"לוחם אמיץ": היום: חבריו של בוכריס יעידו לטובתו - סרוגים

"לוחם אמיץ": היום: חבריו של בוכריס יעידו לטובתו

שורה של עדי אופי, קצינים בכירים ואף נציגי משפחות שכולות, יופיעו בפני הרכב בית הדין בראשות אלוף משנה אורלי מרקמן, ויציגו עדויות המעידות על אופיו של בוכריס

"לוחם אמיץ": היום: חבריו של בוכריס יעידו לטובתו
  בוכריס עם רעייתו נעמה (צילום: מוטי קמחי, ynet)

שלב נוסף במשפטו של תת אלוף אופק בוכריס, יתקיים היום (שלישי) בבית הדין הצבאי המיוחד בתל אביב, כאשר שורה של עדי אופי, קצינים בכירים ואף נציגי משפחות שכולות, יופיעו בפני הרכב בית הדין בראשות אלוף משנה אורלי מרקמן, ויציגו עדויות המעידות על אופיו של בוכריס.

מי שיגיע להעיד על אופיו של בוכריס הוא אלוף במיל' אבי מזרחי שהיה מפקדו של בוכריס: "אופק היה חניך אצלי בקורס מפקדי פלוגות ובקורס מפקדי גדודים (מג"דים). הוא היה מג"ד 51 כשהייתי מפקד אוגדת 36 בחומת מגן", אמר מזרחי לאתר 'וואלה'. "נכנסנו למחנה הפליטים. הייתי איתו באותה דירה וחטפנו ירי או מטען שפגע בקשר של הסמג"ד, פיצץ לו רימון והרג אותו".

"כולנו חטפנו רסיסים", הוסיף מזרחי, "אופק נשכב עליי. אחרי שהוא ראה שאני בסדר הוא יצא החוצה והרג את המחבלים ביחד עם לוחם נוסף. הוא חזר חזרה והתחיל לחפש את היד של הסמג"ד ואחרי זה פינו אותי החוצה. זה חלק מהגבורה והאומץ שלו".

"אני לא בא לשכנע את בית הדין. אני בא לומר מה הזכויות של אופק, לצד החובות שלו", אמר מזרחי. "אני בא לתת עדות אופי על אופק כפי שאני מכיר אותו בשדה הקרב ובשגרה. ככה אני מכיר אותו. הוא ייענש על מה שעשה. בית הדין יקבע את זה. אנחנו, מפקדים, כשיש לנו פקוד שמגיע למצב שצריך סיוע, אם הסיוע הוא בעדות אופי. אני מבין שזה לא פופולרי אבל זה מה שמצופה ממני. זה לא מפחית מהעונש שהוא צריך לקבל. לדעתי ההסדר ההגיוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו