לאחר הסגר: עשרות יהודים עולים להר הבית - סרוגים

לאחר הסגר: עשרות יהודים עולים להר הבית

עשרות יהודים עולים להר הבית. נכון לשעות הבוקר כבר הגיעו 80 יהודים לשערי הר הבית בכדי לזכות להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, לא לפני שטבלו במקווה ונטהרו כדת וכדין.

לאחר הסגר: עשרות יהודים עולים להר הבית

80 יהודים כבר זכו היום בבוקר להתפלל בהר הבית, המשטרה פתחה את הר הבית למתפללים יהודים בקבוצות של 15. נכון לשעה 10:00 בבוקר כבר הגיעו 80 יהודים לשערי הר הבית בכדי לזכות להתפלל במקום הקדוש ביותר לעם היהודי, לא לפני שטבלו במקווה ונטהרו כדת וכדין.

יהודה גליק, יו"ר הארגון למען זכויות אדם בהר הבית, נעצר בערב החג על ידי המשטרה. לטענתו התנהלות המשטרה הייתה מופקרת ופוגענית, "מעצרי היה לשווא, כמו גם מעצרו של נועם פדרמן, למרות שהודעתי למשטרה יומיים קודם שאין בכוונתי להפר את הוראות המשטרה ולעלות עם הגדי להר, המשטרה עצרה אותי ואת שתי בנותיי וערכה חיפוש פוגעני על גופי, הפכו לי את האוטו בחיפוש אחרי סכין השחיטה שלא היה ולא נברא".

בתגובה לסגירת הר הבית בערב החג אומר גליק "לא יתכן שאין הסבר למה הר הבית סגור ליהודים דווקא בערב חג החירות, למרות שאין ולא היה שום מהומה, מעשה המשטרה הוא חמור ולא הגיוני והמשטרה תצטרך לתת את הדין בפני שופטי העליון מדוע הר הבית סגור ליהודים דווקא בחג החירות, כבר פניתי לעו"ד והתביעה בדרך. אני שמח שהמשטרה התעשתה ברגע האחרון ופתחה את ההר ליהודים אבל זה עדיין לא פוטר אותה מכלום". אומר יהודה גליק.

פדרמן והכבש לפני שהשוטרים התעצבנו

פרופ' הלל וייס שראה שעצרו את גליק ביקש אף הוא להיעצר אבל המשטרה חמלה עליו כלשונו. "לאחר ששמעתי שיהודה ובנותיו נעצרו על שרצו להקריב קרבן פסח, ניגשתי אף אני לשוטר ואמרתי לו שגם אני רוצה להקריב קרבן פסח על הר הבית ושיעצור גם אותי, אך השוטר סרב, פעם אחרת הוא אמר".

זמני פתיחת ההר ליהודים: בוקר: בין השעות 7:30 ועד 10:00, צהריים: בין השעות 1:30 ועד 2:30

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו