הרב מלמד: למה הפסקתי לחלק סוכריות בבית הכנסת - סרוגים

הרב מלמד: למה הפסקתי לחלק סוכריות בבית הכנסת

רב הישוב הר-ברכה הרב אליעזר מלמד, מפרסם בטורו ב'בשבע' כי לאור בהמשך למהפכת הבריאות במוסדות החינוך הפסיק לחלק בסוף התפילה סוכריות לילדי הישוב. מה התחליף?

הרב מלמד: למה הפסקתי לחלק סוכריות בבית הכנסת
  צילום: שאטרסטוק

מהפכת הבריאות מגיעה גם לבתי הכנסת, ואולי צריך לעדכן את ספרו של אורי אורבך ז"ל "אולי בשבת יזרקו סוכריות".

רב הישוב הר ברכה הרב אליעזר מלמד, מפרסם בטורו השבועי 'רביבים' בעיתון בשבע, כי החליט להפסיק לחלק לילדי הישוב סוכריות בסוף התפילה.

"במשך שנים רבות, בלילי שבת בסיום התפילה, בעת שהילדים באים לומר לי "שבת שלום", נהגתי לחלק להם סוכריות, כדי לחבב עליהם את התפילה, את בית הכנסת, את השבת ואת התורה.", כותב הרב מלמד. "לפני כחצי שנה, לאור ההבנה שהסוכר המופרז מזיק, התחלתי להרהר בלבי שמא אני מחנכם לתזונה לא בריאה, ועליי להפסיק לחלק להם סוכריות."

הילדים לא אשמים

"מנגד נזכרתי בסיפור על הספינה שנקלעה לסערה מסוכנת, והקברניט ביקש שכל אחד מהנוסעים יזרוק לים חלק מחפציו כדי להקל על הספינה לשרוד בסערה. הלך יהודי, פשפש בתרמילו, ומכל הדברים שהיו שם מצא את התפילין והסידור וזרקם לים.", מוסיף הרב, "אמנם נכון שפיקוח נפש דוחה את כל המצוות, אבל מדוע לזרוק תחילה דווקא את התפילין והסידור?! האם לא יכול היה ליטול את החליפה והמגפיים ולזורקם תחילה?! כך אולי גם בזה, כאשר רבים כל כך רגילים לחלק ממתקים לילדיהם, וכך עושים בכל מסיבה, האם דווקא את הסוכרייה שהרב מחלק לחיבוב מצווה צריכים לבטל?"

"אף על פי כן גברו נקיפות לבי, כי מה שהרב עושה משמש דוגמה לרבים, מה עוד שעודדתי את כל השואלים ממערכת החינוך לאכוף את ההוראות החדשות האוסרות להגיש מאכלים שאינם בריאים."

עצת הנשים: מטבעות שוקולד

את הפתרון מצא הרב בעזרת נשות הישוב: "בשיעור נשים שיתפתי את השומעות בדילמה, ובקשתי שנשות ועדת תרבות יחליטו למעני כיצד לנהוג. הן החליטו לעבור למטבעות שוקולד מריר, שהוא בריא יותר מסוכריות, מכיוון שיש בו פחות סוכר וגם פחות קלוריות. מאז אני מחלק מטבעות שוקולד לשמחת ההורים והילדים. אקווה שבעזרת ה' נמצא את הדרך להתקדם לחלוקת תמרים ואגוזים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
רב חכם.
| 04-05-2017 15:54
2
האם לא יחשוד המתבונן מהצד שהרב נותן כסף לילדים בשבת?
מתבונן מהצד | 04-05-2017 16:43
ועוד. נראה כי הרב מצא את יעודן של הנשים בקהילה. הוא האציל סמכויות ונתן להן לקרוא את הרכיבים התזונתיים של המוצרים. השאלה היא מתי הוא יתן להן לעמוד ולדרוש מול הקהילה בבית הכנסת?
הגזמת!!!
| 04-05-2017 19:54
אין זה המקום לציניות! קטנוניות גרועה יותר מציניות. אתה נהגת גם בקטנוניות וגם בציניות. חבל!
3
אוי טעטע
י. | 12-05-2017 15:25
מה יהיה עם הרבנים של הציבור שלנו?
תגובה לא מכבדת. חבל..
יאיר | 02-08-2017 12:44