מוציאים חלומות מהמגירה: אנדרדוס בראיון מיוחד לחנוכה - סרוגים

מוציאים חלומות מהמגירה: אנדרדוס בראיון מיוחד לחנוכה

חג החנוכה הוא ה-הזדמנות להוציא חלומות מהמגירה ולעלות מחזמר שישבור קופות. חברי 'אנדרדוס' מחליטים לצאת ממגירות הסטנדאפ הקצר והסרטונים הויראלים במחזמר מקורי וראשון משלהם. אשר בן אבו בראיון מיוחד לסרוגים, מספר על החוויות מהחזרות, על תהליך הכתיבה ולא שוכח לתת לנו הצצה אל מאחורי הקלעים וספויילרים

author-image
מוציאים חלומות מהמגירה: אנדרדוס בראיון מיוחד לחנוכה

חג החנוכה הוא ה-הזדמנות להוציא חלומות מהמגירה ולעלות עם מחזמר שישבור קופות. חברי 'אנדרדוס': יאיר יעקבי, אשר בן אבו, מתן צור ונדב נוה. האחראים על הסרטונים הכי וויראלים שרצים במגזר, כמו אש בשדה קוצים( 'שיר הסמס' , 'אחלה חסודה' ועוד רבים וטובים) החליטו שחנוכה הזה הוא ההזדמנות שלהם לצאת במחזמר הראשון שלהם 'חלומות במגירה'.

"זוהי הפעם הראשונה שאנחנו עושים מחזמר שמיועד לילדים". מספר כוכב 'אנדרדוס', אשר בן אבו לסרוגים. "בניגוד לשני המופעים הקודמים שלנו (אנדרדוס 1, 2) שהיו בנויים ממערכונים קצרים, פה מדובר בהצגת תאטרון עלילתית אחת ארוכה".

מודדים ונהנים

מודדים ונהנים

היוצרים, הכותבים והשחקנים הם חברי אנדרדוס אשר רתמו לצורך הוצאת החלום לפועל את הבמאי, אורי אומנותי, האחד שביים את "יוס'לה קמצן קדוש", "שולית הקוסם" "דוקטור דוליטל", "החתול במגפיים" ועוד.

עלילה מקורית ומשעשעת

העלילה כמיטב המסורת של אנדרדוס יצירתית במיוחד ומשעשעת כמובן. העלילה מתרחשת במגירת חפצים ישנים ושבורים (כזו שלכל אחד מאיתנו כנראה יש בבית) בעקבות גבי – גביע קידוש קטן, שמוצא את עצמו מושלך למגירה. שם הוא פוגש את שכניו החדשים – דיירי המגירה הוותיקים: רעשן שבור, אתרוג ישן ואפיקומן שנשכח.

IMG-20161207-WA0024

"אני מגלם את מוני, האפיקומן הנשכח". חושף אבו "מוני הוא המפקד הלא רשמי של המגירה, למוד קרבות ועלילות גבורה מאותו ליל הסדר בו הוא הוחבא במגירה לנצח. למוני חשוב מאוד לשלוט בעניינים ובעיקר לקבל אהבה והערכה מהסביבה". ולמי שחושב שבתפקיד הזה אבו יסגור את חנוכה, אז הוא כמובן טועה, כי אבו חושף לסרוגים "אני עושה עוד דמויות נוספות בהצגה (הפתעה), אבל מוני היא הדמות המרכזית שלי.

וגם אפשר לומר שיש ביני לבינו קוי דמיון מסויימים, כיון שגם לי חשוב מאוד לקבל הערכה מהסביבה, וגם אני אחראי על נדב ועל מתן שלא יעשו שטויות".אומר בחיוך.

שקט כאן משננים! אבו לומד את הטקסטים

שקט כאן משננים! אבו לומד את הטקסטים

העלילה מתפתחת סביב דיירי המגירה הוותקים המנסים לשכנע את גבי, הדייר החדש שהושלך למגירה להישאר איתם, אך גבי בשלו רוצה לחזור למקומו בשולחן השבת(ובצדק). מכאן כמו שמספר לנו אבו העלילה מסתבכת עם דמויות ססגוניות, משוגעות ובעיקר מצחיקות, שמלמדות את גבי הגביע בין ההומור על אומץ, חברות וערך עצמי.

תהליך הכתיבה

חברי 'אנדרדוס' אומנם רגילים כבר לכתוב מערכונים קצרים ומשעשעים, אך הפעם לקחו על עצמם את האתר לכתוב מחזמר שלם, שיהיה גם מצחיק ומשעשע וגם ערכי שישאיר מסרים חשובים לילדים ולהורים.

"ניגשנו לכתיבה של ההצגה, כפי שאנחנו ניגשים לכתיבה של כל מערכון אנדרדוס – בראש מופרע, שנון, מפתיע, ועם הומור עצמי". מספר אבו על תהליך הכתיבה "הפעם, הסיפור משלב גם קשת רחבה של רגשות מלבד הומור – אושר, עצב, תקווה ועוד. הדמויות עוברות תהליך, מתמודדות עם קונפליקטים, ולומדות דברים על העולם ועל עצמן".

במקרה ושאלתם איך אפשר לגלם גביע קידוש

במקרה ושאלתם איך אפשר לגלם גביע קידוש

כאוגרפיה ובמאי צמוד

על אף שהמחזמר קליל ומשעשע, חברי אנדרדוס לא התפשרו והלכו על הפקה ברמה הגבוהה ביותר שאותה מלווים אנשי המקצוע הטובים ביותר בארץ. אבו מספר שהעניין מאתגר, אך הם לומדים המון "העבודה כאן היתה בהחלט שונה ומאתגרת. לראשונה עבדנו עם במאי צמוד (ותותח), והתאמנו את ההומור והמשחק 'האנדרדוסי', להצגת תאטרון בכלל ולהצגת ילדים בפרט".

סלפי עם הכאוגרף קלוד דדיה

סלפי עם הכיראוגרף קלוד דדיה והבמאי אורי אומנותי

"הדמויות שאנחנו מגלמים מקבלות נפח ואישיות, יש המון עבודה על סאבטקסט, מטרה וכיוון של כל דמות". מספר אבו "למדנו המון מאורי הבמאי, ואני חושב שכל אחד מאיתנו קיבל 'ארגז כלי עבודה' משודרג בכל הנוגע למשחק ועמידה על במה, שניישם גם באנדרדוס וגם בכלל בשיפוץ פרגולה".

"כידוע אין הנחתום מעיד על עיסתו" אבל אבו מבטיח לנו שאם אהבנו את 'אנדרדוס', נאהב מאוד גם את המחזמר "חלומות במגירה". הטקסט הוא מקורי שלנו ולא עיבוד של סיפור ידוע, וניגשנו לכתיבה שלו בראש מופרע, שנון, מפתיע, ועם הומור עצמי. הפעם, הסיפור משלב גם קשת רחבה של רגשות מלבד הומור ובנוסף ההפקה מושקעת ביותר, תפאורה ענקית ומרהיבה העשויה בטוב טעם, תלבושות מהממות, מוזיקה נהדרת – בקיצור מתכון נהדר ומומלץ מאוד! וואי עשיתי לי חשק" מסכם אבו בהומור.

קבלו הצצה אל מאחורי הקלעים:

בודקים תפאורה

סוגרים תפאורה

שקט מקליטים להיטים

שקט מקליטים להיטים למחזמר

רגע לפני מדידות

רגע לפני מדידות

יוצרים ונהנים

תוך כדי מדידות

כתיבה ומשחק – אנדרדוס – יאיר יעקבי אשר בן אבו מתן צור נדב נוה
הפקה – אנדרדוס ויהודה קלמן
במאי – אורי אומנותי
מוזיקה – חגי דוידוף
כיראוגרפיה – קלוד דדיה
תלבושות – מאור צבר
פיסול בספוג – עומרי בר לב
תפאורה – בתיה סגל ומיכאל פיק

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
המחזמר הזה מעולה...
| 26-12-2016 16:00
המחזמר הזה מעולה אדיר חוויה מדהימה!!! שנים לא הבנתי כל כך תודה תודה תודה
2
המחזמר הזה מעולה...
| 26-12-2016 16:00
המחזמר הזה מעולה אדיר חוויה מדהימה!!! שנים לא נהנתי כל כך תודה תודה תודה