צפו בנתניהו: "אנו מעריצים את יכולותיה של סין" - סרוגים

צפו בנתניהו: "אנו מעריצים את יכולותיה של סין"

בסין נמשך ביקורו הממלכתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו לציון 25 שנה לכינון היחסים בין שתי המדינות. צפו בפגישה עם נשיא המעצמה ובהנחת הזר בכיכר טיאננמן

author-image
צפו בנתניהו: "אנו מעריצים את יכולותיה של סין"
  (צילום: חיים צח, לע"ם)

בסין נמשך ביקורו הממלכתי של ראש הממשלה בנימין נתניהו יחד עם עוד ארבעה שרים הממשלה (ליצמן, אלקין, אקוניס וכהן), לציון 25 שנה לכינון היחסים בין שתי המדינות.

נתניהו ורעייתו השתתפו בטקס הנחת זר, לזכר החייל האלמוני בכיכר טיאננמן בבירת סין, בייג'ינג. משם המשיך ראש הממשלה להיכל העם לפגישה עם יושב ראש הפרלמנט זאנג דייג'נג (Zhang Dejiang).

נתניהו בכיכר טיאננמן (לע"ם)

שיתוף הפעולה חשוב גם לסין

עוד קודם לכן נפגש נתניהו עם נשיא סין שי ג'ינפינג בבית ההארחה הרשמי. בשיחה בין השניים אמר נתניהו: "לעונג הוא לי להיות כאן בבייג'ינג שוב ולראותך שוב, אדוני. אני מבקש להודות לך על קבלת הפנים היוצאת מן הכלל שלך ושל ממשלתך כלפיי וכלפי פמלייתי, הכוללת ארבעה שרים.

חתמנו על הסכמים רבים, אבל אני חושב שהחלטתך להכריז על שותפות רחבה בנושא חדשנות בין סין וישראל  היא החלטה חשובה מאין כמוה, בוודאי עבורנו בישראל, ואני מאמין, באמצעות שיתוף הפעולה שלנו, שהיא חשובה גם לסין.

אנו מעריצים את יכולותיה של סין, את מעמדה על בימת העולם ובהיסטוריה. תמיד האמנו, כפי שדנו בביקורי הקודם, שישראל עשויה להיות שותפה, שותפה זוטרה אך עם זאת שותפה מושלמת של סין בפיתוח מגוון טכנולוגיות שמשנות את אורח חיינו, את תוחלת חיינו, את בריאותנו, את המים שאנו שותים, את המזון שאנו אוכלים, את החלב שאנו שותים ובכל תחום.

ב25 שנה עשינו כברת דרך ארוכה

בפגישה עם יושב ראש הפרלמנט דג'נג אמר נתניהו: "ב-25 שנות ידידותנו, עשינו כברת דרך ארוכה, בנושאי שיתוף פעולה טכנולוגי, בפיתוח אפשרויות כלכליות, בנושא שיפור החיים, ואלה כולם דבר אמיתיים שקורים. אני חושב שזה מסר חשוב לעמינו, אבל גם לעמי העולם".

ראש הפרלמנט הסיני הדגיש כי אוכלוסיית ישראל מונה רק 8 מיליון בני אדם אבל היא כוח עולמי טכנולוגי מוביל.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו