ממשיך לקרוס: בג"צ הקפיא את מתווה עמונה - סרוגים

ממשיך לקרוס: בג"צ הקפיא את מתווה עמונה

לפני זמן קצר (שני) הוציא בג"צ צו ארעי המקפיא כל פעולה הנוגעת לחלקות הנמצאות על הר עמונה וזאת בעקבות עתירה של "פלסטינים" שהוגשה נגד המתווה

author-image
ממשיך לקרוס: בג"צ הקפיא את מתווה עמונה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

לפני זמן קצר (שני) הוציא בג"צ צו ארעי המקפיא כל פעולה הנוגעת לחלקות הנמצאות על הר עמונה וזאת בעקבות עתירה של "פלסטינים" שהוגשה נגד המתווה, כך דווח ב'הארץ'.

משמעות ההחלטה כי לעת עתה המדינה אינה יכולה להתחיל לבנות את המבנים או התשתיות שיאפשרו את העתקת היישוב, שבג"צ קבע כי יש לפנותו עד 8 בפברואר, לקרקעות סמוכות.

בהחלטה קבע השופט ג'ובראן כי ייערך דיון בנושא "בהקדם האפשרי" וכי המדינה תגיש את תגובתה לעתירה "עד 72 שעות לפני הדיון". עוד קבע ג'ובראן: "ניתן בזאת צו בניין ארעי המורה למשיבים להימנע מהוצאה לפועל של פירוק שיתוף בחלקות 82, 29 ו-30 וכן להימנע מבנייה בחלקות העותרים לרבות בניית תשתיות, הכשרות שטח וכל פעולה אחרת המשנה את מצב השטח הקיים – כל זאת עד למתן החלטה אחרת".

נזכיר, כי רק בשבוע שעבר ויתר המינהל האזרחי על אחת החלקות שעליה קיווה להקים את המבנים החדשים עבור תושבי המאחז נוכח טענות של פלסטינים נוכחים לבעלות עליהן. כרגע, מקווה המינהל לבצע הליך של "פירוק שיתוף", כלומר פיצול של החלקות בין חלק שבבעלות פלסטינים נוכחים לחלק שבבעלות פלסטינים נפקדים, בשלוש חלקות, ולהשתמש בחלקים מהן שבבעלות נפקדים כדי לשכן בו את תושבי המאחז.

אמש, שיגרו ראשי היישוב מכתב זועם לנתניהו ולבנט ובו הם מוחים כי מעל ל-30 יום מאז חתימתם על מתווה עמונה טרם החלו עבודות על הקרקר והכנות להעתקת היישוב. במכתב, הבהירו התושבים כי הם חוזרים בהם מההסכם וקראו לתומכי ההתיישבות להגיע להר בכדי להתנגד לפינוי ביום פקודה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
פנו את עמונה וזהו
שלום | 23-01-2017 19:55
פנו את עמונה עכשיו בטלו את ההסכם והיפכו למדינת חוק אחד
אפחד לא אוהב אותך יזבל
א | 23-01-2017 21:47
2
הקפיאו את גירוש עמונה
הקפאה דו"צ | 23-01-2017 20:55
3
בהסכם גבעת האולפנה הוכרע גורל ההתיישבות
גרשון | 24-01-2017 15:35
אחרי שרב בבית אל החליט על פינוי בהסכמה תמורת בתים חלופיים למוסדותיו וכבונוס בית מדרש רחב ומשודרג העולם כולו ראה שעל ארץ ישראל אין מלחמה אלא יש סחיטה נדלנית בלבד לכו אליו ותאמרו לו את זה מאותו רגע גורל ההתיישבות הוכרע פינויים תמורת כספים