הרמטכ"ל מגיב לעסקת הטיעון של אופק בוכריס - סרוגים

הרמטכ"ל מגיב לעסקת הטיעון של אופק בוכריס

רא"ל גדי אייזנקוט מתייחס לראשונה לעסקת הטיעון של אופק בוכריס: "לעבירות שבוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשרות סדיר ובשירות מילואים."

author-image
הרמטכ"ל מגיב לעסקת הטיעון של אופק בוכריס
  (צילום: אוהד צוויגנברג/פלאש90)

פרשת בוכריס.

הרמטכ״ל, רא״ל גדי איזנקוט, התייחס הערב (ש') לעסקת הטיעון ולהודאתו של תא״ל (מיל׳) אופק בוכריס בעבירות מין. באגרת ששלח לחיילי צה"ל כותב אייזנקוט: ״בכוונתי להמשיך ולגלות אפס סובלנות כלפי כל מקרה של הטרדה או פגיעה מינית בצה״ל. לא נעצום עיניים, לא נוותר ולא נהסס לנקוט צעדים נחרצים, גם במקרים בהם מעורבים מפקדים בכירים בצה״ל, ללא קשר לדרגתם, עשייתם, או הצלחתם – כל אלו אינם רלוונטיים במקרים מסוג זה.

לאור זאת, כשהתעוררו חשדות נגד תא״ל (מיל׳) בוכריס, נקטתי שורה של צעדים פיקודיים, לרבות השעייתו וביטול מינויו לראש חטיבת המבצעים, והוא סיים בהמשך את שירותו בצה״ל. לעבירות שתא"ל (מיל׳) בוכריס הודה בביצוען, אין ולא היה מקום בצה"ל, בשרות סדיר ובשירות מילואים."

סומך על שיקול דעת מערכת המשפט הצבאית

על עסקת הטיעון וההליך המשפטי נגד בוכריס כתב אייזנקוט: "מערכת המשפט והחקירה הצבאית פועלת במקצועיות ובעצמאות מוחלטת, וכך פעלה גם במקרה זה ואני סומך על שיקול דעתה. נמשיך ונוודא כי עצמאות מערכת המשפט הצבאית נשמרת ללא השפעות חיצוניות. עלינו מוטלת החובה להבטיח שחיילות וחיילי צה״ל ירגישו מוגנים בשירותם הצבאי, ולא יחשפו לעבירות של התנהגות בלתי הולמת וברוח זו נמשיך לפעול. צה״ל הוא צבא לוחם וערכי המצוי בליבת ההסכמה בחברה הישראלית ואנו נמשיך לעשות הכל כדי לשמר את רוח הלחימה וערכי צה״ל״.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו