יונדב קפלן, אשר נחשב לאחד ממובילי הפריחה התרבותית בציבור הדתי הלאומי וזכה כבר בעבר בפרסי ראש הממשלה. נימקו השופטים "קפלון מעצב בליקוטיו ועריכתו בית מדרש יהודי עברי המבקש שיח בין הדתי לרגליוזי. הקוראים הרבים, מכל המגזרים בחברה הישראלית, מוכיחים עד כמה מפעל זה הכרחי וחשוב".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו