מול כל המקטרגים: הרב אייל קרים מונה לרבצ"ר - סרוגים

מול כל המקטרגים: הרב אייל קרים מונה לרבצ"ר

אחרי מסע ההשמצות נגדו, כולל כותרות מסולפות בעיתונים. ואחרי שהעתירה נגדו בבג"צ נמחקה, הועלה היום הרב אייל קרים לדרגת תא"ל ומונה רשמית לרב הצבאי הראשי

author-image
מול כל המקטרגים: הרב אייל קרים מונה לרבצ"ר

בבסיס הקריה בתל אביב התקיים הערב טקס החלפת הרב הראשי לצה"ל, בהשתתפות הרמטכ"ל, הרבנים הראשיים לישראל, אלופי צה"ל, רבנים ואישי ציבור נוספים. לרב אייל קרים הוענקה דרגת תת אלוף, והחל מיום ראשון הוא יחל בתפקידו כרב הראשי לצה"ל.

כזכור טקס ההכתרה היה אמור להתקיים בשבוע שעבר אך נדחה בשל החלטת בג"צ להקפיא את המינוי עד שהרב יגיש לבית המשפט הבהרות על התבטאויות שאמר בעבר והתנצל עליהן. לאחר שהגיש את התצהיר בו הודה שהתבטא בצורה לא נכונה והתנצל בפני מי שנפגע. בעקבות ההבהרה נמחקה העתירה ושופטי בג"צ איחלו לו הצלחה.

מפקד בסיירת מטכ"ל ומוסמך לרבנות עיר

הרב איל קרים (60) נשוי, אב לששה וסב לשניים, התחנך בילדותו בבית הספר "אמונים" בגבעתיים ובישיבת בני עקיבא "נחלים", שימש בעבר בתפקידי פיקוד ומטה בחטיבת הצנחנים ובסיירת מטכ"ל. את לימודיו התורניים, הכוללים סמיכה לרבנות וכושר לרב עיר, עשה בישיבת עטרת כהנים, שם גם ייסד מכינה קדם צבאית, שעמד בראשה במשך כעשור.

בשנת 2006 שב לצה"ל, הקים את תחום ההלכה ברבנות הצבאית ועמד בראשו במשך 4 שנים, ולאחר מכן כיהן בתפקיד ראש מחלקת הרבנות, תפקיד בו נשא הרב קרים גם באחריות לכשרות בצה"ל, ופעל להעצים את מערך ההשגחה כמו גם את מדיניות הכשרות בצה"ל.

WhatsApp Image 2016-12-01 at 18.11.34

הרבנים הראשיים, הרבנים הצבאיים לשעבר, בני משפחה חברים וידידים

חיבורים הלכתיים-צבאיים

בעשור האחרון, במסגרת תפקידיו, פירסם הרב קרים הנחיות הלכתיות לחיילי צה"ל, ובראשן ספרי "תורת המחנה" המבטאים את המדיניות ההלכתית הרשמית בצה"ל בחול ובשבת. כמו כן חיבר חוברות מקצועיות לחיילות צה"ל השונים: טיפול בטנקים בשבת, פעילות פיקוד העורף בשבת וכן הלאה.

דרכו ההלכתית של הרב קרים מושתתת בראש ובראשונה על הבנת המציאות המבצעית, ועל הרצון לאפשר לכל חייל ומפקד בעורף ובחזית לשמור על ההלכה כדת וכדין, מבלי לגרוע מהמשימה המבצעית. גדולתו ההלכתית של הרב קרים וההערכה הרבה לה הוא זוכה מכל גווני הקשת בעולם התורה, משתלבות עם היכרותו העמוקה עם המציאות המבצעית בצה"ל ומאפשרות לו לייצר פתרונות הלכתיים המסייעים לחיילי צה"ל ומפקדיו לבצע את משימותיהם באופן המיטבי, תוך שמירה על אמונתם ואורח חייהם.ה

בצה"ל אומרים כי המשימה המרכזית שרואה הרב קרים למול עיניו בתפקיד הרב הראשי לצה"ל היא לאחד את השורות ולקרב לבבות, בפרט בעת הזו, בה קיימים בחברה הישראלית שסעים ומחלוקות.

בחזונו שכתב לאחרונה הדגיש הרב קרים את המחויבות לפעול לביסוס האחדות בקרב חיילי צה"ל ומפקדיו ולקרב לבבות, ולכבד את האדם באשר הוא אדם, וכך כתב: "… בתור נושא תפקיד ממלכתי ותורני, עלי לפעול ככל שאוכל לתרום לממלכתיות בצה"ל, ולאפשר לכל חייל וחיילת למצוא את מקומם בצבא ההגנה לישראל לאור רוח צה"ל, בלא הבדל דת, גזע ומין".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
שלמה אבינר החליט שמצווה לחלל
| 01-12-2016 23:18
שבת בשביל עבודה זרה עבודת הקברים. מה הפלא שהקב"ה שופך זעמו .