הרב חיים אמסלם ל'סרוגים': "הרב יצחק יוסף מעולם לא נבחן"

הרב חיים אמסלם ל'סרוגים': "הרב יצחק יוסף מעולם לא נבחן"

הרב חיים אמסלם תוקף בחריפות את הרב יצחק יוסף בעקבות דבריו נגד רבנים המזוהים עם ארגון 'צהר': "יש כנראה החושבים שמשהתמנו למשרה רמה והולבשו בבגדי שרד, קבלו מעמד ונהפכו ל"אפיפיור"

מתקפה חריפה: הרב יצחק יוסף מעולם לא נבחן
  (צילום: יעקב כהן/פלאש90)

העימות בין הרב הראשי לישראל לארגון 'צהר'.

יו"ר תנועת 'עם שלם', הרב חיים אמסלם, הצפוי להתמודד על מקום במפלגת 'הבית היהודי' בבחירות הבאות, תוקף בחריפות את הרב הראשי לישראל, הרב יצחק יוסף, בעקבות המתקפה שלו מאמש (מוצ"ש) נגד רבנים החברים בארגון 'צהר'.

כזכור, בדברים שצוטטו באתר החרדי 'כיכר השבת' בשם הרב יצחק יוסף, נכתב כי בדרשתו השבועית אמר הרב יוסף כי "רבני 'צוהר' עושים דברים חמורים ביותר, נותנים לאישה לנאום בבית כנסת, נותנים לה לברך בשבע ברכות "יוצר האדם.. יוצר הבהמה".

בהתייחסות ראשונה של הרב דוד סתיו הוא אמר ל'סרוגים': "אני לא יודע אם הדברים נאמרו או לא, ואני מקווה מאוד שהדברים לא נאמרו".

כעת, מי שמתייצב לצידם של רבני 'צהר' הוא הרב אמסלם, שבשיחה ל'סרוגים' אמר כי "מאז שמונה לרב ראשי ועטה על גופו גלימה וטרבוש כאביו, משתלח הרב יצחק יוסף "כמתלהלה היורה זיקים" לכל עבר, לרוב בדברים ללא כל ביסוס לא הליכתי ולא עובדתי, ובעיקר בהוצאת דברים מהקשרם והעצמתם, בדברי עלבון".

הרב אמסלם, המחזיק בהסטוריה מרה עם מפלגת ש"ס, עימה מזוהה הרב יוסף ממשיך לתקוף ואומר כי "יש כנראה החושבים שמשהתמנו למשרה רמה והולבשו בבגדי שרד, קבלו מעמד ונהפכו ל"אפיפיור", ואם ציבור תמים מתוך אמונה פשוטה נושק לידם אז הם מורמים מעם".

"ובכן", מבהיר הרב אמסלם, "אין ביהדות אפיפיורות, ואין לשום אדם מעמד על, ואם אדם התמנה למשרה רמה, למרות שהוא מעולם לא נבחן על כלום, ורק קונייקוטורות פוליטיות הביאוהו הלום, אז אדרבה בבקשה מעט צניעות, ויזהר בלשונו שלא לפעור פה כנגד האחרים, ובפרט אם אינו טוב מהם בכלום".

בשלב הזה עבר הרב אמסלם להגיב לגופם של דברים ואומר כי "חייבים לעשות סדר בדברים". לדבריו: "צדקו רבני צוהר כי הרבנות הראשית במתכונתה, ובפרט בזכות הרב הראשי, מסיימת את דרכה, ולכן דווקא רבני הציונות הדתית חייבים לא לשתוק כנגד דברים שאין בהם ממש".

"ברור שתיכף יבוא מי שיסביר שהוא לא התכוון, הוא לא הובן, דבריו הוצאו מהקשרם וכו׳ וכו'. אם כך שיתנצל", עקץ הרב אמסלם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
10 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
הוא נבחן כל שיעור חדש, נבחן כל יום בעשרות ספריו המופצים
צ. הלוי | 04-12-2016 17:29
לרבבות, אם לא יותר, בכל העולם כולו. כבודו יעיין בספרי עין יצחק ויהין לומר שהוא צריך להיבחן. גם אני הקטן נבחנתי בכל מבחני הרבנות ואין לי אלא לשאת עיניי בהרצה לרב יצחק שליט"א על גדולותו ובקיאותו הרבה בתורה ובהוראת ההלכה.
2
אמסלם חוצפן
| 04-12-2016 20:45
של נעליך מעל רגליך
אמשך חוצפנית דבר אליו בכבוד.הרב אמסלם נראה יותר גדול בס
המעניש בגהנום | 07-12-2016 14:26
כבוד הראשון לציון מתבלט מליקוט פסקי אביו שעל גבהם בנה ספריו כולל ההערות וכו. לא באנו לזלזל חלילה . הגאון הרב אמסלם אכן ענק וגאון עיין בפריו חבלז.הוא גם בנשק חבלז אז תרגע חוצפן גם ני הקטן לא מסכים עם אמירה זו ,בפרא שארגון צוהר מסוכן לרבנות בין מתכוין או לא. וגם הרב שטינמן לא נבחן.....וגם לא הרב מוצאפי נראה לי וכו כו אך תדבר בכבוד. זה לא איזה לייט מצוי זה תות"ח מישיבת כסא רחמים מהתותחי על שיצא משם. קצת הרבה כבוד. נענשים על זה בגהנום
3
מתאים לאמסלם אירגון צוער הרפורמי
| 05-12-2016 20:47
וכנראה שסילפו ידיעות...
ארגון צוהר הקדוש איננו רפורמי וגם הרב יצחק ת"ח גדול | 06-12-2016 23:47
וכנראה שסילפו ידיעות לרב יצחק שליט"א
4
חיים תפסיק לריב עם כולם! כך לא תצליח להשתלב בבית היהודי
ע | 06-12-2016 18:21
אתה תפוח רקוב תניח לנו ולך תמצא מפלגה אחרת לפרק!!!
של נעלך מעל פניך
| 07-12-2016 16:33
מעניין לשמוע איך קיבלת כושר לרב עיר כנראה עברת סידרת מבחנים נו....מהרסייך ממך יצאו רפורמי ...
5
כבוד הרב הגאון הפוסק הרב אמסלם שליטא:גם הרב קניבסקי לא
רבני צוהר מתכנוים חלקם לטובה אך הורסים תרבנות דרך אגב ג | 07-12-2016 14:19
הרבה ענקי עולם ממש לא נבחנו והרבה שנבחנו לא גדולי תורה ולא יודעים ממש ללמוד בפרט שהיום יש מכונים לדיינות וכבר הרב הגאון כבוד הרב שמע שלמה עמאר שליטא דיבר על זה חבל שזה שבמפלגת דרעי מחקו אותך גורם לכבודו להסחף אל הסרוגים הלא נכונים. צריך ענקי תורה כמוך לפחות מאירי פנים ולא רבנים מחתנים עם גיטרות שאלו נקראים גדולים כקונטרה לגדולים אמיתיים והגדלות נקבעת לשיטתם על פי הנגישות לאלו שהעזיבו להם את התורה. הכונות אולי טובות אבל כבר בהתחלה ידענו שמה שבא בתור כאילו לחזק הרבנות....[בא נאמר] הוא מחליש עוד יותר מה שנשאר מהעוף המרוט הזה ומתכון להחליפה. מלחמת הכל בכל וההתפרטות יתר של כל אלו שההלכה והטהרנות מול המבול החיצוני מענין אותם ,גורמת לכך שהכל נהרס למול אויבנו מבפנים כמו הלייטים האקטביסטים[בפרט ה"רעבנים"שבהם] והרופרמים ושאר ירקות
6
פיך מפיק מרגליות
חכם שלמה | 11-01-2017 15:26
ג'ורה בת ג'ורה
7
ערב רב
בר | 28-08-2022 15:28
רבני צוהר אינם רבנים הם מחטיאי עם ישראל ולכבוד הרב אמסלם אין שום זכות ופיתחון פה ליד הרב יצחק יוסף.