הרב יגאל לוינשטיין לתלמידיו: "נא לא לפנות אלי"

הרב יגאל לוינשטיין לתלמידיו: "נא לא לפנות אלי"

נכנע לאולטימטום של משרד הביטחון? הרב יגאל לוינשטיין פרסם היום כי הוא יוצא לחופשת לימודים וביקש מהתלמידים שלא יפנו אליו. במכינה אומרים: הוא ממשיך ללמד ולעמוד בראש המכינה

author-image
הרב לוינשטיין לתלמידיו: "נא לא לפנות אלי"
  (צילום: מרכז ליב"ה)

סערת הרב יגאל לוינשטיין. האם הרב נכנע לתכתיבים של שר הבטחון אביגדור ליברמן?

במודעה שפרסם היום (ד') ראש המכינה בעלי הרב יגאל לוינשטיין לתלמידים הוא הודיע על יציאה לחופשה. "כיוון שיצאתי לחופשת לימודים, אני מבקש לא לפנות אליי בזמן הלימודים", כתב הרב יגאל.

הדברים באים על רקע השימוע שנערך לראש מוסדות 'בני דוד' בעלי, הרב הרב אלי סדן, כי עמדתם לא התקבלה וכי משרד הבטחון יטיל על המכינה עיצומים מיוחדים, וזאת בעקבות דבריו של הרב לוינשטיין נגד גיוס בנות לצבא.

מנגד, במכינה בעלי דוחים את השמועה על פרישה או כניעה של הרב יגאל לתכתיבי ליברמן ומסרו: "הרב יגאל לוינשטיין ממשיך ללמד ולעמוד בראש מכינת בני דוד."

ביטול ההטבה הייחודית

נזכיר כי בעקבות הדברים שאמר יגאל בפני תלמידי מכינת עצם, בה לעג ללוחמות בצה"ל, ניסה ליברמן לסגור את המכינה, אולם כשהבין שאינו יכול, כי אין זה בסמכותו, הורה לבטל את ההטבה הייחודית של המכינה – אפשרות הארכה של הלימודים במכינה מעבר לשנה הראשונה ללא הגבלה, הטבה ייחודית השמורה למכינה בעלי בלבד.

ראוי לציין כי המכינה בעלי נהנית כבר מספר שנים מהטבה המאפשרת לתלמידי המכינה לדחות את הגיוס ללא הגבלה, בעוד שבמכינות אחרות ישנה מכסה מוגבלת למספר התלמידים שיכולים לדחות גיוס.

 

כזכור, הרב לוינשטיין עורר סערה רבתי כאשר תקף את מגמת גיוס הבנות לצה"ל והשתמש בביטויים חריפים שעוררו זעם אצל רבים במערכת הציבורית והפוליטית, גם בקרב רבנים ואנשי ימין.

צפו: הרב אלי סדן מתייחס לדרישה לפטר את הרב יגאל

בשיעור הכנה לצבא שנשא במכינת 'עצם' בפני התלמידים העומדים לפני גיוס קרא להם הרב יגאל לוינשטיין להתחתן כמה שיותר מוקדם, אפילו תוך כדי השירות הצבאי.

"אני לא מפחד להתחתן בצבא, כי כשאתה חם מהתנור אתה בוחר אישה חמה. בדוסיות. ודאי שהיא חמה כי היא אישה, אם לא שירתה בקרק"ל, אחרת איך תהיה חמה?", הוסיף הרב. "אז מה אם תהיה מפקדת פלוגה? שאלה של שיגעון, זה שייך לבית משוגעים. אבל זה ילדה דתית, עזבו את החילונים. שיגעו לנו את הילדות, מגייסים לנו אותן לצבא. הן נכנסות יהודיות, הן לא יהיו יהודיות בקצה.

לא במובן הגנטי, כל מערכת הערכים שלהן תשתבש, סדרי עדיפויות: בית, קריירה – ישגעו את כולן, אסור להסכים לזה".

אתה חם, היא חמה

אתם תקחו בנות קדושות, צנועות, קדושות וטהורות, כל עוד אתן חמים מהתנור, אתם בוגרי שנה ב', אתם חמים, אם תמצאו בחורה חמה לתורה, בגילאים האלה בשנתיים הקרובות, יהיה בית נאמן בישראל. אם יהיה בלאי בהמשך, תמצאו אישה כמוכם, בית נאמן זה כבר לא יהיה". הוסיף הרב.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
מעניין איך יגיבו הממלכתיים???
| 03-05-2017 15:40
איזה דיסוננס יש היום אצל תלמידי ואנשי הקו לא מקנא בכל החרדלים במוצאי יום העצמאות תשעז מעניין אם עד יומהולדת 70 הם כבר יודו בטעותם האיומה
לא הבנתי
א | 03-05-2017 23:39
2
מתי יבוא משיח???????
רבי נוח | 03-05-2017 21:09
והכל יחזור להיות כמו פעם שכל אחד ידע את תפקידו ויעודו בעולם ולא כמו היום שמנסים לשנות סדרי בראשית
3
כל אחד אוגל את מה שהוא מבשל
מיכאל | 03-05-2017 21:18
4
צריך להפיץ עצומה ציבורית נגד הדבר
יהודי פשוט | 03-05-2017 22:50
כבוד הרב יגאל אתה חייב להמשיך לומר את האמת. רוב העם מאחוריך, הרוב הדומם.
5
תאריך לועזי??
| 03-05-2017 23:12
לציון לידת אותו האיש...נו....