'לאומית' ו'כללית' מאבדות לקוחות ל'מכבי'
קופת חולים מכבי השיגה נתונים מרשימים בשנת 2016. בעוד קופות החולים 'כללית' ו'לאומית' מאבדות לקוחות

מנתוני הביטוח הלאומי לשנת 2016 אודות העוזבים והמצטרפים לקופות החולים השונות, עולה כי קופת החולים 'מכבי' היא הקופה המנצחת בעוד קופת חולים 'לאומית' רשמה התרסקות דרמטית ואיבדה עשרות אלפי לקוחות.
על פי הנתונים, ל'מכבי' התווספו 21,004 מבוטחים, כאשר במקום השני נמצאת קופת החולים 'מאוחדת' שצירפה לשורותיה 758 מבוטחים. קופת חולים כללית רשמה אף היא ירידה כאשר איבדה 717 מבוטחים.
ראוי לציין כי מעבר של מבוטח מקופה אחת לאחרת הוא משמעותי בעיקר מכיוון שהתקציב שמקבלת הקופה מהמדינה מחושב לפי מספר החברים בכל קופה בהתחשב בגילם, מקום מגוריהם (פריפריה מתוגמלת יותר) ואף המגדר שלהם. הקופות מתחרות ביניהן על כל מבוטח על אף שהן גופים ללא מטרת רווח וכמעט כל תקציבן מגיע ישירות מן המדינה.
ההישג הגדול של 'מכבי' מתעצם בעיקר לאחר שהיא הצליחה לרשום נתונים מרשימים בערים אשר היו שייכות לאורך שנים לקופות המתחרות.
דוגמא לכך היא העיר ירושלים שם הצליחה מכבי לגדול באופן דרמטי בכ-3,397 מבוטחים למרות שבמשך שנים רבות העיר נשלטה בידי 'מאוחדת' ו'כללית'. בשנה האחרונה הקופה פתחה מרפאות חדשות בבירה וכך ממצב של מספר מצטרפים קטן ביותר ואף נטישה קלה בחלק מהשנים, עברה מכבי להיות המובילה במספר העוברים אליה בירושלים.
למרות ההישג הגדול של 'מכבי', ב"כללית שירותי בריאות" מצליחים לשמור על איזון במספר המבוטחים – בעוד בירושלים הקופה מאבדת כ-792 מבוטחים ובתל אביב כ-103, בערים אשדוד, בית שמש, נתניה ופתח תקווה הקופה מצליחה להוסיף מבוטחים חדשים ו"לחפות" על ההפסדים. גם מאוחדת שומרת באופן יחסי על כוחה – בירושלים היא מגדילה את מספר המבוטחים שלה ב-766 ובבני ברק ב-692, אבל מתרסקת בתל אביב ומאבדת 1,225 מבוטחים ובאשדוד 880.
כאמור, קופת חולים לאומית ממשיכה לאבד לקוחות ואיבדה בשנה האחרונה – כמו גם בשנים האחרונות – עוד ועוד מבוטחים. בירושלים הקופה איבדה 3,371 מבוטחים , בתל אביב 873 ובבית שמש 800 מבוטחים מה שאולי מסביר את קמפיין הפרסום האגרסיבי במיוחד שהקופה מובילה בתקופה האחרונה.
"טוב שיש תחרות בין הקופות", מסביר רן סער מנכ"ל מכבי. "היא מביאה לשיפור השרות לחברים ולהתאמה טובה יותר של השרות לצרכים של האוכלוסייה. זו גאווה גדולה עבורינו להוביל ולהצליח להיות הקופה שהכי הרבה ישראלים בחרו להצטרף אליה (נטו, ר"א) ונמשיך להתאמץ עבור החברים גם ב-2017 ובשנים הבאות. ההצלחה בערים כמו ירושלים, אשדוד, חיפה, ק. מוצקין, נתניה, ערד, תל אביב, ראשון לציון וחולון מרגשת את כולנו"
מנהלת השיווק של מכבי טוני כהן כבר מסמנת את היעדים הבאים: "הצלחנו ב-2015 והכפלנו את ההצלחה ב-2016. זו גאווה מקצועית ענקית ואתגר משמעותי. ב-2017 נמשיך להתמקד בירושלים, אשדוד וערים נוספות בכל רחבי הארץ. מכבי נתפסת כקופה הטובה ביותר ובצדק רב. יש המון אנשים שחברים בקופות אחרות ומעוניינים לעבור אלינו – התפקיד שלנו הוא להסביר להם שהמעבר הוא קל וכל הזכויות שלך נשמרות כולל בבטוח המשלים ובסיעודי. נשמע פשוט אבל זו אופרציה שלמה".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו