פולמוס הועדה להפסקת הריון - צאו (לי) מהפופוליזם

פולמוס הועדה להפסקת הריון - צאו (לי) מהפופוליזם

אותן נשים שאומרות 'צאו לי מהרחם' דורשות מחד לא להתערב בתהליך הריון האישה ומאידך הן דורשות שהמדינה כן תתערב ותממן את ההפלה ואף תבצע אותה בפועל על ידי רופאים הממונים מקופת הציבור

author-image
פולמוס ההפלות - צאו (לי) מהפופוליזם

שילוב רב בוועדת ההפלות הוא חשוב ביותר

סוגיית ההפלות והדיון אודותיה הוא עניין בעל חשיבות גדולה מכמה וכמה בחינות. אך בראש ובראשונה הוא עניין מוסרי וערכי. להפיל עובר בשלב הריון מתקדם, עובר שעתיד להתפתח ולהיות אדם חי הוא עניין הנוגע בחיי נפש ועל כן ישנה חשיבות גדולה שבדיון זה ישתתף רב המבין את הסוגיה ואת מורכבותה דיון בו הוא יוכל להשמיע את דעת ההלכה לאיסור ולהיתר.

"צאו לי מהרחם"

אותן הקוראות לאי שילובו של רב בוועדת ההפלות קראו קריאה לכאורה "נחרצת" "צאו לי מהרחם" הן קראו ובקשו על נפשם, אל תתערבו לנשים בהריונם.

קריאה זו היא לא יותר מאשר פופוליזם נמוך וזול, קריאה אשר מעידה על רדידות מחשבה וחוסר אחריות. שכן מחד דורשות אותן פופוליסטיות לא להתערב בתהליך הריון האישה ומאידך הן דורשות שהמדינה כן תתערב ותממן את ההפלה ואף תבצע אותה בפועל על ידי רופאים הממונים מקופת הציבור.

זוהי סתירה מיניה וביה המלמדת כפי שאמרנו על שטחיות וחוסר התמודדות אמיתי עם הסוגיה שגובלת בדיני נפשות.

הציבור הדתי הממן את קופות החולים חייב לקחת אחריות ולהשמיע את דעתו האם הוא מוכן להשתתף בכל הפלה שהיא אם לאו. כאזרחים דתיים במדינה חשוב שנדע האם כל הפלה היא אכן מחויבת וכאשר דעתנו תשמע נוכל להיות רגועים יותר שאנו לא שותפים במימון הפלה שהיה באפשרותנו למנוע.

הציבור הדתי שותף מלא

ככלל הציבור הדתי והמסורתי מהווה מעל לשמונים אחוזים כאן במדינה, הוא משלם מיסים באופן מלא ולמעשה הוא נושא על גבו את המדינה ואי לכך מחויב הדבר שהציבור הזה יקבל ייצוג הולם ודעתו תשמע בכל סוגיה מוסרית וערכית העומדת על הפרק. אל לו להתייחס לאי אלו קולות צעקניות כאלו ואחרות שבאות מצד נציגים שבמקרה הטוב מייצגים מיעוט זניח ובמקרה הרע מייצגים בעיקר את עצמם.

==

הרב ארז שחר הוא רב קהילת 'אחים ורעים' בפתח תקווה.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
באמת פופוליסטי
| 03-01-2017 12:43
נשים שעברו הפלה בהרבה מקרים הן שבורות אחר כך, לא משנה מה הסיבה. אני הכרתי זוג שעברו הפלה כי עדין לא היו מוכנים לילדים, היום, לאחר יותר מחמישה ילדים שנולדו בריאים ושלמים, הם עדין שבורים על אותה הפלה שעשו. נשים לא מודעות להשלכות של ההפלה, וראוי שיהיה להם יותר מידע ומישהו שיעזור למנוע.
2
מאמתי אכפת לציבור הדתי לאיזו מטרה הכסף הולך?
| 03-01-2017 14:29
כל עוד ההתנחלויות מקבלות את שלהם הם שותקים. כמה מאותם רבנים ראינו בראש ההפגנות על יוקר המחיה? ונא לא להאשים בשטחיות מי שלא רוצה שתתערב בחייו או שיהיה לרבנים ג'וב נוסף - זה גם מכספי משלם המסים.
3
80% מישראל הם דתיים או מסורתיים? התבלבלת
| 04-01-2017 6:08
דעה שטחית, לא מנומקת ודי ילדותית.