רבנים סרוגים נפגשו עם הרמטכ"ל: שנה את הפקודה - סרוגים

רבנים סרוגים נפגשו עם הרמטכ"ל: שנה את הפקודה

רבנים בכירים מהציונות הדתית נפגשו עם הרמטכ"ל על רקע הרצון להחיל את פקודת 'השירות המשותף', וביקשו ממנו לשנות את הפקודה:

רבנים סרוגים נפגשו עם הרמטכ"ל: שנה את הפקודה
  (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

רבנים בכירים מהציונות הדתית, ביניהם ראשי מכינות קדם צבאיות וראשי ישיבות הסדר, נפגשו עם הרמטכ"ל, רב אלוף גדי אייזנקוט, וביקשו הבהרות בנוגע לביטול פקודת 'השילוב הראוי' והכוונה להחיל את פקודת 'השירות המשותף'.

על פי הפרסום בגל"צ, במהלך הפגישה הבהירו הרבנים לרמטכ"ל כי מבחינתם נחצו קווים אדומים ו"אי אפשר לעבור לסדר היום. צריך לשנות את הפקודה", הבהירו לו.

עוד עולה מהפרסום, כי לאחר הפגישה הגיעו אתמול כמה רבנים נוספים שוניסו לחשוב לאן לקחת את המערכה הזאת. מקורבים המעורים בפגישה אמרו לגלצ כי הייתה הסכמה בין כולם כי השטח בוער ואי אפשר להמשיך במצב שבו אין גבולות והכל מטושטש וצריך לקבל החלטות היסטוריות.

מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "אנו מאשרים את קיום הפגישה בין הרמטכ"ל לרבנים הבכירים". עוד נמסר כי זאת הייתה פגישה שגרתית ובה ליבנו את העניינים.

במקרים חריגים: חיילים וחיילות יישנו באותו חדר

לפני מספר חודשים פורסם כי על פי פקודת 'השירות המשותף', איש קבע דתי או חרדי יוכל לבקש לשרת ביחידה מעורבת של לוחמים ולוחמות, ובקשתו תיבחן על ידי ראש אכ"א. בצה"ל הסבירו כי המהלך יסדיר "שטחים אפורים" רבים שהיו עד כה בצבא במצבים מביכים, שבהם חיילים דתיים יצאו מאולם שבו שרה אישה או לחלופין הורידו את מבטם.

באופן מעשי, הפקודה החדשה תאפשר שיקול דעת למפקד בכל גדוד ויחידה שבהם חייליו הדתיים יבקשו פטור מנוכחות באירוע הווי שעלול לפגוע ברגשותיהם, והמפקד יהיה רשאי להחליט בנושא לפי שיקול דעתו. כמו כן הוחלט במסגרת הפקודה החדשה כי במקרים חריגים ותחת סכנת חיים, יוכלו חיילים וחיילות לישון באותו החדר כשחיץ מפריד ביניהם. אישור חריג למצב שכזה יוגבל למשך שבעה ימים ויינתן על ידי אלוף בלבד, למצבים שבהם בשטח יש חדר ממגן אחד בלבד.

עוד נקבע כי חייל דתי יוכל לבקש מדריך זכר במידה וההדרכה כוללת מגע גופני או לבוש חושפני יחסית (דוגמת קרב מגע/כושר גופני/צניחה/טיס וכו') וכן ביחידות פתוחות יוקצו שעתיים שבועיים לשימוש לחיילות בלבד ושעתיים נוספות לחיילים בלבד במתקני כושר ובריכות, וארבע שעות לכל מין בכל שבוע ביחידות סגורות.

"ההחלטות שיתקבלו דורשות אומץ רב ובאות לשקף את רוח צה"ל, ערכי צה"ל, תוך יצירת מרקם אחיד של כל המשרתים, המשרתות, הדתיים, החרדים, החילונים, וכולי", הסבירה היום קצינה בכירה בצה"ל שאמונה על הנושא. "הפקודה החדשה מושתתת על היותו של צה"ל צבא ממלכתי, צבא העם, במדינה יהודית ודמוקרטית, מבלי לפגוע בכבודם של המשרתים והמשרתות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו