רננה שלם: "בחרתי לחיות וליצור למרות שהיו לי הרבה סיבות לוותר"

רננה שלם: "בחרתי לחיות וליצור למרות שהיו לי הרבה סיבות לוותר"

בזמן שעולם המדיה והמוזיקה העכשווי, מנסה לדחוף אותנו להציג כמה שיותר עולם וורוד ושמח. היוצרת רננה שלם בוחרת בראיון ראשוני לסרוגות- דווקא להוציא את כל הכאב החוצה ולתת ללב ולמוזיקה לספר על האלימות בבית ילדותה שהובילה אותה אל עולם המוזיקה והוצאת אלבום בכורה מרגש בהפקת אלנתן שלום

שרה מהלב: הסרוגה שבחרה ליצור מתוך האלימות
  (צילום: ברוך גרינברג)

התרגלנו מהר אולי אפילו מהר מידי, לראות כמובן מאליו את החיים הורודים שעולם המדיה והחברים שלנו מוכרים לנו בכל יום אם זה באינסטגרם, פייסבוק או במוזיקה שאנו שומעים. כולם מעדיפים להציג חיים שלמים בלי יותר מידי בעיות נראות לעין ובלי להגיד בקול רם 'קשה לי' כי כולנו כבר בדור שהכול צריך להיות מושלם בו או לפחות הכי קרוב לכך.

היוצרת רננה שלם (29)כבר הבינה שאין טעם עוד להציג ש'הכול תותים', בזמן שיש כל כך הרבה דברים שיושבים על הלב והחליטה לחשוף באלבום בכורה את כל הטקסטים והלחנים מהתקופות הקשות והיפות בחייה. "דווקא נוח לי להישאר מי שאני בשקט במקום שלי, אבל אני בכל זאת בוחרת לשתף כי אני באמת מאמינה שזו השליחות שלי" מספרת רננה לסרוגות "אני רואה כנכון, שאנשים ונשים יעזו לדבר גם על אלימות בפרט וגם על קשיים ככלל".

בחרה ליצור מתוך שליחות עם דין דין אביב (צילום: יוחאי כהן)

"כלפי חוץ הייתי ילדה רגילה לכל דבר, אבא אמא משפחה וכשנכנסתי הביתה שם הכול קרה. אם זה בנסיעות שהיו עבורי סיוט מתמשך של מריבות בלתי פסקות בין אבא לאמא ואם זה סעודות שבת, שאני חושבת שבנס יצאתי קשורה לשבת ולא זרקתי אותה מכל המדרגות, כי היו זמנים קשים מאוד בבית כל שבת מחדש. היו מריבות, צעקות וחפצים שעפים באוויר. אני עדין זוכרת בברור את כוס זכוכית שפעם עפה לכיווני ואת אחי הגדול שאומר לי 'תעמדי מאחורי' ושמר עלי בגופו".

הנחמה שהביאה הכתיבה 

חוויות הילדות הקשות של רננה מבית ילדותה בבית אל, מלוות בהמון פחד, שיחות ומכתבים לריבונו של עולם שקבלו עם הזמן גם לחנים וחיים חדשים משלהם. "זה היה עבורי מקום שיכולתי לומר בו הכל את הפחדים והחולשות והמקומות הפגועים ובאותה נשימה זה היה עבורי מקום לראות את כל הטוב שהיה לי ויהיה לי. הלחנים,התחילו לנבוע מתוכי בתחילת התיכון".

רננה לא רק שלא נתנה לכאב לצמוח בתוכה, אלא היא גם הצליחה לצמוח מתוכו. "במשך השנים הלכתי לטיפול ומצאתי בעצמי הרבה כוחות ובעיקר בחרתי לחיות. היו לי הרבה סיבות למה אני לא רוצה להיות כאן ובחרתי בכול זאת להישאר, ליצור והקים משפחה". את ביתה החם והאוהב זכתה להקים בפסגות עם יהונתן ולהיות אמא למעיין ונעם.

צמחה מתוך הכאב והקימה משפחה לתפארת(צילום: איילת שטיינברג )

עטופה בטוב

לפני 3 וחצי שנים החלה רננה לאגד את החומרים לאלבום בכורה יחד עם המפיק והמלחין אלנתן שלום. "כשהבנתי שהשירים שלי מספרים את הסיפור של חברים נוספים, הבנתי שהם הגיעו אלי כדי לצאת מתוכי החוצה ולא כדי להישאר אצלי ולהיות שייכים רק לי". אלנתן שאחראי על לחנים מרגשים לא פחות בראשם 'אמא אם הייתי' ששר חנן בן ארי. ראה את הנולד גם בשירים והלחנים של רננה ובחר להפיק איתה במשך 3 וחצי שנים אלבום בכורה אישי ומרגש במיוחד. "קבלתי את המתנה הכי גדולה שיכולתי לקבל ממפיק" מספרת רננה "הוא צעד איתי בהתמסרות שאין שני לה עם כל מה שזה כולל, הוא ממש דייק לי את הלב עם המון ענווה ומקצועיות".

אלבום הבכורה 'עטופה', צפוי להכיל מסע שלם הכולל גם דואט זוגי ששרה יחד עם בעלה ושיר בו היא שרה יחד עם ביתה בת ה-6. וכמובן הרבה שיחות עם בורא עולם על החיים גם כשהם לא מושלמים. "אבא שלי לא היה דמות עבורי – לא דמות לחיקוי ולא אחראי מבוגר שסמכתי עליו, אז בעצם פניתי תמיד לריבנו של עולם.  החיבור שלי עם הקב"ה לא נובע דווקא מה'דוסית' שבי אלא דווקא יותר בצורך בדמות אבהית שתשמור, תקשיב ותלווה בכל מצב. לכן גם קראתי לאלבום שלי 'עטופה' כי כך אני באמת מרגישה עד היום".

"את הסינגל הראשון שלי 'צל במדבר' כתבתי כשהבן הקטן שלי היה בן 3 חודשים כל עולמי סבב סביבו, הטרפת הזו והדאגות הרבות שהכול יהיה הכי טוב עבורו גרמו לי לכתוב את השיר בו אני מספרת כמה גם הנפש שלי זקוקה שמישהו יסתכל לי בעיניים, ידאג לי הכול יהיה לי נעים וטוב ויאמין בי".

את לא חוששת ממה יגידו עליך או מרחמים של אנשים, בעקבות החשיפה?

"מרחמים אני לא פוחדת, כי אין מה לרחם עלי. אני במקום טוב וגם כשהייתי תחת תופת תמיד הייתי במקום טוב כי ה' שומר עלי ועוטף אותי באמת לאורך כל הדרך. לגבי מה יגידו זאת שאלה אבל אני מתפללת תמיד שמה שאני עושה זה באמת חלק מהשליחות שלי, שבשבילה שווה לקחת את הסיכון להיות אדם שמדברים עליו גם בחוץ" •

================================

מופע השקת האלבום 'עטופה' יתקיים ב כ"א אייר, 17/5 יום ד' בבית מזיא – ירושלים 20:00

כרטיסים ניתן להשיג דרך בית "בית מזיא" | המופע לנשים בלבד!

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
מדהימה!!!!
אילה | 20-04-2017 21:53
2
מדהימה המון הצלחה !!!!
נעה | 21-04-2017 10:56
אני מאחלת לך שמחה מהדרך.. והמון הצלחה
3
סוף טוב הכל טוב.
| 23-04-2017 18:07
מה מוסיף ומה נותן לזוגות שתמיד רבים ביניהם?שום דבר חוץ מהרס וחורבן של הילדים.