אתר הבית של המגזר הדתי
דואר אדום
זמני היום

חזרנו לזמנים אפלים בהיסטוריה שלנו, צינזור התורה

אין זו הפעם הראשונה שנעצר רב בישראל. אלא שלחרפתו של "שלטון החוק", לראשונה, נעצר רב על חוות דעת הלכתית שמסר. גם הנביא ירמיהו נעצר, משום שהשלטון לא אהב את מה שהיה לו לומר. ירמיהו נחרט בתודעה שלנו, רבים אחרים - ייעלמו בתהומות הנשייה של ההיסטוריה.

חזרנו לזמנים אפלים בהיסטוריה שלנו, צינזור התורה
  בחברה טובה. הרב דב ליאור (פלאש90)

אין זו הפעם הראשונה שנעצר רב בישראל. אלא שלחרפתו של "שלטון החוק", לראשונה, נעצר רב על חוות דעת הלכתית שמסר.

חזרנו לזמנים אפלים בהסטוריה שלנו. ימים בהם כל אמירה נגד שונאי ישראל, סובייקטיבית או אפילו אובייקטיבית, צונזרה.

כך 'גוי' במקורות חז"ל הפך ל"עכו"ם'. 'עבודה זרה' הפכה ל'עבודת כוכבים'. ו'משומד' הפך להיות 'מומר'. בשיאם של זמנים אלו, הועלו יהודים על המוקד עם ספרי ה"הסתה" של אותם ימים, קרי: ספרי התלמוד.

העובדה שספרי ההסתה המסוכנים, שימשו יהודים לשמירה על התורה ועל הזהות היהודית, ולא להמרדה, מעולם לא בלבלה את המלומדים. אפילו להיפך. השמירה על הזהות היהודית, רק דירבנה את המלומדים, להטיף לאיכרים נבערים בימי הביניים לפרוע ביהודים. הבערים, אז כמו היום, לא היו מסוגלים לקרוא אפילו את חומר ההסתה. כך היה ניתן להאשים יהודים בכל דבר: מתפילות לנפילת השלטון המקומי ועד הרעלת בארות.

רוצים את הרבנים כנועים

הטענה הצדקנית מלאת הצביעות – "כולם שווים בפני החוק", האוסרת על רבנים להתבטא באופן בו מתבטאים אינטלקטואלים ו"אנשי רוח" מהשמאל (שגם שכרם משולם מהקופה הציבורית). הדוגלת בחופש ביטוי, כל עוד הוא מתאים לאג'נדה של 3% מהעם. – נשכחת משום מה, בהר הבית הסגור לתפילת יהודים, תוך אפליה גזענית חסרת תקדים.

מה שבאמת מוציא רבים משלוותם, זו העובדה שרב עושה את מלאכתו. כאשר רב מסרב להצטמצם בדיונים הלכתיים קטנוניים, ומחווה את דעתו בעניינים מוסריים ורוחניים ברמה הלאומית – הוא קיצוני והוא מסוכן.

"האי צורבא מרבנן דמרחמין ליה בני מתא, לאו משום דמעלי טפי, אלא משום דלא מוכח להו במילי דשמיא" (כתובות קה:) – רב שאוהבים אותו, אין זה מפני שהוא טוב יותר מאחרים, אלא מפני שאינו מוכיח את הציבור.

כאשר רב מסרב להפוך את הדיונים בבית המדרש לתיאורטיים, ולהפוך את היהדות לדבר שאינו קשור לחיים – מיד הוא נתפס כ"חשוך" ו"פרימיטיבי". הוא עלול להפריע לציבור ליהנות מהחיים, בלי ייסורי מצפון.

תורת ישראל אינה מנותקת מן החיים ומן המציאות. צמצומה של היהדות לענייני שבת, כשרות, טהרה ואבילות – מרוקן את היהדות ממשמעותה הערכית, ויוצר תורה קטנונית, המתעסקת בכפית בשרית שנפלה עליה טיפת חלב.

גם הנביא ירמיהו נעצר, משום שהשלטון לא אהב את מה שהיה לו לומר. ירמיהו נחרט בתודעה שלנו, רבים אחרים – ייעלמו בתהומות הנשייה של ההיסטוריה.

==

הרב חננאל זייני הוא ר"מ בישיבת ההסדר-גבוהה "אור וישועה" בחיפה.

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
צינזור התורה? כל הפוסל במומו פוסל.
יעקב בייניש | 27-06-2011 20:44
אותם רבנים וראשי ישיבה שבאופן קבוע פוסלים דעות תורניות אחרות משלהם, ומשתיקים בבית מדרשם קולות ואנשים תורניים שהם לא מסכימים איתם, ואז מרבים לדבר על ה"בירור" המזוכך שנעשה בתוך בית המדרש.... כלומר "בירור" שנעשה לאחר שחלק מהקולות כבר נפסלו מלכתחילה... עכשיו באים מי שמצדד באותם רבנים ובוכים שיש כאן צינזור. אל תדאגו. המשטרה בטפשותה הפכה את הרב ליאור לגיבור. לא ישתיקו אותו כמו שהוא בעצמו ואחרים כמותו מנסים להשתיק תלמידי חכמים אחרים באופן קבוע.
2
לא חשוכים, זמנים מוארים וטובים
ירושלמי | 27-06-2011 22:53
רבנים כמו הכותב וכמו העצור מוציאים שם רע ליהדות ולמורשת ישראל. אם רבנים מעל החוק- אין צורך במדינה.
3
הכותב כנראה לא מבין דבר בסיסי !!!
דתי ציוני | 29-06-2011 13:47
כל אזרח ישראלי מחוייב להתייצב במשטרה כשזו מזמנת אותו לחקירה. הרב ליאור עשה דין לעצמו ולא הגיע למרות שנתנו לו מספר התראות ומספיק זמן, הוא פשוט סרב, למרות שיכל היה להתייצב ולהגיד בדיוק את מה שהוא חושב על החקירה הפולטית המוטה שפתחו בה, ובגלל שלא הגיע המשטרה הביאה אותו! הרב ליאור רק גרם לחילול שם שמיים ברבים . נקודה.