הרב זייני במכתב פתוח: התואר החדש של בנט: מבזה תלמידי חכמים

הרב זייני במכתב פתוח: התואר החדש של בנט: מבזה תלמידי חכמים

דרשת מאתנו לשמור על צה"ל, נמשיך לעשות זאת בשמחה ובלב שלם, אך בקש נא לצד זה מעצמך ומצה"ל שתואילו לחלוק לנו, ובעיקר לתורה, חצי הכבוד שאתם מצפים מאתנו

התואר החדש של בנט: מבזה תלמידי חכמים

כבוד שר החינוך התעטר השבוע בכתר נוסף, אך מפוקפק: זה של מבזה תלמידי חכמים! עם תואר אבירות מסוג זה אין איש שיקנא בו, הוא רחוק מלהחמיא. בהתנפלות בלתי מרוסנת על רבנים חרד"לים, שבדמיונו (אולי בחלומו) הוא רואה בהם כפי שאמר לאתר סרוגים: "קומץ היושבים בצד על איזה הר, ופוגעים מאוד בצה"ל, ממש לשון הרע. אין לי מילה אחרת. מוציאים חלקיקי אמת, ומעוותים אותם'. הוא מציג את עצמו כמי שדיבר 'עם קצינים, בדקתי כולל קצינים דתיים, והם אומרים 'חבר'ה, אנחנו לא יודעים על מה אתם מדברים?"

אינני תלמיד של הרב טאו שהותקף כ"כ על ידי השר, ואינני כפוף לו, ובכל זאת אני רב המסווג על ידי ילידי הארץ מטופשים כ'חרד"ל' בגלל רצוני להישאר נאמן להלכה שבכל דור ודור, ולא דתי לייט הרוקד לחליל תרבות מערבית חסרת ערכים יהודיים.

ברוך ה', לא חונכתי ע"י משרד החינוך של השר, אלא ע"י חכמי ישראל שמסרו את עצמם בשביל עמנו הרבה יותר ממנו. בשעה שנולד הייתי כבר בסיום דוקטורט במתמטיקה עיונית, ומרצה בטכניון בנוסף למתמטיקה, גם תלמוד, פילוסופיה ומחשבת ישראל. לאור זה, בטוחני שבצירוף מעט ענווה, למרות מעמדו הנישא במדינתנו היקרה, לצד מבוגרים כמוני הוא יצליח להסכים בקלות שיש לו עוד הרבה מה ללמוד.

כבוד השר בנט,

לא אחדש לך דבר אם אומר שאין אדם זוכה להנהגה ציבורית בזכות כוחניות, אלא בזכות הערכה כלפיו שהוא מצליח לעורר. והנה שכאיש העומד בראש המפלגה הרוצה ויהי מה, להיחשב דתית, הנך שוכח עיקרון בסיסי זה, ואינך מהסס לבזות רבנים שכבר הוכיחו את עצמם כמחנכי תלמיד חכמים, ויכולים כולם להיות האבא שלך?!

זכורה לך היטב הדרישה האלהית של 'והדרת פני זקן', ו'אין זקן אלא מי שקנה חוכמה'! והנה שכשר החינוך במדינת ישראל נעלמה מצווה זו מתודעתך, עד כדי כך שמאז התמנותך בראש הבית היהודי אנו מחפשים מעט כבוד לתורה שמייצגים רבנים אלה, ובכל זאת אנו מתקשים למצא שביב ממנה.

יש לך ביקורת עלינו? מה מנע ממך להציגה בצורה המכבדת את התורה? אבל גרוע מכך: האם היית מעיז לדבר נגד אנשי סגל בכירים באקדמיה כמו שאתה מדבר נגד רבנים? יותר מדיי תקדימים מראים שלא. גירשו אותך מהאקדמיה לפני יומיים בבושת פנים, ובעבר גם אגרוף הורם נגדך, ולא העזת לדבר קשות! אפילו לאקדמאי כמוני, היה די לך במעמדי כרב כדי שתחדול מלהתייחס אליי בכבוד, וזה על אף שידעת לפנות אלי כדי לגייס עבורך קולות בכל מערכות הבחירות שעברו. כיתתת רגליך אל כל אחד מאתנו, וקיבלת עזרתנו בשמחה, ולמרות זאת, שלחת את רובנו לפח אשפה של ההיסטוריה.

לא היססת להטעות אותי

ולגבי אמירת האמת, פה אני עומד ומשתומם. הלא לפני כמה חודשים ישבתי במשרדך בכנסת ולא היססת להטעות אותי באופן בלתי נתפס. אמנם מצד פוליטיקאי בארצנו אין כדי להפתיע, אך כיו"ר מפלגה דתית לספר סיפורים לרב שבא לדרוש מעט יחס הוגן, ונתקל בהטעייה מחפירה, זה רחוק מלאפיין דרכה של הציונות הדתית!

ולמחרת ממש של אותו יום בו הבטחת לי לשתף אותנו רבנים בדברים הקשורים לתורה, השתתפת במפגש שהרס את התודעה היהודית בצה"ל מבלי להואיל לשמוע את קולנו. ושם ראית בכירים מאד במערכת הבטחון משפילים ומבזים את הרב הראשי לצה"ל לשעבר הרב וייס, ולפי מה שנמסר לי לא מצאת לנכון להגן עליו, אלא דווקא הערת לו שעליו לדבר בכבוד לאותם בכירים! ואתה הנך טוען שביקורותינו שקריות?

אל תספר לי מה קורה בצה"ל

ולגבי אותם קצינים ציונים דתיים – המפחדים ככל הנראה למעמדם, נא שלח אותם אליי ואראה להם עשרות החיילים שנדרשו לגלח את זקנם נגד מצפונם הדתי, ובתוכם לא מעט תלמידים שלי. ולי אתה רוצה לספר מה עשו פעמים רבות מדיי בצה"ל נגד דתיים? ביכולתי לחבר אנציקלופדיה שלמה על כך רק על בסיס נסיוני האישי (אף אם מאז ב"ה השתפרו דברים רבים)!

שלחתי בעצמי מכתב אישי פרטי לרמטכ"ל בו התחננתי להניח לכל מי שרוצה לשמור זקן לפחות בספירת העומר, והמכתב נמסר ללשכתו, וקיבלתי ממאן דהו בלשכתו תשובה מחפירה בתוכנה שאף לפקיד זוטר לא שולחים! אתה טוען שאין השפעה לקרנות פרובלמטיות כקרן החדשה ועוד, כאשר בשק"ם יש מודעות המשבחות את תרומות גופים אלו! ואתה מסתיר מהצבור שקציני צה"ל הבכירים זוכים לשטיפות מוח ממכון הרטמן בניגוד לדעתו של כל יהודי ירא שמיים, וכן ב'יד ושם'!

מוטי אלמוז מתנהג בצורה מחפירה

והנקודה הרגישה: העזת להאשים אותנו בפגיעה בצה"ל, אבל אין זה מפריע לך שאדון אלמוז פוגע ברבנים בצורה מחפירה, דבר שלא היה עובר בשקט כלפי שום רב אפילו בארץ נוכרייה אך מתורבתת. וכמובן לא שמעת שהרב קרים נדרש על ידי הרמטכ"ל לתת דין וחשבון על דעותיו ועמדותיו, מה שלא נדרש משום קצין אחר בצה"ל. ומדוע לא יבחנו קצינים בכירים אם הם אינם יותר מדי אנטי דתיים, בפרט כשהם עולים בדרגות בדיוק כמו שהרב קרים נבחן? ומדוע יש לחייב את הרב קרים בליווי בהרצאתיו על ידי חייל מדובר צה"ל המהולל?!

ואתה מדבר על איזה שהוא איום נגד גיוס צה"ל מצדנו. על זה אני יכול רק לברך אותך, משום שעד עכשיו ידענו על קשיי תלמידי מדינתנו בהבנת הנקרא, אבל עתה שכבוד שר החינוך עצמו הוכיח שגם הוא מתקשה בהבנת הנקרא, יש לנו לפחות נחמה שהכל בא מלמעלה! איך הפכת דיון עקרוני ערכי ופילוסופי להצהרת כוונות מעשיות?! נא אל תתן לנו תחושה שהרמה האינטלקטואלית שלנו גבוהה מדי בשביל אנשי משרד החינוך, כי זה יהיה מדאיג מדי.

שלחתי יותר תלמידים לצה"ל ממה שתוכל לשלוח

ואם כותרת מטופשת של עיתונאי בערוץ המחבב אותך, משכה את תשומת לבך יותר מאמתתם של הדברים, אז ראוי שקצת זהירות תלווה אותך כבכיר במדינה. ולגבי הגיוס עצמו, בינתיים רק אני לבדי שלחתי לצבא (והרב טאו ותלמידיו לאין ערוך יותר ממני) הרבה יותר חיילים ממה שתספיק עד סוף ימיך לשלוח, ובע"ה אמשיך, כי אנו לא משרתים בגלל חוק של כנסת, אלא בגלל צו אלהי המתנשא הרבה מעל חוקי הכנסת וממשלות ישראל!

ולגבי העקרון של שמירה על צה"ל שכולנו רוצים בה, כדאי להזכירך שצה"ל ב"ה שומר על גופותינו, אבל רבני ישראל שומרים על נשמות בני ישראל, ובנוסף לכך גם שולחים תלמידיהם לצה"ל! אז המוסר שרצית להטיף לנו איננו במקומו! הלא אתה הגעת לפוליטיקה כל כולך מפאת הביקורת שלך על הצבא במלחמת לבנון השנייה, אז מה לך להלין עלינו כשאנו רוצים ודואגים לחיי חיילינו המופקרים לעיתים על ידי הצבא עצמו?!

וכי לא הייתה זו מלחמתך גם במלחמה האחרונה בעזה?! התלוננת שבכירים בצה"ל ובבטחון ישראל הסתירו ממך מידע, ולכן איום המנהרות לא זכה לטיפול הולם! ובכן, אנחנו רבני ישראל האוהבים מדינתנו, אך האוהבים חיי חיילינו עוד יותר ממדינתנו, ולכן מוכנים ללחום גם נגד היקר לנו, והוא צה"ל, כדי לשמור על חיי חיילינו, ולהפסיק את ההוראות המטופשות – לעיתים האכזריות ואוויליות – הבאות לסכן חיילינו כדי לא לסכן אויבינו, או הבאות לבסס קוד פסידו-ערכי הנוגד יותר מדי פעמים ערכי ישראל. ואתה מדבר על דיאלוג?

איך יוכל להתקיים דיון אם דובר צה"ל מכנה את מחאותינו 'צווחות' שאינן מועילות? אם בכח הוא מצפה להכניע, האם יוכל להתקיים דיאלוג?! למען האמת אין זה חכם מצדו. עמדנו מול עריצויות קשות במשך 2500 שנה, אז דובר מכובד ככל שיהיה לא יוכל להפחיד אותנו.

נמשיך לשמור על צה"ל

ועל דבר אחד עלינו להודות לך במיוחד: מסורת בידנו שבימי משיחה החוצפה תתגבר. ובכן הודות להתנפלות הקשה שלך נגד רבני ישראל מכובדים ומבוגרים, אנו חשים פעמי גאולה ממשמשים ובאים.

בעבר לא הייתי מעלה בדעתי להעיז ולמתוח ביקורת כה קשה על שר בישראל. אבל אתה גרמת זאת בפגיעותיך הקשות, ומבלי לנסות לנהל דיאלוג שאתה מציע לאחרים! האם כך אתה מתכוון לקדם דור שחלקים ממנו אכולים שנאה חולנית?! האם הבאת מרפא? לא. הוספת שמן על מדורת השנאה והקרע הפנימי.

דרשת מאתנו לשמור על צה"ל, נמשיך לעשות זאת בשמחה ובלב שלם, אך בקש נא לצד זה מעצמך ומצה"ל שתואילו לחלוק לנו, ובעיקר לתורה, חצי הכבוד שאתם מצפים מאתנו, ותראה הברכה העצומה שתבוא לכל עמנו.

בכבוד למרות הביקורת,

הרב ד"ר אליהו זייני

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
37 תגובות - 30 דיונים מיין לפי
1
כותרת מטופשת של עיתונאי בערוץ המחבב אותך
מיכאל | 07-01-2017 19:33
יישר כל לרב זיני שאומר דברי אמת. יישר כח לאריה יואלי, שאינו מתלבש בנמנמת, וחשף את עמדותיו של בנט.
2
תודה על דברי השפיות
| 07-01-2017 19:37
למרות שאין כאן חידושים גדולים, לצערנו השר הנ"ל מעולם לא חס על כבוד התורה.
3
מילים ראויות. יישר כח.
| 07-01-2017 19:44
4
אני מזדהה עם הרב זיני.אני שוקל את המשך דרכי בבית היהודי
אריק | 07-01-2017 19:57
אם השר בנט ימשיך בדרכו העיוורת למה שקורה בצה"ל לא אצביע לו או מפלגתו . הגיע הזמן שהציבור החרדל"י השפוי יקח את המושכות לידיו
5
סוף סוף
| 07-01-2017 19:58
תלמיד חכם אמיתי שלא מרחם על פוליטיקאים! ישר כח לאריה יואלי שפרסם את הראיון ואת המאמר.
6
כל הכבוד שיש מי שחשוב לו שמירת התורה בצבא הגנה לישראל. רק בזכותה אנחנו כאן. צבא ללא ערכי התורה הוא כלום
| 07-01-2017 20:10
בנט נא עיין בתנ"ך שהמפלגה שלך מייצגת אותו ותיווכח לראות שכאשר הלכנו בדרך ה' ניצחנו פעם אחר פעם ואילו כאשר רמסנו ודרכנו על ערכי ה' והתורה חטפנו מאויבנו.
7
הרב שאומר מה שרוב רבני ישראל חושבים
| 07-01-2017 20:14
שר חינוך שמבזה רבנים לא ראוי לשמש בתפקיד חינוכי
8
אם הרב זיני היה טורח לחלוק טיפה כבוד לרבנים שחושבים אחר
אלי | 07-01-2017 20:21
אז אולי בנט היה לומד ממנו. רב מגעיל עם תרבות דיבור של שוק.
חולק כבוד וחולק על דעתם
מגיב | 08-01-2017 0:02
חלק מכבוד זה לייחס משמעות לדעתם של בעלי מחלוקת, וכאשר דעתם פוגעת (לפי ראיית תלמיד חכם) בעם ישראל או בתורה או בארץ, יש צורך להגיב בחריפות (כמובן רק תלמיד חכם יגיב ולא כל מגיב בסרוגים ינאץ רבנים ח"ו). ויחד עם זאת, היכן שאין פגיעה קריטית שדורשת יחס, כבוד הרב מכבד כל תלמיד חכם, גם כאלה שהתבטא מולם בחריפות. לסיום, כבוד הרב אינו מחדש דבר, התבטאויות חריפות מאוד בין חכמים היו נהוגות בכל הדורות (ואף ניתן למצוא במשנה). אנא דון לכף זכות והשתמש בלשון נקייה כלפי כל אדם ובמיוחד כלפי ת"ח.
אין שני סוגי רבנים, אלו החורגים מהמסגרת אינם רבנים ואין לכבדם כלל ועיקר
| 07-01-2017 21:19
9
כל מילה בסלע! יישר כוח!
| 07-01-2017 20:44
10
דברים נכוחים
| 07-01-2017 20:47
11
דברי חיזוק
דוד מאמו | 07-01-2017 20:51
ישר כח הרב על הדברים לכבוד התורה ולומדיה!
12
הגיע הזמן להחזיר קרנה של תורה
| 07-01-2017 20:52
בנט מוחק את הציבור הדת"ל מהחברה בישראל. נורא ואיום.
13
איזו יושרה!!ואני חוזר ושואל
צביאל | 07-01-2017 20:57
איפה הרבנים שהמליכו את הבנט עלינו?? איה הרב דרוקמן? מדוע רק הרב זיני מעז להודות שהבנט הוליך אותו שולל?
14
שמת לב איך אתה מתפאר בדוקטורטים שלך? אתה מחובר לאותו זבל נגדו אתה לוחם - בדיוק כמו בנט
| 07-01-2017 21:17
אתה הוא הזבל האמיתי, הרב לא מתפאר לשם ההתפארות אלא
יהודי | 08-01-2017 0:04
כדי שידעו מי הוא המדבר ואיך יש להתייחס לדבריו
הבנת הנקרא בבקשה, למרות שקשה
מגיב | 07-01-2017 23:51
כבוד הרב בוחר בצורת התבטאות זו המתאימה לדו שיח עם שר חינוך (שמשום מה שם עצמו למחנך לרבנים). אנא אל תחטא גם אתה בביזוי תלמיד חכם, בעוד הוא עושה זאת לכבוד התורה ונושאיה ולא לשם התפארות עצמית. (מניסיון, לא שמעתי את כבוד הרב מזכיר את תאריו ונסיונו האקדמי בסביבה בה אין צורך מעשי בדבר)
15
מה ההסבר לשתיקת "רבני" הבית היהודי? יש דבר כזה?
זלמן | 07-01-2017 21:40
או שזה רק פוסטרים לתקופת הבחירות לתמונות בבית הרב קוק
16
יישר כח!
אברהם | 07-01-2017 21:46
כבוד הרב לא צריך את הסכמתנו. אבל אכן - דברים נכוחים, ישרים ואמיתיים. כבר מזמן נטשתי את הבית "היהודי", ולמרות כל הפצרותיהם, ושליחת המסרונים שלהם כל רגע בתחנונים שאתפקד - אין לי שום געגועים לדבר הזה.
17
מדהים! מכתב זה- קריאת דרך לבנט.
| 07-01-2017 21:50
תלמד מהחרדים איך הם מכבדים את הרבנים ושומעים לקולם
18
לגבי שתיקת הרבנים
דניאל | 07-01-2017 22:56
כבר נאמר "והכסף יענה את הקול"
19
הרב זייני לראשות הממשלה
מתן | 07-01-2017 23:19
הבית היהודי הפך להיות ליכוד ב' ... רק אנשים כמוך או מיכאל בן ארי יכולים להחזיר עטרה ליושנה
20
הרבנים מעודכנים ובנט מתעלם מן המציאות.
ידידיה מבית אל | 07-01-2017 23:59
רבני הר המור נמצאים בקשר עם חיילים וקצינים רבים, והם נבוכים מן המצב בצבא ובאים להתייעץ. אני מציע שבנט יודיע שכשהוא יהיה שר הביטחון הוא סוגר את הקרקל.
21
ב"מאמר" זה רק חסרה הפגנת שרירים של הכותב..
| 08-01-2017 2:13
רק חסר שהכותב יפשיל שרווליו ויפגין את שרירי זרועותיו. גם דברים נכונים צריך לדעת לכתוב ולא שהכותב יבזה ובעיקר יתבזה....
22
הרב זיני
חיים | 08-01-2017 8:14
איזה אוסף של שטויות כותב הרב זיני. משכנע אותי שצריך להיזהר מהדתיים שבסוף ישמידו אותנו.
בזכות הרבנים כמו הרב זיני, עם ישראל חי!
דוד | 08-01-2017 9:48
עם ישראל שרד בגלות ושמר על יהדותו בזכות רבנים גדולי תורה ויראי שמים, אמיצים כמו הרב זיני.
23
מי שלא תומך ברב זיני , הוא תומך בביזוי רבנים !!
משה | 08-01-2017 8:29
בס"ד בנט פשוט חוצפן , הוא שאל קצינים והם אומרים שזה לא היה ולא נברא? אז הרבנים ממציאים , משקרים , משעמם להם . כל חייהם הם שולחים יהודים לצבא פי 10 מנפתלי בנט והם ממציאים סיפורים?? איזה חילול ה' אתה עושה בנט !
24
אמת ויציב כל דיברי הרב זייני
שלמה | 08-01-2017 10:03
מי שלא תומך בדברי הרב זייני הרי שהוא מבזה את התורה הקדושה
25
הרב זיני, רהוט ומדוייק כדרכו.
נהוראי | 08-01-2017 11:52
ישר כח להעמדת האמת. אבל אין להלין על בנט, בנט הוא איש ליכוד שהצליח להשתלט על מפלגה בפשיטת רגל. ורבנים הם שבנו אותו וסגדו לו. עתה הגולם קם על יוצרו.
26
תשאר בחיפה קרוב לאמוניה
שלטון רבני ימי בניימי | 08-01-2017 15:30
בהתחלה היו שופטים, אח"כ מלכים, אחר כך עלו הכהנים ואחריהם נכנסנו לשלטון רבנים שניוון את היהדות כל ימי הביניים, בדיוק כמו שהנצרות עשתה לאירופה שילטון הרבנים הגיע לקיצו - תפנימו
27
הרב זיני שופך את התינוק עם המים, חבל. זו לא הדרך
אלי | 08-01-2017 19:13
כבוד הרה"ג רחמים זייני, הרב צריך להיזהר בלשונו. נפתלי בנט ראוי להיות ראש הממשלה לאחר עידן ביבי. את מי אתה מעדיף כבוד הרב? את גדעון סער? כחלון? יעלון? יאיר לפיד? אולי הרב מעדיף את דרעי אריה, גדול מבזי תלמידי החכמים, אשר מבזה ומשפיל את רבני הצינות הדתית, גדולים כקטנים, ליברליים כחרדליים, נלחם בדיינים שלנו ובישיבות שלנו.... נפתלי בנט הוא האופציה הכי טובה שקיימת היום להנהגת עם ישראל, צריך להיזהר עם הביקורת, עדיף לפנולת אל השר ישירות
את אשר יאהב יוכיח
מהיהודים | 11-01-2017 22:18
את אשר יאהב יוכיח
28
בנט מנהיג חסר ענווה. לכן יפול
צחי | 10-01-2017 11:12
עדיף את שקד או סמוטריץ
29
את אשר יאהב יוכיח
מהיהודים | 11-01-2017 22:18
את אשר יאהב יוכיח
30
יישר כח
זיו | 08-06-2017 5:56
התמלאתי בגעגוע לרב. לנחרצות. לאמיתות. להומור . ליושרה . ועוד.