החזון של ליברמן: "צריך ללכת לשתי מדינות"

שר הבטחון חזר על התכנית המדינית שלו בועידת הבטחון במינכן: "צריך ללכת לשתי מדינות על בסיס של חילופי שטחים ואוכלוסיות וכחלק מהסדר אזורי כולל."

החזון של ליברמן: "צריך ללכת לשתי מדינות"
  ליברמן בועידת הבטחון במינכן (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)

שר הבטחון אביגדור ליברמן, ממשיך בקו המתון שלו, מאז הצטרף לממשלה.

ליברמן השתתף היום בועידת הביטחון במינכן, ונאם בפני נציגים מאירופה ושאר העולם תוך שהוא מציג את התפיסה הבטחונית שלו לגבי המזרח התיכון.

כמו נתניהו, גם ליברמן רואה באיראן את הסוגיה המרכזית בקיום הבטחוני של ישראל: ״משמרות המהפכה הן ארגון הטרור הגדול ביותר בעולם והברוטאלי ביותר וקסאם סלימאני הוא הטרוריסט מס׳ 1 בעולם. צריך להנהיג מדיניות קשוחה מול איראן, להפעיל לחץ משולב, צבאי וכלכלי ולאכוף את החלטות מועצת הביטחון״ כך אמר ליברמן, בנאומו בפני ועידת הביטחון הבוקר במינכן.

״יש לנו שלוש בעיות עיקריות שעלינו להתמודד עימן – איראן, איראן, ואיראן. השאיפות הגרעיניות של איראן, הטילים הבליסטיים והרצון שלהם לייצר טילים מדוייקים בכל מקום אפשרי במזה״ת: בלבנון, בסוריה, בתימן ובמקומות נוספים. ישנו גם הניסיון שלהם להיכנס ולפעול ולחתור תחת משטרים בכל מדינה- מבחריין עד תימן, מתימן עד לבנון, ומלבנון לסוריה והניסיון שלהם לייצר כאוס בכל מקום כשהמטרה העיקרית שלהם היא ערב הסעודית. בנוסף הם מייצרים שלוחות טרור על-מנת לערער את היציבות האזורית, כמו חיזבללה בלבנון, הג׳יאהד האיסלאמי והחמאס ברצועת עזה, המילציות החות׳יות בתימן והמילציות השיעיות בעיראק."

ליברמן בועידת הבטחון במינכן (אריאל חרמוני, משרד הבטחון)

הסוגיה הפלסטינית – לחתור לשתי מדינות

בהתייחסו לסכסוך הישראלי-פלסטיני ולהסדר אזורי אמר ליברמן "העולם אינו חצוי בין יהודים למוסלמים ונוצרים או בין ישראלים לפלסטינים אלא בין הכוחות הקיצוניים לכוחות המתונים. ‏בפעם הראשונה מאז 1948 העולם הערבי המתון הסוני מבין שהאיום עליו הוא לא היהודים או הציונות אלא איראן.

צריך לשמור על המדינה היהודית. לצורך כך צריך ללכת לשתי מדינות על בסיס של חילופי שטחים ואוכלוסיות וכחלק מהסדר אזורי כולל. אי-אפשר להסכים להצעה של מדינה פלסטינית בלי אף יהודי אחד ושבמדינת ישראל יהיו 20% פלסטינים״.

ממפלגת האיחוד הלאומי נמסר בתגובה: "כשהיה באופוזיציה דבריו נשמעו אחרת. מה ששומעים מכאן לא שומעים משם".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
ואחונתי את אשר אחון
אלחנן | 19-02-2017 15:36
מה היא חכמת הקבלה? חכמת הקבלה בכללה, היא עניין של התגלות אלקיית, מסודר בדרכיו בכל בחינותיו, ממה שנתגלה בעולמות, וממה שעתיד להתגלות, ובכל האופנים שאך אפשר לפעמים להגלות בעולמות, עד סוף כל הדורות. תכלית הבריאה מתוך שאין לך פועל בלי תכלית של מה, אם כן ודאי שהיה לו להשית, תכלית בבריאה שלפנינו. ומתוך שהחשוב ביותר בכל המציאות רב הגוונית הזו, היא ההרגש המוקנה למין בעלי חיים, שכל פרט שבו, מרגיש את מציאותו עצמו - ומתוך שהחשוב שבהרגשות, הוא - הרגש השכלי, המוקנה רק לאדם, שעל ידו הוא מרגיש גם כל מה שבזולתו, ממכאוביו ונחמותיו. אם כן ודאי שאם נמצא לבורא תכלית בבריאה הזאת, הנה נושא תכלית זו הוא האדם. ועליו נאמר: כל פעל ה' למענהו. ועדיין יש להבין: לשם איזה צורך ערך השית את כל הכבודה הזאת? אלא הוא כדי להעלותו למדרגה יותר נכבדה וחשובה, שירגיש את אלקיו, כמו הרגשה האנושית שכבר מוקנית לו. וכמו שיודע ומרגיש את רצונותיו של חברו, כן ישכיל בדרכי השית וכו', כמו שכתוב אצל משה רבינו עה: ודבר ה' אל משה פנים אל פנים כאשר ידבר איש אל רעהו. וכל אדם יכול להיות כמשה רעה כנודע. ובלי ספק כלל וכלל, לכל מי שמסתכל על ההתפתחות שבבריאה שלפנינו, יבין ויתברר לו העונג הגדול של הפועל, אשר פעולתו, הולכת ומתפתחת, עד שנקנה לו ההרגשה הנפלאה הזו, שיוכל לדבר ולהתעסק עם אלקיו, כאשר ידבר איש אל רעהו. בעל הסולם מאמר תורת הקבלה ומהותה