מאמצים מדיניים לשחרר את אנשינו בירדן - סרוגים

מאמצים מדיניים לשחרר את אנשינו בירדן

פיגוע הדקירה בירדן הופך לתקרית דיפלומטית. סגנית שר החוץ שוחחה עם שגרירת ישראל בירדן, ובמקביל גורם בטחוני בכיר נשלח למדינה השכנה כדי לשחרר את המאבטח הישראלי

מאמצים מדיניים לשחרר את אנשינו בירדן
  (צילום: לשכת ציפי חוטובלי)

פיגוע הדקירה בירדן הופך לתקרית דיפלומטית.

בתקרית שאירעה אמש בירדן נהרגו שני ירדנים מירי איש אבטחה של השגרירות הישראלית, לאחר שפועל ערבי שעבד בשגרירות ניסה לרצוח אותו באמצעות מברג. המאבטח הישראלי נפצע באורח קל.

מאז אתמול אנשי השגרירות 'נצורים' בבניין השגרירות, כשהירדנים דורשים את המאבטח לחקירה, וישראל מתנגדת. סגנית שר החוץ ציפי חוטובלי נמצאת ברגעים אלה בחדר מצב במשרד החוץ. היא שוחחה עם השגרירה שלנו בירדן עינת שליין וקיבלה תמונת מצב עדכנית.

בכיר בטחוני ישראלי יצא בשעות הקרובות לירדן כדי להרגיע את הרוחות, ולהחזיר את המצב לשגרה.

במשרד החוץ הישראלי מבהירים כי המאבטח הישראלי, כך לפי אמנת וינה, חסין מכל האשמה פלילית ומתביעות אזרחיות בירדן, ולא ייעצר או ייחקר. בעקבות כך, ישראל מסרבת לאפשר לירדנים לחקור את איש הביטחון ולכן המאבטחים נצורים בשגרירות יחד עם הצוות הדיפלומטי. יצוין כי עד כה לא הוגשה כל בקשה רשמית להסגרתו של איש הביטחון הישראלי.

נתניהו: נדאג להחזיר את המאבטח לארץ

ראש הממשלה ושר החוץ בפועל בנימין נתניהו אמר היום בפתח פגישתו עם ראש ממשלת גאורגיה: "שוחחתי הלילה פעמיים עם שגרירת ישראל בירדן, עינת שלאין ועם איש האבטחה. התרשמתי שהיא מנהלת את הדברים שם היטב, הבטחתי לאיש האבטחה שאנחנו נדאג להחזיר אותו לארץ, אנחנו כבר מנוסים בזה. אמרתי לשניהם שאנחנו מקיימים מגעים שוטפים עם גורמי ביטחון וממשל בעמאן בכל הרמות, כדי להביא לסיום מהיר ככל האפשר של האירוע.

שגריר ירדן בישראל הגיע הבוקר לשיחה במשרד החוץ, הוא התבקש לסייע בעניין. אנחנו מנהלים את המגעים גם בנתיבים אחרים ומגוונים במטרה אחת- לסיים את האירוע, להביא את האנשים שלנו לארץ. ואנחנו עושים זאת בנחישות ובאחריות. כך אנו נוהגים גם ביחס לדרך הנכונה להבטיח ביטחון ושקט בהר הבית, בעיר העתיקה ובירושלים כולה. לצורך זה הקבינט ישוב להתכנס בנושא, יותר מאוחר היום."

הפועל דקר את בעל הבית והמאבטח

על פי משרד החוץ, התקרית אירעה בשעות אחר הצהריים, בבניין המשמש את שגרירות ישראל בעמאן (רבת עמון). גורמים במשרד מתייחסים לאירוע כאל פיגוע על רקע לאומני על רקע אירועי הר הבית והמתיחות סביב הצבת המגנומטרים בעקבות הפיגוע בו נרצחו שני שוטרים.

שני ההרוגים הירדנים הם פועל בן 17 שדקר את המאבטח, ובעל הבית המשמש רופא במקצועו. המחבל הדוקר הגיע יחד עם פועל נוסף לביתו של אחד השליחים הישראלים, המתגורר בסמוך לשגרירות בעמאן, כדי להחליף ריהוט.

 

הדוקר מוחמד זכרייא אל-ג'וואודה (מתוך ynet)

במקום נכח המאבטח הישראלי יחד עם בעל הבית הירדני. בשלב מסויים הפועל התגנב מאחורי המאבטח והחל לדקור אותו. המאבטח הישראלי הצליח להמלט מדקירות המברג תוך שהוא נפצע באורח קל, לשלוף את נשקו ולחסל את המחבל. בעל הבית של מגורי השליחים, נפצע במהלך האירוע מכדור תועה ולאחר מכן מת מפצעיו.

לפי העיתון 'א-רד' הירדני, המחבל שדקר את הישראלי הוא זכרייא א-זוואודה בן ה-17. לפי הדיווח, הוא מת לאחר שנורה פעמיים ואילו איש הביטחון הישראלי נדקר בחזהו. ההרוג השני הוא בעל הבית, בשאר אל-חמראנה, רופא במקצועו.

עשרות מבני משפחתו של הדוקר שנהרג הפגינו בכיכר א-שרק אל-אווסט בעמאן במחאה על מותו ובדרישה להעניש את היורה. הם פונו על ידי כוחות הביטחון הירדנים באמצעות גז מדמיע.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חוצפה של ערבים.הערבים הקרובים
| 24-07-2017 17:10
למחבל מבקשים משפט? תבינו שאי אפשר לדבר עם שקרנים.ערבי שרצה לדבר עם ישראל קודם שילמד משפט צדק ואמת.