ביקורת סרטים לדתיים • מיס סלואן - מותחן פוליטי מרתק

ביקורת סרטים לדתיים • מיס סלואן - מותחן פוליטי מרתק

בעולם הפוליטי של וושינגטון די. סי. - הנשלט ברובו על ידי חברת גברים פטריארכלית ושוביניסטית - אישה אחת מסובבת את כולם על האצבע הקטנה. ג'סיקה צ'סטיין, בתצוגת משחק מאלפת וכריזמתית , לוקחת אותנו לסיור מודרך לעומקם של הצדדים האפלים והפחות מוכרים בלב מוקד הכח החזק בעולם

מיס סלואן - מותחן פוליטי מרתק • ביקורת סרטים
  באדיבות פורום פילם.

ביקורת סרטים לדתיים – מיס סלואן

חבר טוב שלי נסע לפני כמה שנים לבקר מכר בעיר בדרום. היה זה טרם עידן הוויז והוא קצת התברבר במציאת הכתובת. למזלו, הוא ראה באחת מחצרות הבתים חאפלה חגיגית מרובת משתתפים.

הוא התקרב עם הרכב לחוגגים, פתח את החלון וצעק "מזל טוב!! תגידו, איפה נמצא רחוב חטיבת הנגב?" המקומיים החוגגים קצת הובכו מגישתו הישירה אך הכווינו אותו בנימוס לרחוב. חברי הודה להם, בירך אותם שוב במזל טוב מכל הלב, והסתלק בשם במהירות בשנייה שהוא קלט את מודעות האבל המודבקות לגדר הבית…

ובכן, עיתוי – כמו שלמד חברי על בשרו – הוא דבר חשוב במיוחד. יוצרי הסרט מיס סלואן לא יכלו לחלום על עיתוי טוב יותר להוציא אותו מאשר רגע אחרי ניצחונו של טראמפ בבחירות לנשיאות ארצות הברית.

כל הקמפיין של טראמפ התמקד בכמה הפוליטיקה בארצות הברית מושחתת, מסואבת ולא מייצגת את רצון הציבור אלא של בעלי הון ושאר אינטרסנטיים. הסרט מספק הצצה לעולם הלובינג הפוליטי ומציג תמונת מצב די עגומה על הצורה האמיתית שבה מתקבלות ההחלטות במוקד הכח של המעצמה החזקה בעולם.

הסרט לא מבוסס על סיפור אמיתי, מה שמשאיר מעט נחמה שאולי בכל זאת הדברים לא מתנהלים ככה.. בעצם על מי אני עובד? המציאות בטח גרועה ומושחתת הרבה יותר..

 

מיס סלואן

ציון כללי

מדד
הצניעות

למה תכה
רעך

מי ומי
צופים

אליזבת סלואן, לוביסטית מושחזת ומבוקשת, היא השם הכי חם בוושינגטון ואם לדייק יותר בגבעת הקפיטול. עם אמביציה אין סופית, מח מבריק שמחשב אינספור צעדים קדימה וקור רוח מצמרר, היא נשק פוליטי משומן שעומד להשכרה עבור המרבה במחיר.



באדיבות פורום פילם

אל תתנו לחיוך להטעות אתכם. (באדיבות פורום פילם)

אל תתנו לחיוך להטעות אתכם- היא תאכל אתכם בלי מלח. (באדיבות פורום פילם)

יש לך הצעת חוק להעביר ודעת הציבור ממש לא לצידך? צריך לגייס קולות בסנאט וממש אין לך מושג כיצד? פנה למיס סלואן, היא כבר תדאג לסדר את הכל. המלחמות האמיתיות, כך מסתבר, מתנהלות הרחק משדה הקרב, ולוחמי העילית של כל צד לא לובשים מדים אלא חנוטים בחליפות ומצוידים בסמארטפונים.

אם תפתחו את המילון במושג "כל האמצעים כשרים" תמצאו לצד ההגדרה את תמונתה של מיס סלואן מתנוססת בגאון. אם שכרתם את שירותיה על מנת לנצח- זה מה שיקרה, נקודה.

היא תעשה שמיניות באוויר כדי להוכיח שהצדק אתכם, תפרש או תסלף את לשון החוק כך שיצדד בעמדתכם, תצמיד ליריבכם מעקב ותחפור עמוק בעברו כדי למצוא את קופת השרצים שניסה להסתיר במשך שנים (אפרופו שרצים, היא נעזרת גם בחרקים מעופפים בכדי להאזין לכם בסתר), תכופף את החוקים ואף תתעלם מהם לגמרי אם צריך.

ניצבת בחזית מול כולם (באדיבות פורום פילם)

ניצבת בחזית מול כולם (באדיבות פורום פילם)

על פניו, נראה שמיס סלואן היא אשת עסקים קרה ומחושבת, ללא שום אידאלים או מצפון. אך לכל אחד, מסתבר, יש עמוק אי שם מוסר כליות קטן, גם לאחת שמטה לחמה הוא לשקר וליצור מציאות יש מאין.

וכך, יום בהיר אחד, מיס סלואן מחליטה לעזוב את משרד הלובינג שבו היא עובדת ולעבור לעבוד עבור הצד השני- חברה קטנה ונוצצת הרבה פחות שנאבקת נגד בעלי הון ושררה שמקדמים הקלות בתחום מכירת והפצת כלי נשק.

המעבר של סלואן הוא רק יריית הפתיחה למאבק יצרי, מכוער וחסר גבולות בו כל צד יעשה כל מה שנחוץ כדי למחוץ את יריבו ולגרום לכך שהצד הפוליטי שהוא מייצג יסיים את המירוץ כשידו על העליונה.

מול סלואן מתמודדים שועלי קרבות מנוסים לא פחות שלא מתכוונים אף הם להפסיד ונותנים לה קרב הגון (למרות שדי אירוני לתאר כאן משהו במילה הגון- תראו בעצמכם ותבינו).

ככל שחולף הזמן היא מגלה שלמרות הניסיון הרב שלה, המערכה הזו שונה מכל מאבק אחר שהיא ניהלה בעבר ומחיר הניצחון עשוי להיות גבוה מאוד – הן ברמה האישית והן ברמה המקצועית.

DF-07903.JPG

באדיבות פורום פילם

הסרט מהנה, מותח ובלתי צפוי. קצב חייה של סלואן הוא מטורף ותזזיתי, דבר שעובר מצוין דרך קצב הסרט, אם כי הקצב המהיר, כמות המידע העצומה ומושגי החקיקה והשתדלנות שמשולבים בדיאלוגים הם לעתים בעוכריו של הסרט- לא תמיד הצלחתי לעקוב אחרי הכל.

למרות נקודה זאת, מדובר ביצירה קולנועית משובחת שמגיחה לעולם בעיתוי המושלם בו נראה כי לרבים מאוד נמאס מהדרך שבה נעשו עד עתה הדברים בפוליטיקה. האם הוא גם משקף נכוחה את המציאות? למרות שנראה שכן, אני מאוד מקווה שלא.

 

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 24-02-2022 6:13
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף