הרב שנוולד מודאג: לעשות הכל כדי לשנות את המגמה - סרוגים

הרב שנוולד מודאג: לעשות הכל כדי לשנות את המגמה

ראש ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין ובאופקים, הרב אליעזר שנוולד, הזהיר אמש מתהליכים המתרחשים בקהילות היהודיות בתפוצות. "הקהילות עוסקות פחות בזהות המתבססת על זיקה לארץ

author-image
הרב שנוולד מודאג: לעשות הכל כדי לשנות את המגמה

ראש ישיבת ההסדר "מאיר הראל" במודיעין ובאופקים, הרב (אל"מ מיל') אליעזר שנוולד נשא דברים ב"עצרת העולמית של המנהיגות האורתודוקסית" שאירגן המערך לשירותים רוחניים בתפוצות, בהסתדרות הציונית העולמית. הרב שנוולד, שחזר לאחרונה מביקור בקהילות היהודיות בצפון אמריקה, שימש כיו"ר מושב שעסק בנושא 'השינויים הגיאופוליטיים במזרח התיכון ואיחודה של ירושלים – בהיבט הבטחוני'.

בדבריו הזהיר הרב שנוולד מהמתרחש ביהדות התפוצות: "אני חייב לציין שאני מזהה מגמות מדאיגות המסתמנות לעתיד– הקהילות היהודיות בארץ ובתפוצות הלכות מתרחקות זו מזו. לא מזמן חזרתי ממסע בחו"ל ודנתי בעניין עם רבנים ראשי מוסדות ומנהיגי ציבור שגם הם מרגישים בכך. הקהילות עוסקות פחות בזהות המתבססת על זיקה לארץ. בני הנוער שבאים סוף סוף לארץ מצטופפים במוסדות של "חוצניקים" במקום להתערות במוסדות ישראליים, וללמוד על ההוויה בארץ. אנחנו חייבים לעשות הכל כדי לשנות את המגמה".

הרב שנוולד הדגיש את החשיבות בחיבור של הקהילות בחו"ל לישראל ורואה בכך צורך אסטרטגי: "החתירה לאחדות היא – חיונית ברמה האסטרטגית. יש לכך חשיבות גדולה מאד, משום שאחד מהמרכיבים של הביטחון הלאומי קשור ל'חוסן הלאומי' של החברה הישראלית, חוסן שתלוי באחדות למרות העדר האחידות, וריבוי המגזרים בחברה".

"הלקח ההיסטורי מלמד אותנו שבכל פעם שהיינו מאוחדים הצלחנו להתמודד עם אתגרים קשים ביותר. וכשהיינו מפולגים סבלנו מפלה וחורבן, שהבאנו על עצמנו במו ידנו". הרב הוסיף כי "האחדות של עם ישראל – אינה נדרשת רק בתוך מדינת ישראל אלא בקשר שבין היהדות בארץ עם יהדות התפוצות. ליהדות התפוצות חשוב הקשר הזה – כי הוא חלק ממרכיבי הזהות היהודית העכשווית שלהם ובלם בפני מגמת ההתבוללות. ולמדינת ישראל כשגרירים בזירה הבינלאומית אל מול הדה לגיטימציה והבי די אס".

הרב שנוולד אמר כי "כרבנים הפרוסים בכל רחבי העולם, יש לנו שליחות חשובה בעת הזאת – כל אחד במקומו, בארץ ובחו"ל. יש לנו תפקיד נוסף, להזכיר לעצמנו ולקהילותינו בכל יום מחדש את השיעור שקיבלנו לאחרונה במהלך הבחירות בארה"ב שגם הקב"ה נמצא בסיפור הזה ו"רבות מחשבות בלב איש ועצת ד' היא תקום" – שכן 'לב מלכים ושרים ביד ד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
יש לי בקשה צנועה לרבים מרבני הציונות הדתית אפילו
דודי יאירי | 04-01-2017 9:55
שאני יודע אין לה סיכוי שתתקבל. תפסיקו לפרסם את עצמכם בתשורת כל הזמן. זה טוב לפוליטיקאים ולעסקנים אבל לא לרבנים. הרב הנ"ל פרסם עצמו כל הזמן בתקוה להתמנות לרהב הראשי לצה"ל וזה כמובן לא עזר לו, אבל הוא ממשיך.
2
תסתכל בראי ותבין למה בתפוצות מתרחקים מישראל
יוסי | 04-01-2017 9:59
עם מדיניות של שליטה וכיבוש אף אחד לא יסכים, אתה וחבריך הם הסיבה להתרחקות. ציונות פירושה יהדות מוסרית והמדיניות שלך ושל חבריך היא ההיפך מיהדות- ולזה יהדות העולם לא תסכים .