הפלת חוק גירוש משפחות מחבלים - בגלל הפחד מבג"צ - סרוגים

הפלת חוק גירוש משפחות מחבלים – בגלל הפחד מבג"צ

לסרוגים נודע כי דחיית חוק גירוש משפחות מחבלים נעשה מחשש כי בג"צ יפסול אותו כפי שעשה לחוק המסתננים. הפתרון הצעת חוק ממשלתית שעדיין לא ברור מתי תעלה

author-image
הפלת חוק גירוש משפחות מחבלים - בגלל הפחד מבג"צ
  (צילום: עמית שאבי/פלאש90)

ממשלת הימין ממשיכה במופע הרפיסות שלה מול בית המשפט העליון.

לסרוגים נודע כי ההחלטה להפיל את חוק גירוש משפחות מחבלים נקבעה בישיבת ראשי המפלגות הבוקר, לפני ועדת השרים לחקיקה. ההחלטה על דחיית החוק נפלה פה אחד, לאחר שנמתחה עליו ביקורת מצד ראשי המפלגות בכך שהוא יותר יזיק מאשר יועיל.

הפחד הגדול של ממשלת הימין הוא מבית המשפט העליון. עתירה לבג"צ נגד גירוש משפחות מחבלים עומדת ותלויה כבר יותר מ-9 שנים, והצעת החוק הפרטית עלולה להניע את שופטי בית המשפט העליון לפסוק נגד המהלך, כולל פסילת החוק אם יעבור.

הפתרון של הממשלה, הוא הגשת הצעת חוק ממשלתית מטעם שר הפנים, הממונה על האזרחות. "החוק של לפיד הוא פופוליסטי" אומר לסרוגים שר בממשלה, "הצעת חוק שרק תעשה נזק למהות – המלחמה בטרור".

אבל גם יו"ר הקואליציה חתום על החוק?

ביטן לא ידע על המצב החוקתי. לכן הצעת החוק הפרטית תרד בינתיים ובמקומה תעלה הצעה ממשלתית.

בימין ימשיכו לדרוש גירוש משפחות מחבלים

הבעיה המרכזית היא שחוק התיחום שכבר קיים, נחקק לפני חוק יסוד כבוד האדם וחירותו, ולכן מעמדו שונה מאשר חוק חדש, שיכול להיפסל על ידי בג"צ בגלל שהוא סותר חוק יסוד. נזכיר כי בעבר פסל בג"צ את חוק כליאת המסתננים, פסל את מתווה הגז והחשש מפסילת חוק ההסדרה הביא לצמצומו ואי הכללת עמונה בתוך החוק.

רק ביום שלישי האחרון פירסם דרעי כי הורה לשלול את אזרחותם של 12 בני משפחתו של המחבל שביצע את פיגוע הדריסה בארמון הנציב בו נרצחו 4 חיילים. שלילת התושבות נעשתה בשל גילוי לפיו אביו של המחבל נשא כאישה שנייה את אמו של המחבל ובשל הפוליגמיה, נמצאה העילה לשלול את התושבות של 12 מבני משפחתו.

 

אחרי הפרסום הגדול של הצעד החריג, בממשלה דוחים כאמור את הצעת החוק לגירוש משפחות מחבלים בשלושה חודשים, שיצטרפו לפגרת האביב של הכנסת, כלומר הדיון הראשון בחוק, ייעשה לא לפני יום העצמאות – כלומר בעוד חצי שנה. עד אז, יוכלו שרי הימין וחברי הכנסת של הקואליציה להמשיך ולדרוש את גירוש משפחות המחבלים, וגם שר הפנים ייאלץ למצוא דרכים יצירתיות כדי לשלול תושבות של מחבלים.

הצעת החוק כוללת שני חלקים: ביטול אישור שהיית קבע למשפחות מחבלים תושבי ישראל כולל תושבי ירושלים, ותיחום מקום מגורים והרחקה למשפחות מחבלים מיהודה ושומרון.

צעד מביש

השר ישראל כ"ץ מיוזמי החוק גירוש משפחות מחבלים צייץ בחשבון הטויטר שלו "החוק חייב לעבור כדי להציל חיים".

סגן יו"ר הכנסת מאיר כהן, הגיב בתדהמה על דחיית החוק ואמר: "זה חוק שהובל על ידי הקואליציה ויו"ר הקואליציה שכולנו יודעים שביכולתו להעביר כל חוק שירצה. דחיית החוק היא סטירת לחי לביטחונם של אזרחי ישראל שמשוועים לצעדים מצד המחוקק והשלטון, שיגדילו את ההרתעה של המדינה מול טרור היחידים שמגיע מבית. דחיית החוק היא ההוכחה להתנהלות הכושלת של הממשלה הזו שאין לה דרך מלבד חיזוק עצמה. ראינו איך מעבירה הממשלה הזו חוקים אנטי חוקתיים ובלבד שהדבר משרת את שמירת הקואליציה, כנראה שדוד ביטן לא כל יכול והפעם הממשלה רומסת בצורה בוטה את ביטחונם של אזרחי ישראל

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מוות למחבלים - כלא לשופטים!
אוראור | 20-07-2018 17:24
והמבין יבין!!!!!!!!!!