מאיר כהן לגפני: "הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת ישראל"

מאיר כהן לגפני: "הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת ישראל"

חברי הכנסת של ש"ס נאלצו להצביע נגד הצעת חוק שבאה לסייע לספרדים שאינם מתקבלים למוסדות החינוך החרדים. "אני מצביע נגד ומתבייש" אמר גואטה מש"ס, ומאיר כהן סתם למשה גפני את הפה

author-image
"הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת"
  (צילום: מרים אלסטר/פלאש90)

ושוב מהומה במליאה. חברי הכנסת של ש"ס נאלצו להצביע נגד חוק שבא לתמוך בספרדים.

חברי הכנסת של יש עתיד והמחנה הציוני הגישו את הצעת חוק שלילת תקצוב מוסדות חינוך המפלים תלמידים על רקע עדתי. בדברי ההסבר נכתב: "בשנת הלימודים התשע"ז מעל ל30 תלמידות לא פתחו את שנת הלימודים בבית הספר, בעקבות אי הסכמה של בתי ספר וישיבות לרשום את התלמידות במסגרתם, וזאת בשל מניעים עדתיים. בנוסף ישנם תלמידים אשר נשארו בבית וזאת מכיוון שבית הספר לא הסכים לרשום תלמידים אתיופים לבית הספר. לא ניתן להמשיך במצב זה.

הצעת חוק זו באה למנוע את המצב ההזוי בו קיימים בתי ספר בישראל אשר אינם מוכנים לרשום תלמידים ותלמידות לבית ספרם בגלל העדה שלהם. הצעת חוק זו קובעת כי מוסד חינוכי אשר לא יקבל תלמידים בשעריו בשל מוצאם (שיקול עדתי), לא יקבל תקציב מהמדינה. על המדינה להוביל סנקציות על מוסד חינוכי אשר מפלה בשל גזע ולא על אדם פרטי, ולכן לא ניתן להסתפק בחוק זכויות התלמיד."

(צילום: ערות הכנסת)

תתבייש לך גזען שכמוך

ח"כ מאיר כהן הסביר את הצעת החוק: "הלוואי והיה נמנע מאיתנו הצורך להתמודד עם תופעות של הדרה האפליה הדדית. ממש מתחת לאפינו מתרחשת אפליה של מוסדות חינוך חרדיים אשכנזיים כלפי תלמידים ובעיקר לתמידות ממוצא ספרדי. מסרבים להכניס אותם לבתי הספר מחשש חלילה שהן תשבנה ליד התלמידות האשכנזיות ולמה? רק בגלל שהם אשכנזיות. התירוצים שנאמרו לאימהות היו מקוממים כשלעתים נאמרה להם האמת ללא כל בושה – בגלל שאת ספרדייה. אותן אימהות פנו אלי כי קצו בקשר ההסכמה שבשתיקה העוטף את העולם החרדי. איזה צידוק יש לזה?

ח"כ משה גפני קרא קריאות ביניים וח"כ כהן השיב: "יש פעמים שגזענים צריכים להוריד את הראש, תתבייש לך גזען שכמוך. הגיע הזמן שיסבירו לגזען שכמוך שמקומך לא בכנסת ישראל. אני מרוקאי ואתה לא מקבל את בת המשפחה שלי גזען שכמוך".

מתבייש אבל מצביע נגד

סגן שר החינוך מאיר פורוש השיב בשם הממשלה: במשמרת הקצרצרה של יש עתיד בממשלה, אתם לא התעסקתם בשאלה של מניעים עדתיים כי אתם הוצאת מהתקציב של משרד החינוך שבתי ספר של המוכר שאינו רשמי תהיה להם קייטנה כמו לכל ילדי ישראל, בלי לבדוק אם יש שם ספרדים או אשכנזיים, שללתם מכולם, למה? מכיוון שהם חרדים. לא רק קייטנות מנעתם מהמגזר החרדי, גם שעות תמרוץ וטיפוח, גרמתם לכך שהחרדים לא יקבלו את זה. גם עשיתם רעה לילדי החינוך המיוחד בחינוך החרדי רק כי הם חרדים. למה אני מזכיר את זה? כי זו השיטה של יש עתיד, זו האג'נדה שלכם. אולי תציעו הצעת חוק שתקצוב בתי הספר כפוף לרמת האלימות של התלמידים או שתיית משקאות חריפים?

לאחר הצבעה שמית שהייתה סוערת במיוחד, כאשר מספר חברי כנסת מהקואליציה בעיקר ממפלגת ש"ס הגיעו למליאה והצביעו נגד רק לאחר שני סיבובים של הקראת שמות בהם הם לא נכחו במליאה, דבר שעורר ביקורת מקרב ספסלי האופוזיציה, 38 תמכו 43 התנגדו. ח"כ יגאל גואטה אמר "אני מצביע נגד ומתבייש". גם בהצעה של ח"כ מיכאלי התקיימה הצבעה שמית כאשר תמכו 35 ו 42 התנגדו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
פשוט
| 15-02-2017 16:33
עצוב!!
2
״נציגי״ עדות המזרח תומכים באפליית מצביעיהם
ירון | 15-02-2017 18:33
כפי הנראה זה נכון שעדות המזרח מטומטמים כי עובדה שהם מצביעים להם
3
צבועים צבועים
דור | 16-02-2017 0:45
והעיקר - לבוא לחילוני ולהגיד שזה המשקאות החריפים, כאילו אסון שמביא אדם על עצמו גרוע כמו אסון הגזענות והשנאה שמביא על שאר האנושות. ומה שחותם את העניין - שמכוער וטיפש קליני כמו בנט מקדם שנאת מזרחים. על שום מה? הוא תחתית בריכת הגנים, גולגולת שמתחו עליה פסטרמה, שיודעת רק לרחם על עצמה ולחתום ב"אחשלי", עלוקה היה בהייטק ועלוקה יסיים בפוליטיקה, שני רעיונות שנעים בלילה שהוא המוח של נפתלי, מי ייתן ויפגשו כדי ליצור מחשבה.
4
הרשע לפיד חודר לרחוב החרדי ואימה ופחד נפל על החרדים.
הרשע לפיד חודר לרחוב החרדי ואימה ופחד נפל על החרדים. | 17-02-2017 16:46
הרשע לפיד חודר לרחוב החרדי ואימה ופחד נפל על החרדים. ככל הנראה זה נודע להם רק השבוע, כי יאיר לפיד מתכנן מפגש עם חרדים בשכונת בית וגן בירושלים, ושלשת ראשי הסיעות בכנסת ש"ס, אגודת ישראל ודגל התרה התבטאו ודיברו נגד המגמה הזו, הם חוששים מאוד שמא החרדים יתקרבו ללפיד. אריה דרעי תקף את העיתונאים החרדים שבכלל מדברים עם לפיד ונותנים לו במה, ולעג להפרשות חלה שהוא עושה ברחבי הארץ, וגם שר יעקב ליצמן ומשה גפני תקפו את לפיד אישית, וקראו שלא לשתף פעולה עימו הם צעקו כי המצב הזה הוא 'גועל נפש' שחרדים בכלל יישבו עם לפיד שמגייס בני ישיבה לשמד. לפיד מצידו החליט להתקרב לחרדים, תחילה הוא ניסה דרך המפלגות, אבל כשראה שזה לא הולך אז הוא החליט כי יעשה זאת לבד, והוא מכין עתה מפגשים וכינוסים עם חרדים בתקוה שאלו יסירו ממנו את הכתם שדבק בו כמי שלוחם בחרדים יאיר לפיד עושה זאת מפני שהוא מבין כי אין לו כל סיכוי להיות ראש ממשלה אם הוא לא יתפייס עם החרדים ולכן הוא עושה כל מאמץ בכיוון הזה.