מנדלבליט הודיע: שוקל להעמיד לדין את הרב אליצור - סרוגים

מנדלבליט הודיע: שוקל להעמיד לדין את הרב אליצור

היועץ המשפטי לממשלה הודיע כי הוא ישקול להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הרב יוסף אליצור, אחד ממחברי הספר 'תורת המלך' בעקבות עתירתם של התנועה הרפורמית וארגון 'תג מאיר'

author-image
מנדלבליט הודיע: שוקל להעמיד לדין את הרב אליצור
  (צילום: אבי מועלם, ynet)

היועץ המשפטי לממשלה, עורך הדין אביחי מנדלבליט, הודיע לפני זמן קצר (שני) כי הוא ישקול להגיש כתב אישום בכפוף לשימוע נגד הרב יוסף אליצור, אחד ממחברי הספר 'תורת המלך' בגין שני מאמרים מ-2013 שבהם לכאורה הסית לפגיעה בערבים.

בהודעה ששיגר לבג"צ כתב מנדלבליט כי מקור ההחלטה הוא בעתירה שהוגשה על ידי התנועה הרפורמית וארגון 'תג מאיר' לבג"ץ בדבר פרסום הסתה לגזענות ולאלימות של הרב. השימוע ייערך בפרקליטות מחוז מרכז והמלצותיו יוגשו ליועמ"ש להחלטתו. המדינה הודיעה כי בנוגע לשני מאמרים נוספים היא החליטה לסגור נגדו את התיק.

על פי חומר הראיות בתיק, בתקופה הרלוונטית שימש החשוד רב ומורה בכיר בישיבת 'עוד יוסף חי' ביצהר, וכן מורה של בני נוער במועצה האזורית שומרון, והיה בעל טור דעה קבוע באתר האינטרנט "הקול היהודי". ב-1 במאי 2013, יממה לאחר הרצח של אביתר בורובסקי הי"ד מיצהר, פרסם הרב אליצור מאמר דעה שכותרתו "אסור להתייאש – רק לצמוח יש! דעה", ובו כתב בין היתר: "ישנה תופעה ההולכת ומתרחבת של פעולות שעושים יהודים חמים נגד האויב. אפשר לראות בכך מעשים נואשים של ציבור שנדחק לפינה, אבל מי שיתקרב יבחין כי מדובר בניצנים של ציבור הולך וגדל שלוקח אחריות על ביטחון היהודים.

"אחרי הירצחו של הקדוש אביתר בורובסקי הי"ד, התבצעו פעולות שונות ברחבי הארץ. הפעולות כוונו בעיקר נגד האוכלוסייה הערבית, המחפה על פשע… העיקר הוא שהולך ומתרקם ציבור שיש לו חזון אחר, חזון של שלטון שמייצג את העם היהודי… הפעולות הללו אינן נובעות מייאוש; הן מעשים ראשוניים של הרמת ראש על ידי ציבור חדש. במעשים הללו מתחילים להתבטא היהודים המפוכחים, אלה שמבינים שהיהדות היא עיקר הקיום שלנו פה. המעשים הללו הם ניצנים ראשונים של אמון יהודי, ערבות הדדית, ודאגה לשלום היהודים בארץ ישראל ובעולם".

ב-28 במאי אותה שנה, ערב יום השלושים לאבל על בורובסקי ז"ל, פרסם אליצור מאמר דעה שכותרתו "איך 'לתפוס' את מבצעי תג מחיר – דעה", שבו כתב: "אני לא בא להמעיט בכישרונותיהם של מבצעי 'תג מחיר' האלמוניים, וביכולת המבצעית שלהם. ובכל זאת – דומני שהסיבה לכישלון המהדהד של כוחות הביטחון בתפיסת אלה שמבצעים מה שהם מכנים 'תג מחיר' קשורה גם – אם לא בעיקר – לשלל הביטויים שדוברים בתקשורת ובמערכת הפוליטית נוטים להוסיף לדיון בשאלה. למשל: 'כיצד ייתכן שכוחות הביטחון לא מצליחים לתפוס את קומץ הקיצונים שמבצעים את המעשים המתועבים הללו?'

"הנה, במשפט הזה הכניס הדובר הנכבד הנחת יסוד: המעשים הללו מתועבים, לא מובנים, אין בהם שום היגיון. ממילא – ברור שמדובר בקומץ קיצונים והזויים, וכיצד ייתכן שכוחות הביטחון אינם מתמודדים עם קומץ שכזה? אותם כוחות שבשם התפיסה המבינה את הצד הערבי הרצחני מחליטים 'להכיל' את הרצחנות הערבית ולהפקיר את חיילי צה"ל למשיסה וקלס יומיומיים – אותם אנשים פשוט לא מסוגלים להאמין שהצד היהודי מוכרח להתקומם.

"המעשים הללו, שנולדים מחום ומערבות הדדית של יהודים, אינם התכלית (גם אם בהחלט אפשר להבין אותם במציאות הנוכחית). בסופו של דבר איש אינו רוצה לחיות באנרכיה, וגם אם יש זמן שבו נאלצים לחיות לפי חוק הג'ונגל ולהראות לרשעי אומות העולם שגם במשחק הזה יהודים יכולים לשחק".

עו"ד אורלי ארז לחובסקי, מנהלת המחלקה המשפטית במרכז הרפורמי לדת ומדינה שהגישה את העתירה, אמרה: "הרב אליצור השמיע ופרסם דברי הסתה שנפלו על אוזניים קשובות של תלמידיו, וחלקם היו מעורבים במעשי טרור נגד ערבים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
אם הוא יעשה את זה אני אקנה עותקים של הספר
| 05-12-2016 18:17
וב"נ אממן הפצה של עוד 10 ספרים בנושא
2
זו רק ההתחלה.
רוני ציון | 06-12-2016 9:25
הם עינו נערים ובחורים ללא ראיות משום שבעיניהם הם קיצוני.עכשיו רוצים להעמיד את הרב אליצור לדין.הבאי בתור אלו יהיו רבנים מן השורה שיאמרו או יכתבו דברים שלא מתיישרים עם האג'נדה האלילית שלהם.