באסל גטאס שוחרר למעצר בית; יוכל להצביע בכנסת

באסל גטאס שוחרר למעצר בית; יוכל להצביע בכנסת

החלטה הזויה: בית המשפט קבע כי ח"כ באסל גטאס שחשוד בעבירות בטחוניות, ישתחרר למעצר בית ויוכל להסתובב חופשי במשכן הכנסת ואף להשתתף בהצבעות.

author-image
גטאס שוחרר למעצר בית; יוכל להצביע בכנסת
  יוכל לחזור ולהצביע. גטאס (צילום: קוקו/פלאש90)

בית המשפט שחרר את באסל גטאס למעצר בית

בדיון בהארכת מעצרו בבית המשפט בראשון לציון, ביקשה המשטרה מעצר בית בן 45 יום לחבר הכנסת מבל"ד (הרשימה המשותפת) החשוד כי העביר טלפונים ומכתבים לאסירים בטחוניים בכלא.

השופט הקטין את מעצר הבית לעשרה ימין בלבד, וקבע כי גטאס יוכל להגיע לכנסת בליווי אחד מחמשת הערבים החתומים על שחרורו בערבות. במשכן הכנסת יוכל גטאס להסתובב חופשי ללא הפרעה.

מהמשטרה נמסר: "במסגרת הפרשה שמנהלת יחידה ארצית של משטרת ישראל בעניינו, קבע בימ״ש השלום בראשל״צ תנאים מגבילים לשחרורו של חבר הכנסת באסל ע'אטס ובמרכזם 10 ימי מעצר בית מלא במסגרתו תתאפשר לו הגעה לדיונים והצבעות בכנסת בליווי מפקחים עד לפתח המשכן. כמו כן נקבעו תנאים כספיים ונאסר על ח"כ ראטס ליצור קשר עם מעורבים, לצאת מן הארץ ולהיכנס למתקני כליאה ו/או לבקר אסירים בטחוניים למשך 180 ימים."

כשאשתחרר אני אדבר ועוד איך

בספסל האורחים בבית המשפט באו לתמוך ח"כ ג'מאל זחאלקה וחנין זועבי חבריו לבל"ד. הבוקר פרסמנו בסרוגים כי המשטרה עצרה גבר שעל פי החשד העביר לחבר הכנסת הערבי, באסל גטאס, את הטלפונים הניידים שאותם מסר למחבלים השוהים בבתי הסוהר בישראל.

עם כניסתו לבית המשפט טען גטאס כי "כשאשתחרר אני אדבר ועוד איך", אבל עוד לפני תום הדיון כבר אמר לתקשורת: "חשבתי הרבה מה להגיד בים הגועש והרועש במיוחד של השבוע האחרון, בגזענות וההתלהמות. בים הזה עדיין יש לי תקווה שבתי המשפט וכבוד השופט הם אי של שפיות ושכל ישר. עם יד על הלב, האם הייתי צריך להישאר ארבעה ימים בכלא מבלי להישאל שאלה אחת?".

(צילום: אבי חי, ynet)

"אחד הימים האלה הוא חג המולד. האם המשטרה הייתה נוהגת כך עם מישהו אחר? האם מלכתחילה היו פונים להאריך מעצר אם לא הייתי ערבי? היו אנסים וגנבים שנחקרו ולא ניטלה חסינות. מטרידים, אלופים, ניצבים, אני מרגיש איפה ואיפה. אני לא מצפה מהמשטרה להגינות. זה מצרך נדיר, במיוחד כלפי הערבי שהוא אשם עד שיוכיח חפותו".

לאחר מכן הוסיף: "ביליתי בכלא בתחביב של כתיבת שירה. כתבתי להם שיר ואני רוצה לתת להם".

בבית המשפט אירעה תקרית בין סנגוריו של גטאס לבין נציגי המשטרה, שטענו שלא הוחזר להם צו החיפוש שהציגו בדיון. הם ערכו חיפוש במסמכיו של עו"ד נמיר אדלבי. השוטרים התנצלו על התקרית.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו