ח"כ נאוה בוקר: "להשעות את אימן עודה מכל פעילות פרלמנטרית"

ח"כ נאוה בוקר: "להשעות את אימן עודה מכל פעילות פרלמנטרית"

ח"כ נאוה בוקר מהליכוד דורשת את השעייתו של יו"ר הרשימה המשותפת מהכנסת. במכתב לועדת האתיקה היא כותבת: , "התנהגותו מלבד היותה אלימה, היא ניצול לרעה של החסינות העומדת לו מתוקף היותו חבר כנסת."

author-image
"להשעות את אימן עודה מכל פעילות פרלמנטרית"
  ניצול לרעה של החסינות. עודה (מרים אלסטר/פלאש90)

בעקבות האירועים האלימים הבוקר בישוב אום אלחריאן, בהם נרצח שוטר ישראלי, פנתה סגנית יו"ר הכנסת ח"כ נאוה בוקר לועדת האתיקה ודרשה לקיים שימוע לח"כ עודה וכן להשעותו מכל פעילות פרלמנטרית.

במכתב טענה בוקר כי ח"כ עודה שהשתתף באירוע, לקח חלק פעיל בליבוי היצרים ובהתססת השטח, לא פעל להרגעת הרוחות, תקף שוטרים והכשיל אותם בביצוע תפקידם וניצל את חסינותו לרעה: "נוכחותו של ח"כ עודה והתנהגותו תרמו משמעותית להלהטת היצרים, לתגובות האלימות נגד השוטרים ולרצח הנורא."

ניצול לרעה של החסינות

בוקר, אלמנתו של השוטר ליאור בוקר ז"ל שנספה ב'אסון הכרמל' מוסיפה, "בסרטונים ומתוך מקטעי העיתונות ועדויות הנוכחים בפינוי, עולה תמונה קשה ומדאיגה, לפיה חה"כ עודה לקח חלק פעיל בליבוי היצרים ובהתססת השטח. באחד הסרטונים רואים בבירור את חה"כ עודה, מתקרב אל קבוצת שוטרים ויוצר איתם מגע מיותר, שגרם לתושבי המקום אשר סבבו את ח"כ עודה, לתגובות אלימות וקיצוניות. אחד הסובבים, הפנה אצבע מאשימה לאחד השוטרים וקרא לעברו: "אתה אשם!" ואף הטיח בו קללות ושאר ניבולי פה"

את המכתב מסכמת בוקר במילים: "אל לנו, שהתנהגותו כזו של ח"כ שאף מכהן כיו"ר רשימה, תעבור לידנו בלי שתטופל בכל דרך חוקית אפשרית. התנהגותו מלבד היותה אלימה, היא ניצול לרעה של החסינות העומדת לו מתוקף היותו חבר כנסת."

יש לציין כי לפי תקנון ועדת האתיקה, הועדה אינה חייבת לדון במכתבים ופניות שהתפרסמו בכלי התקשורת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו