נפתלי בנט נגד 'רבני הקו': "יושבים בצד על איזה הר, ופוגעים מאוד בצה"ל"

נפתלי בנט נגד 'רבני הקו': "יושבים בצד על איזה הר, ופוגעים מאוד בצה"ל"

בראיון לסרוגים אומר נפתלי בנט שהמתקפה החרד"לית על צה"ל לא מקובלת עליו: "קבוצה קטנה זורקת אבנים על צה"ל ומעוותת דברים, זה פשוט לא נכון ופשוט לא הוגן"

author-image
בנט: "רבנים זורקים אבנים ופוגעים מאוד בצה"ל"
  אנחנו אוהבים את צה"ל. בנט (יונתן זינדל/פלאש90)

יו"ר הבית היהודי נפתלי בנט, יוצא בראיון לסרוגים, נגד ההתבטאויות של הרבנים בנושאי צה"ל

על רקע דברים שפורסמו בסרוגים ובמקומות אחרים על החיכוך בין צה"ל לבין החיילים הדתיים שהתבטאה במספר פקודות שעלו את חמתם של רבנים בציונו הדתית והקמתו של ארגון צו 1. לא אחת נשמעו התבטאויות קשות של רבנים בציונות הדתית, בעיקר מרבני הקו – הרב צבי טאו ותלמידיו – נגד התנהלות הרמטכ"ל גדי אייזנקוט וראש אכ"א היוצא חגי טופולנסקי – אותם כינה הרב טאו בשם 'חונטה'.

אנחנו רואים ביקורת חזקה של רבני הציונות הדתית נגד הצבא, בעיקר בגלל פקודות 'אנטי דתיות' – שילוב בנות, פקודת הזקן ועכשיו גם הרשעת אלאור אזריה. הבית היהודי נראה שותק בכל הסיפור הזה.

אני רואה פה מהלך מסוכן מאוד, של מקצת מהרבנים, שכאילו יושבים בצד על איזה הר, ופוגעים מאוד בצה"ל, ממש לשון הרע. אין לי מילה אחרת. מוציאים חלקיקי אמת, ומעוותים אותם.

יצאה פקודת צה"ל שבנים ובנות ישרתו יחד בטנקים, נכון?

פקודה עוד לא יצאה, אבל בחנו את זה.

אז זהו, שלא היה ולא נברא. לא היה שום תכנון ולא פיילוט, שחיילים וחיילות ישרתו יחד בטנקים. יש רעיון, שבעיניי הוא לא רע בכלל, להשתמש בכח של בנות לבט"ש באזורי הגבול באילת, בטנקי תובה הם יהיו צופות, וזה לא שונה מהבנות שמשרתות ב'קשת' כבר הרבה שנים. ואם זה יכול להקל על מילואימניקים, אז למה לא? אין פה שום עניין של בנים ובנות, וכבר רבנים הוציאו פסקי הלכה של 'יהרג ובל יעבור' על ביצה שלא נולדה.

אתה תומך בשילוב לוחמות בצה"ל?

תקשיב מה שאני אומר. אני קודם כל אומר שאני תומך בצבא הגנה לישראל, ומה שחלק מקבוצה קטנה בכוונת מכוון, זורקת אבנים על צה"ל ומעוותת דברים, זה פשוט שלא נכון ופשוט לא הוגן. יכול להיות שפה ושם צה"ל עושה שטויות, ותמיד עושים שטויות, כמו כל אחד מאיתנו.

הקצינים הדתיים אומרים לי' לא מכירים'

בשבוע שעבר התפרסמו עדויות מתוך בה"ד 1 על צוערים דתיים שנאלצים לסחוב בנות, נגד פקודת השילוב הראוי. גם זה לא נכון?

אני כבר דיברתי עם קצינים, בדקתי כולל קצינים דתיים, והם אומרים 'חבר'ה, אנחנו לא יודעים על מה אתם מדברים?'. ממציאים סיפורים, מעוותים סיפורים, יוצרים מצב כאילו צה"ל מתעמר בחיילים הדתיים, וזה לא קורה.

אחי הקטן, בחור ישיבת הסדר, לא קיבל אישור זקן לאורך כל השירות. אז יש מקרים כאלה.

יכול להיות שבקצה, יש מקרים כאלה. צה"ל לא חף מטעויות, אבל יש פה ניסיון לקחת נקודות שקוראות פה ושם, וליצור תמונה מעוותת של צה"ל, וזה לא מקובל עלי.

אני אגיד לך את עמדת הרבנים, הם רואים מה עשו לרב קרים, ורואים את פקודת השירות המשותף, ואת פקודת הזקן, ואת הסיפור של חיל חינוך שהכניס תכנים של הקרן החדשה, הם אומרים הצבא הולך לכיוון שאפילו לא מייצג את המדינה, אלא הולך לכיוון של עבודה-מרצ ואנחנו שולחים אלפי תלמידים שלנו לצבא, לא רוצים שהם יתחנכו לפי הערכים האלה, ולא יצטרכו להתמודד עם פגיעה באורח החיים הדתי.

אני אומר שוב, כשאתה מדבר עם מפקדים דתיים, אפילו חרד"לים אם תרצה, הם אומרים 'אנחנו לא יודעים על מה אתם מדברים'. הם אומרים 'בחיים לא ראינו דברים כאלה'.

צו 1 – שגיאה חמורה מאוד

אז הכל ניפוח ועלילות?

ניפוח, כן. השקר הכי גדול הוא לקחת אירוע, ולעוות אותו. לא אומר שאין שגיאות, ועושים מעשים לתקן, אבל זה לא צבא של מישהו אחר. זה צבא שלנו!. אני רואה מכל הכיוונים. גם על הרשעת אלאור אזריה – לא נלך לשרת בצבא, ורבנים שאומרים לא נשלח את תלמידנו לשרת בצבא.

מה זה אתה לא תשלח חיילים לצבא?! מה, אתה עושה למישהו טובה? מה זו היהירות הזו? זה הצבא שלנו, אנחנו צריכים להגן על המדינה שלנו. אני קורא לקבוצה הקטנה הזו, לחדול מהדבר הזה. את מה שצריך לתקן, צריך לתקן. אבל בשיח, בדיאלוג,  מתוך הבנה שזה הצבא שלנו – כמו של כולם. אנחנו לא יותר טובים מאף אחד. אנחנו לא באים לחנך את הערכים. יש חילונים מאוד ערכיים, ויש דתיים מאוד ערכיים, ואין לנו מונופול על הערכיות, ואני כואב מאוד את המהלך היזום הזה. פותחים עמותות להלשין על הצבא, לאן הגענו?

הם בצו 1 אומרים, אנחנו סטייל כרמלה מנשה: הצבא לא עזר, המפקדים לא עזרו, תגיד לנו, ואנחנו נעזור לך מבחוץ.

ואתה שבע רצון מאפקט כרמלה מנשה?!

לא תמיד המערכת יכולה או רוצה לטפל בכשלים בתוך הצבא. קח את פורום תקנה למשל, הם מטפלים מחוץ למסגרת המשטרתית.

לפתוח עמותות מלשינון, בעייני זו שגיאה חמורה מאוד. צה"ל קיים 68 שנים, וכולנו שירתנו בצה"ל, אוהבים את צה"ל ותומכים בצה"ל. ואיפה שיש שגיאות, יש רצון מהרמטכ"ל למעלה לתקן את מה שצריך, כדי שיהיה לנו צבא טוב. זו הדרך. לא דרך פסקי דין, שזה כמו אכילת חזיר, ו'לא נשלח את חיילנו'.
WhatsApp Image 2017-01-05 at 10.15.00

עמונה – נותנים את כל הגב

מטה המאבק של עמונה מפרסם היום תמונה, לפיה 20 יום אחרי החתימה על ההסכם איתם, אף טרקטור לא הגיע לשטח, כדי להתחיל להכשיר את הישוב החדש. שום דבר לא זז בשטח.

אני יודע שראש הממשלה עובד ישירות, ואנשיו תפסו את המושכות. אנחנו בודקים ונותנים את כל הגב, כמו שעשינו עד עכשיו. ניתן כבר צו שיתוף לחלקה 30, ואני מקווה מאוד שנעמוד בלוח הזמנים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
29 תגובות - 26 דיונים מיין לפי
1
עניות של תורה
אורי גנדן | 05-01-2017 13:28
בנט יודע היטב שמדובר בתופעה רחבה. הוא ודא קרא את הדוחות שהגיעו אליו בעניין. אבל הוא מתכחש למציאות ומנסה לגמד אותה. ריקודי ה"מה יפית" שלו נובעים מאותה עניות של תורה מפניה התריע מרן הרב קוק, ונועדו להתחנף לאחינו החילוניים. הוא יודע שכל רבני הציונות הדתית, החל ברב דרוקמן, מתנגדים למהלכי הצבא. לא לחינם הוא מכנה אותם "קבוצה קטנה", כדי לנסות לגמד את כוחם. בנט יודע היטב שהוא בעמדת מיעוט. קול התורה יורם ולא יושתק ע"י אותו שועל קטן מחבל כרמים. סופה של האמת הנצחית של עם ישראל, ארץ ישראל ותורת ישראל, המסורה לנו בידי חכמי דורנו, לנצח את כל המרימים יד בתורת משה.
בזיונה של תורה ושל מפלגה!
חבל! | 06-01-2017 2:35
הבושה היא של כולנו שנכנענו להעמדת ראש למפלגה הדתית לאומית שמטרתו לגדול ולשבת בראש! אבל לצערי, בינו ובין כבוד תלמידי חכמים ורבנים-אין כלום. חבל שכל פעם מחדש מתפכחים מאוחר מידי, וכולנו אוכלים את מחיר הבושה! ב"ה שהפעם לא הצבעתי לו, עם כל הכאב על גניבת מפלגת המורשת המשפחתית שלנו.
2
אריה יואלי כל הכבוד
| 05-01-2017 14:23
3
לבנט עיניני דת לא היו אף פעם חשובים הוא דתי לייט לייט
רחל דיין | 05-01-2017 14:34
הוא ישלח את בנותיו לצבא
4
אי אי חבל, חשבתי שהוא כבר חזר בתשובה מטעיותיו בעבר
שלמה | 05-01-2017 15:13
הוא חייה להבין כלל ראשון רבנים זה לא פוליטיקאים!!! ומה שעותיהם יהיו שונים משלו הוא חייה לדבר אליהם בכבוד ודבר שני שהוא חייב להבין מה שגם ח"כ אמלם הבין שיש "צה"ל שלנו" היינו החיילים עצמם ויש "הנהגת צה"ל" שהיא שבויה בידי השמאלנים מה לא מובן!!!! דבר שלישי הוא חייב להבין שהרבנים הללו אוהבים את צה"ל הרבה יותר ממנו והם אלו שהקימו ומנהיגים מלא מכינות צבאיות כידוע!!! רק שדווקא בגלל זה צריך לכוון את התלמידים מה לא טוב כרגע בצה"ל על מנת שישפרו את זה!! וחללס!!!!!!!! הוא עף על עצמו בגלל שהסקרים הראו עליה במנדטים שלו
5
כשמספר 2 שלו מסתובבת בגילוי ראש והוא מצולם עם בחורות
שלום | 05-01-2017 15:36
לא חושב שמזיז לו הלכות צניעות . (סתם המלצה ליהודים- גם אם אתם חושבים אחרת מרבנים, אל תדברו בחוצפה, זה לא מוסיף נקודות בעולם הבא... )
כשמספר 2 של הרב שלך ...
דוד | 05-01-2017 17:46
עושה שטויות אז זה גם קשור ? או כשהרב שלך עושה הפוך ממה שכתוב בשו"ע לדוגמה כשרבני הר המור חלקו עח גדול הדור הרב שפירא זצ"ל מה זה אומר שהם צדיקים? שהם מקיימים את השו"ע ? או אולי ההפך? נקודה למחשבה
6
אין קשר בין "הר המור" ל"צו אחד".
דני | 05-01-2017 15:52
אומנם לשני הגופים אכפת מ"שולחן ערוך" יותר ממה שאכפת לשר החינוך. אבל יש להם תפיסת עולם שונה.
7
לשלוח את המאמר לכל רבני ישראל
| 05-01-2017 15:57
בנט לא רואה בעיה בפקודת השירות המשותף. מזל שהוא לא שר בטחון
8
מנהיגות אמיתית.
מתן | 05-01-2017 16:14
סוף סוף בלי להתרפס בפני אנשי "האמת אצלי ורק אצלי". נפתלי שיחקת אותה.
9
הוא יותר מעודכן מהרב לוינשטיין?
אריה | 05-01-2017 16:33
1. הרבנים הגר ולוינשטיין ועוד הרבה ראשי מכינות מעדכנים ע"פ מה ששומעים מקצינים בחירים בצבא, ובנט טוען שהכל המצאה? בגלל שהיה מ"פ במיל' לפני 10 שנים? 2. גם אילו הרבנים היו ממציאים הכל, אין גבול לעזות המצח שלו? הוא יכול לפעור פיו על כל ראשי הישיבות ורבני הערים שהיו שם ? 3. הגיע הזמן שלציונות הדתית תהיה מפלגה שיודעת להכיר בערך התורה!!!
10
הרב טאו לא אמר לא להתגייס לצבא, זה להוציא שם רע על
ר | 05-01-2017 16:43
רב גדול בישראל
11
מה הקשר לקו????
צביאל | 05-01-2017 16:53
כרגיל, כשהלייטים ונציגיהם נתקלים בביקורת עניינית הם ממהרים לדבר על ה"קו" כאילו אם אמרת את המילה הזו אז הכל מובן. אבל האם הרב ליאור בקו? הרב פנדל? הרב אליהו? קשקוש אחד גדול
12
לשון הרע זה על דברים אמיתיים, ובכל זאת אסור לאומרם.
אמיתי | 05-01-2017 17:17
בתקשורת אין כזה מושג, ולכן עמי ארצות , כשטוענים שמישהו המציא שקרים- קוראים לזה "לשון הרע". אולי הרב בנט ילמד את הרבנים הלכות לשון הרע?
13
למה הצבעתי לך? אפס שכמוך ושקרן
| 05-01-2017 18:34
14
האם גם זה מתואם עם רבני הבית היהודי?הרבנים מלמד דרוקמן
יעל בית אל | 05-01-2017 19:08
הרי הם פרסמו לפני הבחירות שהם רבני הבית היהודי ובנט מתייעץ איתם בכל מה שקשור לדת ותורה אז מה הציבור צריך להבין? אחד משתיים או שזה דעת רבני הבית היהודי לדוגמא הרב חיים דרוקמן הרב זלמן מלמד ועוד או ששוב הוכח שאף אחד בבית היהודי לא סופר את הרבנים האלו והם משמשים רק כתמונת רקע לצורכי תעמולת בחירות הציבור חכם ויודע מהי התשובה הנכונה
15
סרוגים זה לט יפה לצנזר תגובות זה שימוש בכח לרעה
| 05-01-2017 19:11
בכל אופן כשבנט מסובב רבנים.שיתמכו בו בכל מחיר.אז הוא לוקח צעד קדימה והחליט לתקוף רבנים כשהוא יודע שאלה שתומכים בו ימשיכו לתמוך בו. בנט זה הדבר הרע ביותר שקרה לבית היהודי. ממפלגה דתית קטנה הפך אותה למפלגה חילונית צווחנית בינונית. בתור אדם דתי אם הבחירה היא בין בנט לליכוד אני מצביע ליכוד.
16
מה ההסבר לשתיקת "רבני הבית היהודי"? יש דבר כזה?
עמיאל | 05-01-2017 19:16
או שעבדו על הציבור לפני הבחירות? הרי התכנסו רבנים בבית הרצי"ה זצ"ל והצהירו שהבית היהודי מתייעץ איתם בענייני דת אז מה הולך?
17
לכל השואלים איפה הרבנים
יקיר | 06-01-2017 9:27
יש כמה ישיבות שקיבלו טונות של כסף בשנה האחרונה, ולא,זה לא כולל הר המור ומרכז הרב
18
מי אתה בכלל שתבקר רבנים
| 06-01-2017 11:03
לא העיקר לשים כיפה על הראש ולהגיד שאני דתי צריך לגעת להתייעץ עם רבנים וחא לחשוב שהכל אתה יודע
19
אחד"מרבני הבית היהודי" קיבל מלא כסף מהמדינה ולכן שותק
והוא "מלמד" אחרים להאבק | 06-01-2017 12:53
בנו לו ישיבה חדשה ומאובזרת גדולה פי עשר ממה שהיה לו בנוסף בנו לו שכונה שלמה לאנשי שלומו הכל על חשבון מדינת ישראל בלי שהוציא שקל מהכיס ולכן היום הוא מבין שהוא חייב לשתוק פעם רבנים לא נגעו בכסף היום יש רבנים שעטופים בכסף ציבורי
מי הוא הרב
מי הרב | 03-07-2017 12:45
20
רק השמאל יחזיר בטחון לישראל וגאווה ליהודים בכל העולם!
הימנים שכחו מה זה | 06-01-2017 16:20
להיות יהודים
21
שר החינוך?
מחנך | 07-01-2017 23:10
עד כמה אפקט-בנט דירדר את רמתו הדתית של הציבור הדתי-לאומי, ובפרט של הנוער, יודעים רק המחנכים והמחנכות הנמצאים בחזית. יקח שנים לתקן. ועדיף לשמור את האנרגיות לעבודה האמיתית ולא למרחב הציבורי הנגוע ברדידות. אבל כשזה מגיע לכבודם של תלמידי-חכמים כבר אסור לשתוק. אם בנט לא מבין את דרך הנהגתם הציבורית של הרבנים הוא יכול ללכת ולשאול. יסבירו לו. אבל לדבר בחוצפה של אחרון הפרחחים? גם לשר החינוך מותר להתחיל מאל"ף-בי"ת...
22
צריכים להקים את...
מומו | 08-01-2017 20:57
צריכים להקים את המפד"ל מחדש.
23
צריך להעיף את בנט מראשות "הבית היהודי" ולשחרר אותנו מנו
מיצוי הקישקושים שלו | 09-01-2017 6:11
חוץ מדיבורים ומלחמות אוויר,הוא לא נלחם על כלום. והוא מיישר קו עם כל שטות מהשמאל
24
כאשר לרב יגאל לוינשטיין נותנים נזיפה מעליבה
יהודה | 28-02-2017 3:28
כאשר לרב יגאל לוינשטיין נותנים נזיפה מעליבה ואילו למרצים מבינה נותנים מקום גם למי שדברה סרה במגילת אסתר זה צריך לקומם את בנט ולו בגלל כבוד עצמי. כאשר יגיל לוי מדבר על הדתה ועיתון הארץ עושה מלחמה בנט לא יכול להיות אדיש ובאמת יש משהו בטענה שהוא גבור ביחס לארץ ישראל אבל בנושאי תורה הוא קצת מתבטל והרבה מתנצל
25
בנט אתה לא מייצג אותנו!! אתה מטייח במקום לטפל!!!
יחיאל | 26-03-2017 22:07
כולך חיצוניות ותקשורת בלי שום תוכן בפנים!!!!
26
לא מפיך אנו חיים מיסטר שבשבת
איתמר | 03-07-2017 12:44
מסתובב כל הזמן לפי תקשורת השמאל..