"הוא לא בישל כבוד הרב": עשרת הסרטים הישראלים שגורמים להתמכרות - סרוגים

"הוא לא בישל כבוד הרב": עשרת הסרטים הישראלים שגורמים להתמכרות

לרגל יום העצמאות המתקרב, מערכת סרוגים ריכזה בעבורכם את עשרת הסרטים הישראלים האהובים והממכרים שכל ישראלי חייב לראות ושאף פעם לא נמאס לצפות בהם וכמובן לצטט מהם את משפטי המחץ שהפכו לנכסי צאן ברזל

author-image
"הוא לא בישל כבוד הרב": עשרת הסרטים הישראלים שגורמים להתמכרות
  חגיגה בסנוקר (צילום מסך)

1. סאלח שבתי

הסרט אולי הכי מוכר שקיים בחברה הישראלית המייצג בעיקר את עליית מגוון העדות לארץ בשנים של קום המדינה וייתכן שאפילו רלוונטי לימינו אנו.

סאלח שבתי הוא סרט קולנוע ישראלי שיצא בשנת 1964, והראשון שהועמד לזכייה בפרס אוסקר בקטגוריית הסרט הזר הטוב ביותר. בנוסף היה לראשון שזכה בפרס גלובוס הזהב לסרט הזר הטוב ביותר.

מאוחר יותר הופק כמחזמר.

בהשתתפות: השחקן האגדי חיים טופול, גילה אלמגור, אריק איינשטיין, ובבימויו של אפרים קישון.

לא הרבה יודעים: השם סאלח שבתי פירושו בהיפוך האותיות  הינו: "סליחה שבאתי"

2. השוטר אזולאי

כולנו הזלנו דמעה ששמענו את השיר "בלדה לשוטר" המרגש המתנגן לאורך הסרט "השוטר אזולאי".

הסרט שיצא לאקרנים בשנת 1971, בבימויו של אפרים קישון, גרף פרסים רבים כגון: פרס גלובוס הזהב לסרט הזר, פרס הסרט הזר בפסטיבל הסרטים של ברצלונה, פרס הבמאי בפסטיבל מונטה-קרלו ועוד.

בנוסף היה מועמד לפרס אוסקר בקטגוריית "סרט הזר הטוב ביותר".

בהשתתפות: שייקה אופיר ז"ל, יוסף שילוח ז"ל, וניצה שאול.

לא הרבה יודעים: במאי הסרט אפרים קישון שקל ליצור סרט המשך בו אזולאי יגלם נהג מונית, אשר בסופו של דבר חוזר לתפקידו הקודם – לשרת במשטרה.

3. צ'רלי וחצי

המשפטים הידועים השגורים בפי כמעט כל ישראלי "מי מתעסק זה מיקו", "הוא פצוע קשה ,לא יודעים מה יש לו", לקוחים איך לא מסרט הבורקס המיתולוגי. צ'רלי וחצי היינו סרט קומדיה ישראלי משנת 1974.

הוא מהסרטים הישראלים המפורסמים בכל הזמנים.

בהשתתפות: שחקני הבורקס הגדולים שלנו – זאב רווח, ויהודה ברקן.

לא הרבה יודעים: הסרט צולם לפני מלחמת יום הכיפורים וכשפרצה המלחמה נפסקו הצילומים והמשיכו רק לאחר תום הקרבות.

4. חגיגה בסנוקר

"יא ווארדי איזו קציצה", "מלצרית בסנוקר", "מושון, לא שמת שן חדש", "הלך הכסף דוד", "הוא לא בישל כבוד הרב" ועוד ,אלו רק חלק מהמשפטים המפורסמים בעגה הישראלית הלקוחים מסרט הבורקס הזה.

חגיגה בסנוקר הוא סרט קומדיה ישראלי שעלה לאקרנים בשנת 1975 ושייך כמו הסרט צ'רלי וחצי לקטגוריית סרטי הבורקס ולהיותו אחד מסרטי הפולחן הישראליים האהובים והמפורסמים בכל הזמנים.

בהשתתפות: כוכבים רבים מהקולנוע הישראלי – יהודה ברקן ,זאב רווח, טוביה צפיר, וניצה שאול.

לא הרבה יודעים: שמו המקורי של הסרט הינו סנוקר, אך מפיצי הסרט בווידאו העניקו לו את שמו העכשווי והמפורסם "חגיגה בסנוקר".

5. גבעת חלפון אינה העונה

אין ישראלי שלא תזמזם לידו את תחילת השיר "תן לשים ת'ראש על דיונה" והוא לא ידע להשלים את המשך. פס הקול הזה לקוח מהסרט המצחיק "גבעת חלפון אינה עונה" ,או בקצרה "גבעת חלפון".

סרט קומי ישראלי שיצא לאקרנים ב-1976, והפך לימים לסרט פולחן, המציג את ההוויה הצהלי"ת של שירות המילואים בגזרת סיני לאחר מלחמת יום הכיפורים.

בהשתתפות: חברי שלישיית הגשש החיוור המיתולוגיים (ישראל פוליאקוב ז"ל, גברי בנאי ,ושייקה לוי). ניצה שאול, ומיקי קם.

לא הרבה יודעים: כי הייתה מחשבה להפקת סרט המשך ל"גבעת חלפון אינה עונה", ובעקבות מותו של השחקן ישראל פוליאקוב (בסרט: סרג'יו קונסטנזה) בסוף אוקטובר 2007, הודיע הבמאי אסי דיין (שנפטר גם כן) על ביטול ההכנות לתסריט שכבר כתב לסרטו "גבעת חלפון השנייה".

6. מבצע יונתן

אין נער או נערה שלא צפו בסרט מבצע יונתן במהלך שנות לימודיהם בבית הספר, ולא מכירים את סיפורו של הגיבור יוני נתניהו ז"ל אחיו של ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו שהציל את אזרחי המטוס החטוף ושילם על כך בחייו.

זהו סרטו עטור השבחים של מנחם גולן המספר את סיפור חטיפת מטוס הנוסעים ובתוכו אזרחים ישראלים, והצלתם של האזרחים על ידי סיירת מטכ"ל שבראשם עמד יוני.

בהשתתפות: יהורם גאון, אסי דיין, גבי עמרני, ראובן בר יותם, גילה אלמגור.

לא הרבה יודעים: הסרט הופק בשיתוף פעולה עם חיל האוויר וממשלת ישראל. יצחק רבין, ושמעון פרס, הופיעו בסרט לאחר שנתנו את הסכמתם לצילומים, ואת החיילים האוגנדים גילמו עולים מאתיופיה, בנוסף הסרט צולם בגרסה נוספת בשפה האנגלית על מנת הפצתו בחו"ל.

7. קזבלן

קלאסיקה ישראלית שיצאה לאקרנים ביולי 1973 ,הסרט מבוסס על מחזמר באותו השם משנת 1966 שעיבדו יואל זילברג ויגאל מוסינזון לפי מחזהו המקורי של האחרון.

זהו הסרט השני הכי נצפה בתולדות הקולנוע הישראלי. יהורם גאון השחקן הראשי בסרט שר "כולם היו יודעים אז טוב מאוד למי למי יש יותר כבוד", כנראה אז כבר ידע שיבוא יום ויינתן לו הכבוד להדליק משואה.

בהשתתפות: יהורם גאון, אפרת לביא, אריה אליאס ז"ל הסרט בבימויו של מנחם גולן.

לא הרבה יודעים: המחזה התרחש במקום שנקרא "גן הפסגה", אך מקום זה נותר ללא זכר ולכן בשנות ה-70, הסרט צולם בשכונה ששמה "מנשייה" הסמוכה לגן ואף הייתה לפני הריסה.

8. משפ' צנעני

משפ' צנעני הינו סרט בורקס וקומדיה ישראלית סאטירית , שיצא לאקרנים ב-1976, במהלך השנים צבר הסרט פופולריות רבה וזכה להצלחה ניכרת מה שהביא למעמדו בתור סרט פולחן.

בהשתתפות: גבי עמרני, יוסף שילוח ז"ל, חיים בנאי ז"ל.

לא הרבה יודעים: בכתוביות הסיום נכתב "המשך יבוא", דבר שהעיד על רצונו של הבמאי לעשות סרט המשך להצלחתו של הסרט, אך לבסוף הדבר לא יצא אל הפועל.

9.מבצע סבתא

גם סרט זה משייך לז'אנר הקומי ישראלי, ויצא לאקרנים בשנת 1999 בבימויו של דרור שאול ואף נכתב על ידו.

בנוסף שייך למעמד סרט פולחן אך השתרש בעיקר בקיבוצים ובמושבים (שם גם צולם הסרט) אשר מרגישים כאילו הסרט נכתב עליהם או על מקום מושבם. הסרט צבר פופולריות רבה בישראל ,ומעריצי הסרט מדקלמים סצנות שלמות מתוכו.

משתתפים: רמי הויברגר, צח שפיצן, עינת וקסמן.

לא הרבה יודעים: פרטים רבים בעלילת הסרט קרו במציאות ולקוחים מתוך קורות חייו של הבמאי וממקום מגורו בעבר – קיבוץ כיסופים : סצנת לוויית הסבתא המתרחשת בקיבוץ, התחמקותו של הקיבוץ ממימון הלוויה, הובלת הגופה ברכב פרטי וארון הקבורה אשר מתפרק במהלך טקס הקבורה.

10.אבא גנוב 1 

איך אפשר שלא להיזכר בסצנת החופה כאשר צ'יקו החתן מדדה על קביים אל עבר אשתו לעתיד ולא להתרגש כל פעם מחדש? .

סרטי אבא גנוב מספרים לנו את היחסים המורכבים בין אב חד הורי לבנו הקטן ומה קורה כאשר האם חוזרת לתמונה ומבקשת לגדל את הילד המשותף.

אבא גנוב 1 הוא הראשון בטרילוגיית סרטים ישראלים, בכיכובו של השחקן יהודה ברקן . הסרט יצא לאקרנים ב1987, ולאחר מכן יצאו סרטי ההמשך אבא גנוב 2, ואבא גנוב 3.

הסרט בבימויו של ינקול גולדווסר.

משתתפים: יהודה ברקן, אלונה קמחי, אילנה ברקוביץ.

לא הרבה יודעים: ישנו המשך לשלושת הסרטים במהדורת ספר ושמו: אבא גנוב 4,החילוץ מניו יורק. אותו כתב השחקן הראשי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מציצים נפי הירכה
יעקב | 26-04-2017 18:14
העין נציצין