בזמן כהונתה: ח"כית שימשה כפרשנית תחת שם בדוי - סרוגים

בזמן כהונתה: ח"כית שימשה כפרשנית תחת שם בדוי

חברת הכנסת מהמחנה הציוני, קסניה סבטלובה, שימשה כפרשנית בתחנת הרדיו הרוסית 'ספוטניק', וזאת כל העת תחת השם הבדוי "אלכסנדרה קלינינה" וכשהיא מכהנת כחברת כנסת

בזמן כהונתה: ח"כית שימשה כפרשנית תחת שם בדוי
  (צילום: Miriam Alster/FLASH90)

חברת הכנסת מהמחנה הציוני, קסניה סבטלובה, שימשה כפרשנית בתחנת הרדיו הרוסית 'ספוטניק', וזאת כל העת תחת השם הבדוי "אלכסנדרה קלינינה" וכשהיא מכהנת כחברת כנסת.

על פי הדיווח באתר 'וואלה', בשבוע שעבר אסרה ועדת האתיקה של הכנסת להמשיך ולהתראיין לתחנה. בוועדה נשאלה סבטלובה אם קיבלה כסף מהתחנה בתמורה לפרשנויות שהעניקה, וזו השיבה בשלילה. סבטלובה טענה כי עבדה בתחנה לפני שמונתה לתפקידה כחברת כנסת, אך המשיכה לפרשן ללא תמורה לאחר מכן לטובת "ההסברה הישראלית".

סבטלובה מצדה טענה כי התחנה ביקשה לראיין אותה בשמה הספרותי, שכן היא אינה מאפשרת לפוליטיקאים לשמש פרשנים אצלה, והיא נענתה כי ראתה בכך שליחות ועשייה למען המדינה. לדבריה, החלופה לפרשנות שלה היא "פרשנים רוסים מקומיים שאופי פרשנותם החד, מוכר וידוע היטב".

ביום שני שעבר שיגר יו"ר ועדת האתיקה ח"כ יצחק ועקנין (ש"ס) מכתב לסבטלובה שבו כתב כי הוועדה "סבורה כי יש ממש בתלונה, הן בכך שבניגוד להחלטת ועדת האתיקה את משמשת כפרשנית קבועה של ערוץ תקשורת, והן בכך שאת מופיעה בשם בדוי. לפיכך, החליטה הוועדה כי עלייך לחדול מכך".

ראוי לציין כי הקובלנה הוגשה לוועדת האתיקה על ידי אזרח מן השורה בטענה שהיא מופיעה בתחנה כעיתונאית ולא מציינת את שמה האמתי ואת עובדת היותה חברת כנסת

מטעמה של חברת הכנסת נמסר בתגובה: "ח"כ קסניה סבטלובה, מומחית למזרח התיכון, העניקה פרשנות (ללא תמורה) ברדיו 'ספוטניק' בענייני מזרח התיכון, שמשדר בין היתר בארצות ערב, ולכן העלו אותה כמה פעמים בשמה הספרותי. ח"כ סבטלובה סבורה שעמדה אובייקטיבית ביחס לישראל ולמה שמתרחש בה צריכה להיות מוצגת, ולא רק עמדת פרשנים שחושבים שחיזבאללה אינו ארגון טרור (עמדה רשמית של ממשלת רוסיה). לכשביקשה ועדת האתיקה לחדול מכך, עשתה זאת מיד. מצער שכעת העמדה הישראלית תישמע פחות".

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו