הסיבה שבגללה בבית היהודי לא תוקפים את נתניהו - סרוגים

הסיבה שבגללה בבית היהודי לא תוקפים את נתניהו

כמעט שבוע להקפאת הבנייה של נתניהו, ובבית היהודי החליטו לתת לנתניהו להתבשל במיץ של עצמו. במקום להשתלח בבנט, שיסביר לראשי המועצות מהליכוד למה אין בנייה

הסיבה שבגללה בבית היהודי לא תוקפים את נתניהו
  שנתניהו יסביר במקום להשתלח. בנט (יונתן זינדל/פלאש90)

הקפאת הבנייה ביו"ש. כמעט שבוע עבר מאז הפרסום על המספר האפסי של יחידות דיור שנתניהו אישר לבנייה, ובגזרת הבית היהודי כמעט ולא מדברים בנושא. שולי מועלם ובצלאל סמוטריץ' מצייצים מדי פעם, אך בכירי המפלגה ובעיקר בנט ושקד לא מוציאים מילה בנושא.

ולא מדובר בשתיקה מקרית. בנט ושקד זועמים על "הביזיון" שנתניהו מאכיל את המתיישבים, ורצו כבר מזמן לקיים את החלטת הקבינט לפיה יש בנייה בלי הגבלה בתוך הישובים, אך מול הפרסום של אישור 2,000 יחידות דיור בלבד הם שותקים ובכוונה. עד כה כל איגוף של בנט מימין, היה זוכה לתגובה משתלחת מלשכת נתניהו או מטעם הליכוד, המאשימה אותו במינוי אנשי קרן חדשה לתפקידים במשרד החינוך או מתן שליחת תלמידים להתפלל במסגדים. בבית היהודי יודעים, בכל פעם שהם יוצאים למאבק התגובה הראשונה של הליכוד, היא "למה אתם תוקפים את נתניהו?"

הפעם בנט ושקד החליטו כי הם נותנים לנתניהו להתבשל במיץ של עצמו מול ראשי המועצות, ולא לספק לו סיבה לתגובה לא עניינית. ביום שני, כשהמשבר היה בשיאו, ובבית היהודי היו חמים על הליכוד, בוטלה במפתיע ההודעה לעיתונות בתחילת ישיבת הסיעה (פוטואופ) ואיתה גם התקפה אפשרית של בנט על הקפאת הבנייה. במהלך השבוע איילת שקד רצתה להוציא סרטון תגובה בפייסבוק נגד הביזיון שמוביל נתניהו, אך בסופו של דבר החליטה לבטל את המהלך.

במקום להשתלח – נתניהו מבטיח

גם ראשי המועצות ביו"ש שבאו לבקש גיבוי מהבית היהודי, קיבלו כתף קרה. כל ראשי המועצות האזוריות ביו"ש הם חברי מרכז ליכוד, חלקם קבלני קולות כבדים כמו יוסי דגן או מקורבים לשרים כמו שלמה נאמן. המסר שהם שמעו מבנט ושקד הוא, שאי אפשר בבחירות לשתות מנדטים מהבית היהודי לליכוד, ואז כשקשה לכם מול נתניהו, לבקש את העזרה של הבית היהודי.

השקט של הבית היהודי, גורם לנתניהו להזיע ולהתאמץ ליישר את ההדורים בתוך המחנה הלאומי. אנשי לשכתו שאינם יכולים להשתלח בבנט ושקד, נאלצים להסביר את המהלכים של נתניהו, מה שגורם להם לפזר הבטחות שופעות אופטימיות על בנייה עתידית לראשי המועצות – כאמור, אנשי ליכוד.

הבעיה מבחינתם היא שלכל הבטחה מפורשת יגיע גם מועד הפרעון. אם לא בשטח בצורה של יחידות דיור, אז בקלפי בבחירות לכנסת הבאה.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
שלמה נאמן חבר תקומה
דוד | 07-06-2017 21:41
לא חבר ליכוד
לא אמרו שהוא חבר ליכוד
ליכודניק | 08-06-2017 8:10
כתבו מקורב לשרים, וזה נכון. היה עוזר צמוד של אלקין ועוד
2
לבנט אין שום סיכוי מול ביבי.
דניאל | 07-06-2017 22:05
ביבי מנגב איתו ועם הבית היהודי את הרצפה.
3
סוף סוף שומעים פה חכמה.
| 07-06-2017 22:29
4
להודות להשם
| 07-06-2017 23:12
איך הוא מגן עלינו מפני מדינה דו לאומית. הודו להשם
5
בנט ושקד בלי נתניהו והליכוד שני אפסים תפנימו זאת
תרבות הסתרת האמת מהציבור | 08-06-2017 5:38
לא יעזור לכם בתור מזוהה עם מסורת ישראל כתום כתום כל עוד שני הנוכלים הללו הנט ושק בבית היהודי לעולם לא אצביע להם, ויש רבים כמותי, יש עוד בעיות במדינת ישראל חוץ מבניה בשטחים, ביתי אף הוא נמצא שם ורואה איך הדברים מתנהלים, התקציבים זורמים להתיישבות ללא הפסק כמו ברז מים שלא נסגר לעולם, בנט ושקד או יוסי דגן והדומים להם בוא נראה את הפה הגדול שלכם, תפילו את נתניהו ואין ספק שתצאו הראשונים מופסדים, במקרה הטוב אתם חבורת אינפנטילים במקרה הרע בהרבה מקרים עוברים על החוק ברגל גסה, לא מגיע להתיישובת יותר מלכל תושבי מדינת ישראל.
6
בנט - לא נשכח ולא נסלח על שתיקתך בעניין רופאי הדסה
ניסן | 08-06-2017 10:01
הבית היהודי מתעסק רק בעניין אחד
7
טקטיקה טובה
עדיף להיות "חכם" מ"מנצח" | 08-06-2017 13:59
כל הכבוד בנט ושקד!!
8
יפה! הסבר מרשים למציאות העגומה של נתניהו
דוד | 09-06-2017 15:32
שמישהו כבר יפתח את האוזניים והעיניים ויבין שכדי למשול צריך בית יהודי חזק עם כל הציונות הדתית. על אף השוני הדק בין כל מיני תתי מגזרים בלתי נגמרים. אני לא מסכים עם בנט בכל דבר ויש לי עליו ביקורת אבל בהחלט אפשר לתת לו להנהיג מפלגה ולהיות בה חברים המשפיעים על אופייה ועל מנהיגיה. בנט לא מושל מעצמו הוא צריך אותנו ואם נגיד לו מה אנחנו רוצים הוא יקבל- כי הוא פוליטיקאי והוא יעשה מה שנבקש במוקדם או במאוחר או שהוא פשוט לא יהיה.