ברנז'ה: מגיש חדש מצטרף לרדיו גלי ישראל - סרוגים

ברנז'ה: מגיש חדש מצטרף לרדיו גלי ישראל

ברנז'ה: תא"ל במיל' גל הירש מצטרף לרדיו גלי ישראל ויגיש בימי שישי תכנית אקטואליה לסיכום השבוע מנקודת מבטו האישית, כך הודיעה היום התחנה.

author-image
ברנז'ה: מגיש חדש מצטרף לרדיו גלי ישראל
  (צילום: פלאש90)

תא"ל במיל' גל הירש מצטרף לרדיו גלי ישראל ויגיש בימי שישי תכנית אקטואליה לסיכום השבוע מנקודת מבטו האישית, כך הודיעה היום התחנה.

הירש (52) לשעבר מפקד אוגדה 91 במלחמת לבנון השנייה, מונה במפתיע לפני שנה וחצי למפכ"ל המשטרה, אולם חודש לאחר מכן, הודיע השר לבטחון פנים על הסרת מועמדותו, בשל החקירה שפתח היועץ המשפטי לממשלה בעניינו של הירש, חקירה שעד היום לא הוגשו מסקנותיה.

תא"ל במיל', גל הירש מסר: ״אני שמח להצטרף לרדיו גלי ישראל ומזמין את המאזינים לפגישה אישית בימי שישי בצהריים, קצת לפני שבת. בתכנית אדבר על נושאים אקטואליים חשובים שנוגעים בערכים, בעשייה, במנהיגות ובציונות בת זמננו."

ישראל פריד, מנכ"ל רדיו גלי ישראל: "אני שמח על הצטרפותו של תא"ל במיל גל הירש למשפחת גלי ישראל המתרחבת.  ברמה האישית אני מאוד מעריך את הירש, איש צבא משכמו ומעלה שהרבה בזכות הפעילות שלו ותרומתו העצומה למדינת ישראל, כולנו חיים כאן, וברמה הרדיופונית, הגיע הזמן שעם ישראל ישמע את מה שיש לו להגיד על כל מה שקורה במדינה. הבטחנו גיוסים מעניינים – קיימנו, וצפויות עוד הפתעות בהמשך."

תפילה על חשבון הזמן הפרטי

בכתבת פרופיל שערכנו בסרוגים על הירש, עם מינויו למפכ"ל ציינו כי כמפקד בית הספר לקצינים בה"ד 1 פעל לאיחוד מגמות ההכשרה של קצינים וקצינות (למעט המגורים) ולמעשה הכניס קצינות להכשרת הקצינים במגמות הקרביות. בנוסף קבע כי צוער דתי המבקש להתפלל יעשה זאת לא על חשבון זמן הפעילות והלימודים אלא על חשבון זמנו הפרטי – צעד שגרר אחריו ביקורת ולבסוף בוטל.

במלחמת לבנון השנייה שימש כמפקד אוגדה 91, בה בוצעה חטיפת שלושת החיילים בידי החיזבאללה. דו"ח ועדת חקירה פנימי של הצבא מצא אותו אחראי על המחדלים במלחמה אולם לאחר מכן בדו"ח ועדת החקירה הממלכתית רוככו הדברים כנגדו ונקבע כי הוא לא התרשל. הירש התפטר מתפקידו ולאחר מכן מתח ביקורת על הדרג הבכיר של הצבא שהתחבא מאחורי פקודיהם כדי להעלים את אחריותם למחדלים. בעקבות כך אמר עליו תא"ל שמואל זכאי מפקדת אוגדת עזה:

"הולך מפקד אוגדה 91 וכותב אחר כך ספר. פלפולי פלפולים. איך המטכ"ל לא היה בסדר, והממשלה לא הייתה בסדר. בוא, תסתכל על עצמך. אתה מפקד אוגדה? בגזרה שלך חטפו חיילים? החטיפה הביאה את מדינת ישראל למלחמה? אם זה לא היה, כל השאר לא היה. אז איך אתה בכלל מעז? זה מבחינתי 'טול קורה מבין עיניך'. נכשלת כישלון חרוץ. היחידה שעליה פיקדת, נכשלה כישלון חרוץ. בעקבות הכישלון הזה מדינה שלמה הסתבכה במלחמה. קודם כל, תלה כרזה 'בגלל הכישלון שלי על היחידה שפיקדתי עליה, סיבכתי מדינה שלמה במלחמה'. צניעות.".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו