"יש טענות נגדו שבזמן חורבן גוש קטיף, הוא התבטא בצורה חמורה מאוד נגד המפגינים בכפר מימון והורה להכותם. ובכל זאת זו לא סיבה לא למנות אותו לתפקיד."

כך אומר הרב שלמה אבינר, ראש ישיבת "עטרת ירושלים" בעיר העתיקה ורב היישוב בית אל בראיון מיוחד ל'סרוגים'.

"אני סבור כי המינוי שלו ראוי בגלל שלוש סיבות, שכל אחת עומדת בפני עצמה." מסביר אבינר.

"הסיבה הראשונה היא שהוא הביע חרטה פומבית על ההתבטאות שלו. הוא גם סייג אותה וגם התחרט בפומבי."

"אם אדם עושה עבירה ואחר כך עושה תשובה, לא שומרים לו לנצח טינה. אסור לומר לבעל תשובה "זכור מעשיך הראשונים", קל וחומר לא לפגוע בו בעבודתו עקב זה, זה נקרא אונאת דברים. עצם ההעלבה היא חמורה ובוודאי שאסור לגרום לו נזק בעבודתו."

בדבריו אלו מכוון הרב אבינר לדבריו של שחם, לפני קידומו לדרגת ניצב. במכתב אותו כתב שחם, הודיע כי "דרך התבטאותי באותו אירוע היתה פוגענית ולא ראויה. מאז ועד היום היא מעיקה עליי וטורדת את מנוחתי".

בהמשך המכתב התייחס שחם גם לציבור הדתי וכתב: "במגוון התפקידים בהם שירתתי במשטרה למדתי להכיר מקרוב את הציבור הציוני-דתי, ואני מכיר ומוקיר את האזרחות הטובה שציבור זה מפגין במגוון תחומי העשייה הלגיטימיים במדינת ישראל".

מעשים ולא דיבורים

"סיבה שניה, שגם היא עומדת בפני עצמה, כלומר, גם אם הוא לא היה מתחרט, המבחן האמיתי של האדם אינו בדיבורים אלא במעשים. בפועל, במהלך הגירוש, לא שמענו שביצעו את ההוראות האלה, ולא שמענו תלונות על דרך התנהגותו."

אבל הרב, הוא נתן את ההוראה להכות מפגינים, זו הוראה לא מוסרית?

"אדם נידון על פי מעשיו ולא על פי דיבורים. אברהם אבינו דיבר מעט ועשה הרבה, אמר ואקחה פת לחם ונתן סעודה שלמה, עפרון לעומתו דיבר הרבה ועשה מעט, אמר שנותן בחינם ובסוף לקח את כל הכסף.

"כמובן צריך גם מעשים טובים וגם דיבורים טובים. אבל מה שקובע זה לא הדיבורים. לא ראינו במעשים את הדברים שהוא דיבר עליהם וזה מה שחשוב. לכן לא כל כך צריך להתייחס להוראה שנתן"

אדם נידון על פי רובו

"והסיבה השלישית, היא שאדם נידון על פי רובו, כך אומר הרמב"ם בהלכות תשובה. רובו חובות – רשע, רובו זכויות – צדיק. האדם הזה יש לו הרבה זכויות במהלך הקריירה שלו. אי אפשר לשפוט אדם לפי עובדה אחת רעה ולשכוח את כל מה שהוא תרם למדינה במשך השנים."

איפה ברזומה שלו יש יחס חיובי לדתיים ולמתנחלים?

"אני מכיר אותו אישית הרבה, מזמן שהוא היה מפקד המשטרה בעיר העתיקה. בזמנו הוא עשה כל מה שהוא יכול במסגרת החוק, לעזור ליהודים שמחדשים את הנוכחות בלב ירושלים. הוא עשה מעל ומעבר, גם בדברים שלא ניתן לספר."

צריך לדעת ולהכיר את כל העובדות כשבאים לשפוט אדם. גם אם הוא לא היה חוזר בו, וגם אם הוא היה מבצע את מה שאמר, מה שלא נכון, גם אז היינו אומרים את זה."

אבל הרב, מקצין גבוה במשטרה אנו מצפים ליחס רגוע יותר ולא לניבולי פה שכאלה?

"כל שוטר נמצא במצבים שנדרשים לאיפוק, כל שוטר גם אם הוא מתפרץ זו התפרצות אחת מתוך אלף מקרים בהם היה יכול להתפרץ. אם שוטר מתפרץ תמיד הוא לא ראוי להיות שוטר. אבל גם כאן, אדם נידון על פי רובו, וברוב הזמן הוא לא מתפרץ, לכן לא צריך לנופף בפעם אחת שהוא כן יצא מהכלים."

צפו בניסו שחם בעת אירועי כפר מימון

[[[http://www.youtube.com/watch?v=wWrpzyL2-mM&feature=player_embedded]]]