פעיל הר הבית נעצר ונחקר בגלל תמונת פוטושופ - סרוגים

פעיל הר הבית נעצר ונחקר בגלל תמונת פוטושופ

המשטרה פשטה על ביתו של חיים ברוש פעיל הר הבית לאחר שנטען כי העלה בדף הפייסבוק שלו תמונת פוטושופ שבה נראה חזיר שותה מים. איתמר בן גביר: "אנחנו באיראן או בסוריה?"

פעיל הר הבית נעצר ונחקר בגלל תמונת פוטושופ
  (צילום מסך מתוך טוויטר)

המשטרה פשטה אמש (רביעי) על ביתו של חיים ברוש פעיל הר הבית לאחר שנטען כי העלה בדף הפייסבוק שלו תמונת פוטושופ שבה נראה חזיר שותה מים בהר הבית עם הכיתוב: "ממשלת ישראל מאפשרת לחזירים חיים לשלוט במקום הקדוש ביותר לעם היהודי וכולם מזדעקים על ראש חזיר בקבר של צדיק באירופה האנטישמית?".

משטרת מחשבות

ברוש נלקח לחקירה במשטרת מרחב דוד בחשד לעבירה של עלבון דת. עם סיום חקירתו הורחק ברוש מהר הבית למשך 15 ימים בהחלטה של קצין משטרה.

ברוש אומר כי: "יש כאן משטרת מחשבות שמנסה להלך אימים על חופש הביטוי במדינה".

אנחנו באיראן או בסוריה?

עו"ד של ברוש, איתמר בן גביר מתכוון להגיש ערר על תנאי ההרחקה ומסר הבוקר כי: "משטרת ישראל ממשיכה לפעול כאילו אנחנו חיים באיראן או סוריה ולא במדינה דמוקרטית. במדינה שהפכה את חופש הביטוי לציפור נפשה לא עוצרים אזרחים בשעת לילה על פוסט בפייסבוק וודאי כזה שאין בו כל בעיה חוקית. חמור עוד יותר שהמשטרה הרחיקה את ברוש מהר הבית ל-15 ימים , אפילו את הסטודנטית מבצלאל עם ביבי וחבל התליה שחררו ללא תנאים כאלה ואני מתכוון להגיש ערר ולבקש מבית המשפט לבטל את התנאים המגבילים".

מעצר תמוה

מתנועת 'סטודנטים למען הר הבית', שברוש נמנה עם ראשיה, נמסר ל'סרוגים' כי "התנועה מגנה את המעצר התמוה של אחד מראשיה ותוהה האם משטרת ישראל ומדינת ישראל רוצות להפוך עצמן רשמית למנגנון הפחדות ואיומים כלפי אזרחים נורמטיביים שכותבים פוסטים בפייסבוק. אנו מציעים למשטרה להתמקד בחקירת איומים אמיתיים, ומציעים להתחיל מההסתה הבלתי פוסקת נגד יהודים בהר הבית".

בלי שיקול דעת

מתנועת 'חוזרים להר' נמסר ל'סרוגים' כי "מעצרם של פעילי התנועה מוכיח מעבר לכל ספק כי המשטרה אינה מפעילה שום שיקול דעת בכל מה שקשור להר הבית. הגיע הזמן שבמשטרת ישראל יחשבו פעמיים לפני המעצר ויפסיקו לפעול לפי ההגיון המעוות של מדינת משטרה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו