לראשונה בממשלות נתניהו: ימונה שר דרוזי - סרוגים

לראשונה בממשלות נתניהו: ימונה שר דרוזי

אחרי התקדימים בממשלת שרון ואולמרט, גם נתניהו אחרי שלוש וחצי קדנציות ממנה שר לא יהודי - איוב קרא שביום ראשון ימונה לשר ללא תיק. אלי כהן מכולנו ימונה לשר הכלכלה

לראשונה בממשלות נתניהו: ימונה שר דרוזי
  הגיע לממשלה. קרא (צילום: מארק ישראל סאלם/פלאש90)

לראשונה בממשלות נתניהו ימונה שר לא יהודי.

אחרי התקדים של מינוי שר מוסלמי – ראלב מג'אדלה (העבודה) בממשלת אולמרט, ודרוזי – סאלח טריף (העבודה) בממשלת שרון הראשונה. גם נתניהו רושם תקדים עם שר לא יהודי – כשבישיבת הממשלה הבאה סגן השר איוב קרא ישודרג לשר ללא תיק.

כזכור ביום הקמת הממשלה, ומהחשש כי לא ימונה לסגן שר, נתקף איוב קרא במיחושים בחזהו ופונה לבית החולים לבדיקות. הימים אז היו ימי ממשלת ה-61 וכל קול קבע, כך שנתניהו החליט למנות את קרא לסגן שר לשיתוף פעולה אזורי ללא שר מעליו. שנה חלפה, ואביגדור ליברמן הצטרף לממשלה, אך לפני כחודשיים מונה צחי הנגבי, לשר לשיתוף פעולה אזורי מעל הראש של קרא.

בעוד שכולם ציפו לפיצוץ, בו ישתולל קרא על מינויו של "בוגד" קדימה לשר לפני נאמני הליכוד, שלא עזבו גם בזמן ה-12 מנדטים בממשלת אולמרט, קרא דווקא קיבל את המינוי בשקט יחסי. והנה היום מתבררת ככל הנראה הסיבה, עם מינוי של קרא לשר – כאמור הדרוזי הראשון סביב שולחן ממשלת נתניהו.

הממשלה תאשר ביום ראשון גם את מינויו של ח"כ אלי כהן מ'כולנו' לתפקיד שר הכלכלה. מאז התפטרותו של אבי גבאי מתפקיד השר להגנת הסביבה, עבר המשרד לידי הליכוד, בתמורה לתיק הכלכלה שפינה דרעי שעבר למשרד הפנים שפינה סילבן שלום המתפטר. עד עכשיו החזיק בו משה כחלון במקביל למשרד האוצר, וכעת התיק עובר לכהן – המקום השמיני ברשימת כולנו לכנסת.

עד כה שימש כהן כיו"ר ועדת הרפורמות של הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו