הרב אליהו ל'סרוגים': "להקים גוף רבני שימנע זליגה רפורמית למגזר"

הרב אליהו ל'סרוגים': "להקים גוף רבני שימנע זליגה רפורמית למגזר"

הרב שמואל אליהו מתייחס לבעיית הזליגה הרפורמית לציונות הדתית ואומר כי ישנם המון רבנים שחושבים כך ולכן מציע להקים גוף רבני שיעשה סדר בדברים

author-image
"להקים גוף רבני שימנע זליגה רפורמית למגזר"
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

רבה של העיר צפת וחבר מועצת הרבנות הראשית לישראל, הרב שמואל אליהו, מתייחס לדבריו הקשים של המשנה לראש העיר ירושלים, דב קלמנוביץ', לפיהם ישנה תופעה של זליגת סממנים רפורמיים לתוך זרמים מסויימים בציונות הדתית.

אמש (שלישי) במהלך כינוס של מפלגת 'האיחוד הלאומי', אמר קלמנוביץ' כי "הדתיים הלייטים מתקרבים לרפורמים בתפיסותיהם ופתיחותם לנושא, וכי בעתיד הלא רחוק, בעוד 10 שנים, תרשמו לפניכם, נמצא עצמנו עם זרם רפורמי עצום אליו יעברו עם השנים יהודים מאמינים רבים, כולל בוגרי החמ"ד".

קלמנוביץ' הבהיר כי המהלך כבר החל וכי "כיום כבר ניתן לראות בליל שבועות חבר'ה שהולכים לתיקון בבית שמואל הסמוך למוסדות רפורמים. אותם חבר'ה לאט לאט "ידבקו". הם ידבקו בכך שהולכים עם כיפה אך מסמסים בשבת, הם ידבקו בכך שלא שמים מחיצות בבתי הכנסת והוא מעורב, הם ידבקו בכך שמציגים את עצמם כדתיים אך למעשה לא מקיימים את התורה כהלכתה, ידבקו בנוחות ובחדשנות שאין לה מקום. אין דבר כזה התחדשות יהודית, זו רפורמה חדשה שהומצאה ותו לא".

להקים גוף רבני מחייב בציונות הדתית

בשיחה ל'סרוגים' ביקש הרב אליהו להציג פתרון לזליגת המגמות הרפורמיות אל תוך הציונות הדתית, ואמר כי הגיעה העת להקים גוף רבני שימנע מרבנים במגזר לעשות ככל העולה רוחם.

"כדי לפתור את הבעיה שהציף דב קלמנוביץ' צריך להקים גוף בראשות גדולי רבנינו שלא יווצר חלילה מצב שייכנסו מגמות רפורמיות למחנה".

אין כיום מהלך כזה?

"לא. היום זה לא קורה. צריך לייצר מהלך כזה של גוף רבני שיחייב את הציונות הדתית כדי שלא כל אחד יעשה ככל העולה על רוחו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
הרפורמים.
נוק | 07-12-2016 9:36
חל איסור להכניס את הרפורמים בקהל ישראל. צורת החשיבה שלהם על התורה והיהדות פגעה בעם היהודי .
2
קלמנוביץ, עכשיו מתעוררים? רפורמים כמו צוהר, בית הלל,
א | 07-12-2016 9:38
נאמני תו"ע, תג מאיר, ושאר מראין בישין כבר שנים מטילים את ארסם על הציבור !!!! בכל אופן ישר כוח ועדיף מאוחר מאשר בכלל לא. וזה בדיוק הזמן המתאים, כאשר המכבים הוקיעו את המתיוונים !!!!!!
3
הבעיה הם המנהלים של ממ"דים/ישיבות/אולפנות/בני"ע
מאיר | 07-12-2016 9:41
שלא ישתפו פעולה עם ציניות ואדישות שמצעידים את הנוער להיות דתלייט (במקרה הטוב)/רפורמי/חילוני והמבין יודע. לצערי הציבור הדתי לאומי לצערי ממזמן התנער מכל מוסכמות של רבנות והכל נהיה הפקר, אז איך גופי רבני יפתור את הבעיה? משפחות שיראת השם נוגעת לליבם נאלצים לעבור דירה ולשים את הילדים במוסדות יותר חרדיים, והציבור נשאר עם ציבור לייט במקרה הטוב וחילונים במקרה הגרוע. וגם כשהילד מסובב כל היום באינטרנט, והיום כל הצעיר הרי זה משובח לאן הוא יגיע, הפייסבוק, הסרטים יביאו אותו לשמור הלכה כל חייו, לשמור על אורח חיים דתי? צריך להחזיר את לימוד התורה למקומו הראוי, שזה לימוד הלכה לפני לימוד השקפה בכל הסניפים, ממ"דים" וכולי. אבל קשה לי לראות איך אפשר "לנצח" את המנהלים, שהם הבעיה הראשונה.
4
צוהר, בית הלל, נאמני תו"ע, תג מאיר ושאר מראין בישין כבר
חרדלניק | 07-12-2016 9:42
שנים מטילים את ארסם על הציבור !!!! ישר כוח. וזה בדיוק הזמן המתאים, כאשר המכבים הוקיעו את המתיוונים !!!!!!
5
בכל הדורות ידעו להתמודד
| 07-12-2016 9:54
אם כשהיו שבתאים ורפרמים גם יחד, הרבנים היו צריכים לעמול ולהאיר את הדרך הנכונה, למה עכשיו צריך להקים משטרה , שודאי לא תייצג את כל הפלגים וגם מה היא תוכל לעשות? נקים גם משטרה לאלה שמאפשרים גיוס בנות? משטרה לאלה שמאפשרים ... ולאלה שמאפשרים.... ולאלה שמאפשרים...
6
הבעיה הרבה יותר חריפה
| 07-12-2016 10:34
הכל מתחיל בזה שמושג "רב" בציבור שלנו סובל הכל, מדריכי סימינרונים הופכים למאורי הדרך, אין לימוד בעיון, אין פוסקי הלכה אמיתיים ויודעי ש"ס, בקיצור התורה הפכה למשהו פולקלוריסטי ולא מה שהייתה. ספק רב אם כינוס של זקני רבני הציונות הדתית יועיל משהו כי לצערי חלק גדול ממנו הוא חלק מהבעיה עצמה וד"ל.
7
זה הזמן לאחד את השורות
| 07-12-2016 10:51
צודק הרב אליהו. רק גוף רבני חזק יוכל להילחם בתופעה אבל בשביל זה צריךתלאחד את השורות בקרב רבני הציבור החרדל"י. יש שם לא מעט מחיצות וללא הסרתן וללא עבודה משותפת יהיה קשה למנוע את הזליגה למחוזות המסוכנים האלו
8
חרד"לים יקרים
ציוני דתי | 07-12-2016 11:16
צוהר בית הלל נאמני ממ"ד כולם רפורמים רק אתם צדיקים מושלמים מגרשים את כל מי שלא חושב כמוכם ואחר כך בוכים אולי תלמדו משהו מש"ס בתחילתה חיבקו את כולם ולא הרחיקו ואתם טהרנים כשרים מרחיקים את כולם הר המור את אנשי מרכז הרב אנשי מרכז הרב את אנשי הר עציון אנשי הר עציון את צוהר צוהר את נאמני ויאללה
9
כל הכבוד!!
יעל | 07-12-2016 15:29
הגיע הזמן לעצור את הכפירה שמתפשטת במחוזותינו
10
ר' אברום שפירא כבר הגדיר נכון
נח | 07-12-2016 15:30
יש אצלנו רבה'לך שפוסקים הלכות ולכן ככה זה נראה
11
ממש כך!
דתי לאומי | 11-12-2016 19:43
לדעתי צריכים להגדיר בדיוק מיהו דתי לאומי. לצערנו יש כיום רבים המקוטלגים כדתיים לאומיים כשאין בינם לבין הציונות הדתית דבר. אין להם מושג על שמירת מצוות כהלכתן, אין להם מושג מהי ציונות דתית בכלל, ואינם יודעים אפילו מיהם הרב קוק, הרב אליהו ועוד גדולי הציונות הדתית. כמו"כ אסור לקבל לבתי הספר הדתיים כל תלמיד שמגיע. זה הרס מוחלט. אפשר ללמוד מחב"ד שהקימו בתי"ס שונים לעצמם ולמקורבים, כך צריכים לנהוג!