'ההחלטה של הרב רפי פרץ שאורון נהרג מעוררת תהיות' - סרוגים

'ההחלטה של הרב רפי פרץ שאורון נהרג מעוררת תהיות'

משפחתו של החייל אורון שאול, טוענת כי כבר שנתיים וחצי שהצבא דוחה את בקשתה לקבל את הדו"ח שקבע כי אורון אכן נהרג: "חוששים שהופעל לחץ על בית הדין הרבני לקבוע את מותו של בני אורון"

'ההחלטה של הרב רפי פרץ שאורון נהרג מעוררת תהיות'
  (צילום: אביר סולטן/פלאש90)

בני משפחתו של החייל החטוף אורון שאול דורשים מצה"ל להעביר לידיהם את פרוטוקול דיון בית הדין הרבני שקבע כי אורון נהרג.

על פי הפרסום ב'ישראל היום', לטענת המשפחה, זה שנתיים וחצי שהם מבקשים מצה"ל לקבל את רישומי הדיון של שלושת רבני בית דין ובכל פעם בקשתם נדחית באמתלות שונות.

עו"ד ישי שריד פנה שלשום בשם משפחת שאול לפרקליטות הצבאית, בדרישה לקבל את הפרוטוקולים מבית הדין הרבני שבהם נקבע כי אורון הוא חלל שמקום קבורתו לא נודע. "קיים חשש שצה"ל מסתיר דבר מה משמעותי ממרשי, הנוגע לגורלו של אורון", מציין עו"ד שריד במכתבו לפרקליטות הצבאית.

כזכור, בית הדין הרבני התכנס ב־25 ביולי 2014, חמישה ימים לאחר אירוע הנגמ"ש בסג'עיה, וקיבל את החלטתו בנושא בתוך יום וחצי של דיונים.

"הפרוטוקולים של בית הדין הם חיוניים מאין כמותם לבירור והבנת גורלו של אורון, וכן של ההליך שהביא להכרזה החפוזה עליו כחלל שמקום קבורתו לא נודע", כך נכתב.

אמו של אורון, זהבה שאול, אמרה אתמול כי "ההחלטה החפוזה של הרבצ"ר רפי פרץ לקביעת מותו של אורון מעוררת תהיות".

לדבריה, "סירוב הצבא עד כה להעביר לידינו את הפרוטוקול של בית הדין הרבני שקבע את מותו של אורון מגביר את חשדנו לכך שהופעל לחץ על בית הדין הרבני לקבוע את מותו של בני אורון עם חטיפתו על ידי חמאס, עוד במהלך המלחמה".

מדובר צה"ל נמסר ל'סרוגים': "החל ממועד נפילתו של אורון ז״ל מלווה צה״ל את משפחת שאול ועומד בקשר שוטף עמה. לאורך כל התקופה מסר צה״ל לידי המשפחה מידע על אודות נסיבות נפילתו של אורון ז״ל. בתחילת השבוע נפגשו מפקדים בכירים עם המשפחה ועורך דינה והעבירו לידיהם ממצאים רבים ומגוונים אותם ביקשו לקבל".

"בפגישה נדונו בקשות נוספות של המשפחה, וסוכם כי הן ייבחנו לאחר הפגישה. בקשות אלה מצויות בבחינה, ויענו במישרין למשפחה. צה"ל משתתף בצער המשפחה וימשיך ללוותה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו